AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #21 Skrevet 27. mars 2014 Hvorfor har noen et behov for å skrive hyggelige brev til kriminelle som har gjort stygge forbrytelser, som drap og voldtekt? Alt man skal høre... Anonymous poster hash: 5ccfb...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #22 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde aldri ville hatt en brevvenn i fengsel. Uansett hva vedkommende har gjort og ikke gjort. Anonymous poster hash: 8fb97...e8d 2
JulieWilhelmine Skrevet 27. mars 2014 #23 Skrevet 27. mars 2014 Jepp, og så følger du opp med å antyde at de er utsatt for justismord, stakkars. Vet du, jeg tror ikke vi kommer til å bli enige her. Du velger å skrive med disse menneskene, jeg velger å holde meg unna.Anonymous poster hash: 4a00a...fd4 Hehe, nå tror jeg nesten du prøver å misforstå med vilje men det er helt greit, og du har rett - vi kommer ikke til å bli enige og ikke trenger vi det heller. Ønsker deg likevel en fin dag 1
JulieWilhelmine Skrevet 27. mars 2014 #24 Skrevet 27. mars 2014 Hvorfor har noen et behov for å skrive hyggelige brev til kriminelle som har gjort stygge forbrytelser, som drap og voldtekt? Alt man skal høre...Anonymous poster hash: 5ccfb...0ad Det er absolutt ikke noe "behov", men heller noe jeg ønsker å gjøre men noe sier meg at du egentlig ikke er like interessert i å høre hvorfor jeg ønsker det, som å uttrykke hvor teit du synes det er, hehe. Så jeg skal droppe å utdype. Men uansett - du vet da ikke hva dem jeg skriver med har gjort? Er det like sykt om det er en form for dom på grunn av pengesvindel f.eks? Je bare lurer
JulieWilhelmine Skrevet 27. mars 2014 #25 Skrevet 27. mars 2014 Jeg hadde aldri ville hatt en brevvenn i fengsel. Uansett hva vedkommende har gjort og ikke gjort.Anonymous poster hash: 8fb97...e8d Og det er helt i orden!
Gjest Kv84 Skrevet 27. mars 2014 #26 Skrevet 27. mars 2014 Noen hopper i fallskjerm og mister livet, noen kjører bil og mister livet, noen kjører motorsykkel for så å miste livet, det er mye som kan sette livet i fare eller med at du dør. Noen ganger gjør man ting fordi man føler så veldig for å gjøre det, særlig hvis det kan sette livet litt i fare, så får man kjent på mye følelser og kanskje blander de med lysten til å utføre det.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #27 Skrevet 27. mars 2014 Hei folkens! Jeg har så lyst til å dele noe med dere - og håper noen kan finne det interessant. Siden 2011 har jeg hatt brevvenner i fengsel i USA, og nå har jeg og ei venninne som også har begynt å skrive med noen i samme situasjon lagd en blogg om dette for å inspirere og hjelpe andre som ønsker å gi det en sjanse. Om du liker tanken på å få brev i posten, tror det finnes flere nyanser ved folk enn bare svart og hvitt eller bare er nysgjerrig - ta en kikk da vel! Og ikke nøl med å ta kontakt med meg om det er noe du tenker/lurer på. (:Brevvennbakmurene.blogspot.noHar du noen gang hatt en brevvenn? Tror du at du kunne skrevet med noen i fengsel? Anonymous poster hash: 1fe07...ccf Har ikke du posta den bloggen din i mange nok forumer nå? Anonymous poster hash: 038ff...284 2
JulieWilhelmine Skrevet 27. mars 2014 #28 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Har ikke du posta den bloggen din i mange nok forumer nå? Anonymous poster hash: 038ff...284 Hehe, har skrevet om den på 3 steder - synes du er det mye? I forhold til den positive responsen jeg har fått føler jeg at det var en fin ting å gjøre og at jeg har nådd ut til dem jeg ønsket skulle se det Endret 27. mars 2014 av JulieWilhelmine 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #29 Skrevet 28. mars 2014 De fleste mennesker gjør ikke feil som gjør at man ender opp på death row. Anonymous poster hash: 4a00a...fd4 Listen av mennesker som har blitt dømt til døden for deretter å ha blitt frifunnet er skremmende lang. Innocence; List of those freed from death row USA sin utstrakte bruk av "plea bargain" er i mine øyne den groveste form for stats-"blackmailing. Det koster mer penger å dømmen noen til dødsstraff enn til livstids-fengsel i USA og det bruker aktorer for hva det er verdt. Innrømmer du ikke til xyz så krever vi dødsstraff. Dette gjør at alt for få saker går til rettergang fordi tiltalte frykter for sitt liv, skyldig eller ikke. Den terroren de utsetter mennesker med sine "plea bargains" er i min verden helt uetisk. Alle bør ha rett på en "sin dag i retten" og det kreves da mye mer av aktoratet å bevise skyld, men de slipper unna mange rettsaker ved å true med å kreve dødsstraff. Ett grovt manipulativt system. One per cent of Americans now in jail Interessant fakta-segment fra Q.I. om amerikanere i fengsel Fengslene i USA er fabrikker og jeg er enig i at amerikanerne har oppfunnet en type legal slaveri. The prison industry in USA, Big business or a new form of slavery? Den grusomme "3-strikes"-loven er en enorm synder i livstidsfengsel som overhode ikke er passende straff for forbrytelsen; 10 reasons to oppose 3-strikes law Hvis man vil skrive til noen men har restriksjoner på hvem kan man sjekke gjennom denne siden hvilke forbrytelser den innsatte har begått. Anonymous poster hash: 277cd...1c2 2
JulieWilhelmine Skrevet 28. mars 2014 #30 Skrevet 28. mars 2014 Listen av mennesker som har blitt dømt til døden for deretter å ha blitt frifunnet er skremmende lang. Innocence; List of those freed from death row USA sin utstrakte bruk av "plea bargain" er i mine øyne den groveste form for stats-"blackmailing. Det koster mer penger å dømmen noen til dødsstraff enn til livstids-fengsel i USA og det bruker aktorer for hva det er verdt. Innrømmer du ikke til xyz så krever vi dødsstraff. Dette gjør at alt for få saker går til rettergang fordi tiltalte frykter for sitt liv, skyldig eller ikke. Den terroren de utsetter mennesker med sine "plea bargains" er i min verden helt uetisk. Alle bør ha rett på en "sin dag i retten" og det kreves da mye mer av aktoratet å bevise skyld, men de slipper unna mange rettsaker ved å true med å kreve dødsstraff. Ett grovt manipulativt system. One per cent of Americans now in jail Interessant fakta-segment fra Q.I. om amerikanere i fengsel Fengslene i USA er fabrikker og jeg er enig i at amerikanerne har oppfunnet en type legal slaveri. The prison industry in USA, Big business or a new form of slavery? Den grusomme "3-strikes"-loven er en enorm synder i livstidsfengsel som overhode ikke er passende straff for forbrytelsen; 10 reasons to oppose 3-strikes law Hvis man vil skrive til noen men har restriksjoner på hvem kan man sjekke gjennom denne siden hvilke forbrytelser den innsatte har begått. Anonymous poster hash: 277cd...1c2 Fantastisk at du deler! Er helt enig med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #31 Skrevet 9. mars 2020 Unnskyld at jeg drar opp en gammel post, men har googlet litt og ser det er lite treff på brevveksling med fanger i norske fengsler. Hvorfor er det sånn? Kunne godt tenkt meg å skrive med folk som sitter inne, men jeg er ikke noe flink i engelsk så jeg vil heller ha en norsk! Anonymkode: 4c963...4ac
wasadu Skrevet 9. mars 2020 #32 Skrevet 9. mars 2020 Noen som vet hva den nye hjemmesiden dems heter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå