AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Hei! Jeg har akkurat begynt å løpe litt intervaller. Løper mye forskjellig, både 4x4, bakkeintervaller, pyramideintervaller og 200m/1000m. Men så er det så mye snakk om denne pulsen, og sånn og sånn av makspuls og så videre. Jeg har pulsklokke, og har brukt denne frem til nå, men lurer på om det egentlig er så viktig. Kan jeg ikke bare løpe i et tempo jeg syns er greit, uten å tenke på hvor høy pulsen min blir? Eller er det kjempeviktig å holde styr på pulsen for å få fremgang? Anonymous poster hash: d2709...e36
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Man klarer seg fint uten pulsklokke ja Man merker jo selv hvor høy puls man har. Jeg er personlig veldig avhengig av den pulsklokka. Helt teit egentlig, for jeg vet jo sånn ca hvordan pulsen min ligger an hele tiden. Anonymous poster hash: e7a25...964
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Takk for svar, men det jeg tenker på er mer om man må forholde seg til pulsen eller om jeg kan løpe mer på sånn at pulsen egentlig er for høy i forhold til det "oppskriften" sier? Anonymous poster hash: d2709...e36
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Løpe på følelse er selvfølgelig helt greit. Problemet er at det er lett for å ta det for rolig når man skal kjøre hardt, og for hardt når man skal ta det rolig. Da er det veldig greit å ta en titt på hva pulsen faktisk er. Anonymous poster hash: 5cd0c...742
Ian Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Løpe på følelse er selvfølgelig helt greit. Problemet er at det er lett for å ta det for rolig når man skal kjøre hardt, og for hardt når man skal ta det rolig. Da er det veldig greit å ta en titt på hva pulsen faktisk er. Anonymous poster hash: 5cd0c...742 Føyer meg til denne. Det skal sies at du merker fort om du ligger over 80% av makspuls (anaerob trening). Det er heller under langdistanse hvor en pulsmåler kommer mer til nytte ettersom kroppen trenger tilstrekkelig surstoff for å holde ut den gitte distansen (aerob).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå