AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #24 Skrevet 25. mars 2014 Liker best Maia jeg Syns Maja ser litt..svensk ut? Maia minner meg og måneden mai Anonymous poster hash: 6fb13...a3d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #25 Skrevet 25. mars 2014 Ville valgt Maya. Anonymous poster hash: abba9...46d
Tøytigern Skrevet 25. mars 2014 #26 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Det er vel greit å stave navnet så hun slipper å forklare det, hver gang hun sier det. -Hei, jeg er Maia med i. -Nei, det er Maya med y. Navnet er jo det samme,uansett. Edit: staveleif. Endret 25. mars 2014 av Tøytigern
Gjest Jørild Skrevet 26. mars 2014 #29 Skrevet 26. mars 2014 Og nå trodde jeg et øyeblikk noen skulle kalle ungen Maja-Maya-Maia. Godt verden ikke har gått helt av hengslene. Jeg ville gått for Maja. 3
juliane Skrevet 26. mars 2014 #30 Skrevet 26. mars 2014 Et raskt søk på ssb viser at over 4000 heter Maja, 1000 heter Maya og 700 heter Maia. Altså er Maja den klart vanligste stavemåten, og da slipper hun å måtte rette på folk hele tiden. Fint navn, forresten! 1
strawberry Skrevet 26. mars 2014 #35 Skrevet 26. mars 2014 Maya fikk meg bare til å tenke på Mayaindianere Maja er penest, og nok det som er mest brukt.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #36 Skrevet 26. mars 2014 Etter min mening uttales ikke disse navnene likt. Maja og Maia uttaler jeg med korte a-er, mens Maya uttaler jeg med lange a-er, så for min del ville skrivemåte være avhengig av uttalen. Maja og Maia er vel mest brukt, men jeg tror uansett hun vil måtte kalle seg "Ma*a med j/i/y" resten av livet, og det er kanskje litt slitsomt.Anonymous poster hash: 08db2...638
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #37 Skrevet 26. mars 2014 Er ikke det et hundenavn egentlig? Kjenner bare hunder som heter det, men det er med J. Hadde valgt Maya hvis jeg absolutt skulle hatt hundenavn på datteren min. Anonymous poster hash: eddb3...88e 3
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #38 Skrevet 26. mars 2014 Ingen av dem, Maya er et kallenavn for Maria.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #39 Skrevet 26. mars 2014 Etter min mening uttales ikke disse navnene likt. Maja og Maia uttaler jeg med korte a-er, mens Maya uttaler jeg med lange a-er, så for min del ville skrivemåte være avhengig av uttalen. Maja og Maia er vel mest brukt, men jeg tror uansett hun vil måtte kalle seg "Ma*a med j/i/y" resten av livet, og det er kanskje litt slitsomt.Anonymous poster hash: 08db2...638 Enig i dette. Trodde "Maya" var vanligst, helt til jeg skulle gå i klasse med ei "Maja". Hun måtte som oftest si at det var med j. Maja er altså vanligst, men det vil jo uansett kunne bli litt "Maijya med ..." når det faktisk er tre vanlige skrivemåter. Anonymous poster hash: cf3e1...546
Gjest Riskjeks Skrevet 26. mars 2014 #40 Skrevet 26. mars 2014 Ingen av dem, Maya er et kallenavn for Maria. Det kan du jo godt si at Marie og Mari er også. Og Kine og Trine er kallenavn for Katrine, Lise/a og Elise/a for Elisabeth, Silje for Cecilie, osv. Mener du at ingen bør hete disse navnene heller? Vil tro flertallet av navn er utledet av/kallenavn for/former av andre navn. Dessuten var spørsmålet til TS hvilke av de tre stavemåtene som var best, ikke hvorvidt hun burde velge navnet eller ikke. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå