kaprifolen Skrevet 27. mars 2014 #21 Skrevet 27. mars 2014 Reiste til det greske fastlandet i uke 32/33 med velsignelse fra både spesialisten som fulgte meg opp pga fare for komplikasjoner, jordmor og fastlege. Greit for forsikringsselskap og flyselskap også. MEN: Vi visste hvor vi skulle, var kjent der, visste avstand til og kvalitet på nærmeste sykehus, visste at det var mulighet for tolk ved behov, vannet kan drikkes fra springen, man spiser med de lokale, og jeg er dessuten toxopositiv, som gjør at jeg kan spise både rå grønnsaker og kjøtt som ikke nødvendigvis er dønn gjennomstekt. Vi visste at stedet var rent og pent og alt. For vår del var det litt sånn "det verste som kan skje er at det blir fødsel der nede", og vi så ikke på det som noen krise, de har kompetente leger der også. Men husk på at huden din kanskje tåler mye mindre sol enn før. Jeg fikk masse soleksem enda jeg smurte med 30-50 og holdt meg i skyggen. Og pass på at hvis slimproppen går, du lekker vann, får blødninger e.l så må du for all del ikke bade i bassengene.
Camaizen Skrevet 31. mars 2014 #22 Skrevet 31. mars 2014 Jeg reiser i neste uke og er da 28 uker på vei. Ser ikke på det som et problem i det hele tatt da det bare er å ta vanlige forhåndsregler. Har kjøpt støttestrømper som jeg skal bruke på flyet. Er kjempeglad for at vi bestilte denne turen da det blir "siste" turen før vi blir 3. Dessuten er det veldig deilig å ha noe å se frem til, og ikke bare gå og vente til barnet kommer.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #23 Skrevet 31. mars 2014 Har hørt at det ikke er lurt å ta fly når man er gravid. Ville ikke tatt risikoen å dratt til syden.Anonymous poster hash: f36ce...1a2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #24 Skrevet 31. mars 2014 Har hørt at det ikke er lurt å ta fly når man er gravid. Ville ikke tatt risikoen å dratt til syden.Anonymous poster hash: f36ce...1a2 Jobber et sted med maaange flyturer. Hos oss flyr de gravide helt til flyselskapenes retningslinjer setter dem på bakken. Finnes ikke noe farlig med det. Jeg er sjokkert over hvor mange som trur at graviditet er en sykdom. At flyurer er høyrisikosport. Og at det store utland er så mye verre når det gjelder hygiene og mat. Sannheten er nok heller den at det er her i Norge vi ikke har de ferskeste råvarene eller det beste helsevesenet... Typisk norsk å være så navlebeskuende. Anonymous poster hash: 51438...733
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #25 Skrevet 31. mars 2014 Vi har sett på et hotell der flere av kommentarene på tripadvisor har skrytt over sengene så tror ikke det skal bli noe problem tenkte jeg skulle bestille forsikring gjennom europeiske, virker som de har den beste takk for svar alle sammen. Hvis jeg reiser får jeg holde meg til pizza og chips den uken, skal gå bra det er bare så altfor flink til å tenke worst case scenario. Men det hadde gjort seg med en tur. -TSAnonymous poster hash: 6f9d9...cb4 Kreta er et helt kurrant sted. De har leger og jordmødre der og. Skal ikke mye til for at de er like flinke som norske, så akkurat DET ville jeg ikke bekymret meg for (med mindre du skulle til Quatar eller noe). Ei heller maten. Hva de skulle finne på å spise i Hellas som ikke er dønn trygt så lenge du holder deg til kostholdsrådene her i Norge aner jeg virkelig ikke. Det sagt: styr unna bassenget. Glem å ikke spise salat, de fleste som blir "matforgiftet" på sydenferie blir det i hotellets bassengområde. Gå på stranda og de lokale tavernaene og du har null problem (og ikke gi babyen chips og pizza i en hel uke, er du snil. Hjerneføde til baby!) Anonymous poster hash: 67ddc...818 1
Gjest New_Girl Skrevet 31. mars 2014 #26 Skrevet 31. mars 2014 Jeg var i syden i uke 21-22. Gikk helt fint. Var vel omtrent de eneste ukene i hele svangerskapet jeg ikke var plaget av verken kvalme eller bekken. Hvorfor skal man ikke i bassenget?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #27 Skrevet 31. mars 2014 Nå var det "bare" i uke 16, men jeg har vært på ferie i Spania i ei uke, mens jeg var gravid. Gikk bra, selv om det var trist å se på alt spekemat og ost som jeg ikke kunne spise, men var jo mye annet jeg kunne spise. Var faktisk innom legevakt i Spania også - pga plutselige blødninger på slutten av ferie - og det var mye bedre enn legevakt i Oslo! Moderne legevakt ved sykehus, spesiell avdeling kun for gravide, 10 minutters ventetid og ultralyd med engang - og alt er gratis med Helfo-kortet! Anonymous poster hash: 3151e...92d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #28 Skrevet 31. mars 2014 Jeg ser ikke noe problem i å reise til syden i uke 29. Jeg reiser selv til Italia når jeg er i uke 26. Anonymous poster hash: acba4...7da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå