AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Er anstatt som ekstravakt på sykehus og har jobbet 2-3 ganger i uken i ca 1 år. Begynte på et fulltidsstudie (en bachelor) som jeg fullførte et halvt år av før jeg ble syk. Fikk da sykemelding fra legen og måtte ta permisjon fra studiet noe jeg har hatt i ett år nå. Er fortsatt syk og går i behandling på sykehuset. (Ryggplager). Kan bare jobbe 2-3 ganger i uken, pga plagene mine. Dette blir det naturlig nok ikke penger av.. Noen som vet hva jeg har krav på fra NAV? Anonymous poster hash: fc2f1...aef
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Du må nesten snakke med de hva du kan ha krav på. Dessuten må du nok ha papirer fra lege samt spesialist hva sykdommen din innebærer og hvor mye det er forventet du kan jobbe. Så er det opp til Nav og vurdere evnt hva stønad du kan få. Vær klar over at det kan ta mange månedere og behandle søknader. Siden det er lenge siden du var i jobb så kan det være du bare får sosialstønad. Men Nav skal kunne fortelle deg hvordan du går i gang med søknad. Anonymous poster hash: 778f6...ab6
listefyll Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Mulig du kvalifiserer til arbeidsavklaringspenger? Du bør i hverfall høre hva fastlegen din tenker om det. Bortsett fra det, er det mulig å begynne på studier med ekstra stipend som gis ved sykdom slik at du kan kutte deltidsjobbing? Mitt tips er å snakke med en sosionom tilknyttet sykehuset, eller studentsamskipnaden. De har i hvert fall hjulpet meg masse. De har god oversikt over systemet, og er hakket mer hjelpsomme enn Nav når det kommer til å finne frem i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå