Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinneline
Skrevet

Jeg jobbet tidligere i en barnehage med 9 ansatte. Det var et veldig godt miljø der, men det var en kvinnelig kollega jeg aldri "klikket" helt med. Det var ikke noe utone mellom oss, men vi fant aldri noe felles og snakke om, og det ble nesten en sånn klein tone da vi drev en aktivitet sammen barna. Fikk en venneforespørsel av henne på facebook her en dag, og da fikk det meg til å tenke litt på dette. Jeg kommer som regel veldig godt overens med alle nye mennesker jeg møter, men hun her fikk jeg liksom aldri sansen for. Ikke hun for meg heller. Har ikke nå vondt å si om henne altså, bare grubler litt over hva som gjorde at vi aldri fant tonen.

Tror dere det er mulig å like alle? Jeg hadde ingen problem med hvordan hun var, kledde seg, opptredde osv, så lurer på hvorfor jeg bare ikke kunne like henne. Er jeg rar eller opplever dere også at dere bare ikke kommer overens med visse mennesker, uten og egentlig ha noen grunn. Noen grep man kan ta for og få snu det å ikke like noen til å like de? Hadde jo gjort f.eks arbeidsplassen bedre om alle hadde kommet godt overens:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever dette med visse personer ja, syns det er frustrerende. Er gjerne sånn at man med én gang man ser hverandre vet at man ikke kommer til å komme overens... men vil jo ikke at det skal være sånn.

Gjest chisandra
Skrevet

Nei, det er ikke mulig å like alle, eller bli likt av alle. Noen ganger er det ikke mulig å sette fingeren på hva det er, det bare er sånn.

Heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen av innlegget ditt, syntes jeg du var litt spesiell som ikke hadde innsett dette omtrent fra barneskolen av.

Helt til jeg leste at du ikke hadde kjemi med henne uten at du egentlig hadde noe å sette fingeren på.

For det er kjempemange jeg ikke liker, fordi jeg synes de overkjører andre, er arrogante, spydige og frekke, mobbere, dominerende, osv osv osv.

Men i forhold til det at man ikke kan sette fingeren på noe - men fortsatt merker man at kjemien ikke stemmer, det har faktisk hendt meg et par ganger og. Det blir vanskelig å finne et tema. Og personen svarer kanskje ikke helt som andre man er vant til å prate med. Jeg kan lett reagere dersom kroppspråket til den andre personen blir utydelig, eller at jeg blir usikker på hvor jeg har personen.

Husker engang jeg sa en morsom kommentar jeg syntes var morsom, og den følelsen når du merker at den andre personen ikke er med i det hele tatt.

Uff, da gjelder det å holde avstand - høflig ;)

Anonymous poster hash: 5e31d...bab
Gjest Kvinneline
Skrevet

Opplever dette med visse personer ja, syns det er frustrerende. Er gjerne sånn at man med én gang man ser hverandre vet at man ikke kommer til å komme overens... men vil jo ikke at det skal være sånn.

Ja, det er frustrerende. Førsteinntrykket legger liksom grunnlag for videre inntrykk

Gjest Coolaid
Skrevet

Tror ikke det er mulig å like alle. Men det er fullstendig mulig å ha et greit forhold til enhver man selv måtte ønske. Og det kan hende at du liker henne bedre i en annen setting. Og kanskje hun syns det samme om deg. Noen forhold trenger lengre tid enn andre.

Gjest Kvinneline
Skrevet

I begynnelsen av innlegget ditt, syntes jeg du var litt spesiell som ikke hadde innsett dette omtrent fra barneskolen av.

Helt til jeg leste at du ikke hadde kjemi med henne uten at du egentlig hadde noe å sette fingeren på.

For det er kjempemange jeg ikke liker, fordi jeg synes de overkjører andre, er arrogante, spydige og frekke, mobbere, dominerende, osv osv osv.

Men i forhold til det at man ikke kan sette fingeren på noe - men fortsatt merker man at kjemien ikke stemmer, det har faktisk hendt meg et par ganger og. Det blir vanskelig å finne et tema. Og personen svarer kanskje ikke helt som andre man er vant til å prate med. Jeg kan lett reagere dersom kroppspråket til den andre personen blir utydelig, eller at jeg blir usikker på hvor jeg har personen.

Husker engang jeg sa en morsom kommentar jeg syntes var morsom, og den følelsen når du merker at den andre personen ikke er med i det hele tatt.

Uff, da gjelder det å holde avstand - høflig ;)

Anonymous poster hash: 5e31d...bab

Det var mange jeg ikke likte på barneskolen, så jeg fant ut det tidlig😛 Og det er sant at jeg sjeldent opplever det å ikke komme overens med mennesker den dag i dag, men av og til skjer det. Forskjellen er at da vet jeg med meg selv om hvorfor jeg ikke liker de. Kan være oppførsel, kommunikasjonsmåte, og ja så mangt, men med hun jeg prater om hær har jeg ingen grunn til å ikke like. Det irriterer meg på en måte at jeg ikke har noen grunn til å føle det slik😁

Gjest Nightwich
Skrevet

Det er naturlig å ikke komme overens med alle. Forskjellen er at man lærer seg til å omgås høflig og sivilisert likevel

AnonymBruker
Skrevet

Godtok du venneforespørselen?

Anonymous poster hash: c8517...116
Gjest Kvinneline
Skrevet

Godtok du venneforespørselen?

Huff, nei jeg har ikke gjort det, enda..

Er ikke ofte på facebook og har egentlig bare nære venner og familie der, så er usikker på om jeg bare skal ignorere. Har ikke møtt hun på to år nå, så ble litt overrasket over at hun sendte meg venneforespørsel på søndagskvelden. Lurer på om hun fant meg tilfeldig eller har lett etter meg😛

AnonymBruker
Skrevet

Huff, nei jeg har ikke gjort det, enda..

Er ikke ofte på facebook og har egentlig bare nære venner og familie der, så er usikker på om jeg bare skal ignorere. Har ikke møtt hun på to år nå, så ble litt overrasket over at hun sendte meg venneforespørsel på søndagskvelden. Lurer på om hun fant meg tilfeldig eller har lett etter meg

Ikke gjør det.

Gjest Kvinneline
Skrevet

Ikke gjør det.

Trykket på ikke nå på forespørselen nå, så kom det et spørsmål om jeg kjenner (navn) eller noe slikt. Trykket nei, og da sto det at jeg hadde blokkert henne og at hun ikke lengre kunne sende meg venneforespørsler😳 Håper ikke hun får beskjed om det..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...