Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker medisiner mot acne som gjør huden min stram og jeg flasser i panne, rundt nesen og på haka. Samtidig er jeg blank og har store porer.

Jeg trenger tips til gode kremer ( bruker hudpleie serien exuviance men supplerer med clinique moisturizing +, altså en veldig fet krem) fett er nok ikke så lurt men har enda ikke funnet en krem som uten fett som demper flassingen.

Jeg trenger også tips til fundation/mineral pudder. Er et kjempeproblem at flasset blir veldig tydelig med sminke på. Er allergisk mot mineralolje så tåler ikke bareminerals.

Selve urenhetene trenger jeg ikke noe veileding på, er under oppfølging av dermatolog. Men trenger hjelp til å dempe symptomene. Håper på hjelp fra dere!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok fått en meget fuktfattig hudtilstand, det er typiske symptomer ihvertfall. Det du må gjøre er å behandle denne tilstanden først, og deretter behandle den fete hudtypen din. Du trenger oljefrie hudprodukter, da fett ikke vil pleie fuktfattighet og det er heller ikke så bra for en fet hud. Du trenger produkter som gir masse fuktighet, for eksempel en god fuktighetskrem, et serum, ansiktsmaske... All hud trenger fuktighet, og så lenge den er fri for fett og olje, så kan du fortsette å bruke den når huden har fått opp fuktighetsbalansen igjen :) så må du passe på å få i deg nok vann om dagene, dette hjelper også en god del for en dehydrert hud.

Anonymous poster hash: 9823b...081

• Liker 1
Skrevet

Du har nok fått en meget fuktfattig hudtilstand, det er typiske symptomer ihvertfall. Det du må gjøre er å behandle denne tilstanden først, og deretter behandle den fete hudtypen din. Du trenger oljefrie hudprodukter, da fett ikke vil pleie fuktfattighet og det er heller ikke så bra for en fet hud. Du trenger produkter som gir masse fuktighet, for eksempel en god fuktighetskrem, et serum, ansiktsmaske... All hud trenger fuktighet, og så lenge den er fri for fett og olje, så kan du fortsette å bruke den når huden har fått opp fuktighetsbalansen igjen :) så må du passe på å få i deg nok vann om dagene, dette hjelper også en god del for en dehydrert hud.

Anonymous poster hash: 9823b...081

Tusen takk for så utfyllende og godt svar! Har du noen råd om konkrete kremer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...