Gjest Blåmeis Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Hei! Jeg vil gjerne dele min frustrasjon med dere. Da jeg sto som konfirmant for 5 år siden fikk jeg sydd en nydelig bunad. Det er ingenting å utsette på broderiene eller lignende, og selve bunaden passer som støpt. Men bunadskjorta insisterte hun som sydde den på at måtte være så stor som hun sydde den. Fordi jeg "kom til å legge på meg", kunne bli gravid osv. Hun tok feil. Jeg er størrelse 36 på vanlige klær, men bunadskjorta står at er størrelse 40. Hver dag før 17. mai hvert år gråter jeg når jeg prøver skjorta fordi den er for stor. Det føles så håpløst. Skjorta har ganske mange broderier, og kostet cirka 3000kr. Nå er det selvfølgelig for sent å gå tilbake, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er student, og har ikke den beste økonomien, men jeg vil så gjerne at bunadskjorta skal passe like godt som bunaden. Hva ville dere gjort? Er bunadstørrelse 40 riktig størrelse egentlig, er det bare noe jeg innbilder meg? Jeg syntes skjorta er veldig pen, og jeg vet at den skal være litt posete, men jeg føler det ser dumt ut at det henger en del ekstra stoff bak ved skuldrene mine. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Min er også sydd litt stor, men jeg la på meg. Nå sitter den som støpt rundt mage og bryst, men likevel får jeg "posen" ved nakken og ermene er veldig store og blafrende ennå, som rett skal være. Jeg tror du kan få den sydd inn, på en måte hvor den fortsatt kan sys ut igjen ved behov (uten at du trenger ny skjorte). Det ville jeg gjort. Da er det lettere å la bunaden og skjorten gå i arv en gang i fremtiden også. Anonymous poster hash: 57bd0...f5d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 JEg ville kontaktet husfliden og hørt hva de mente om størrelsen. Og så evt kjøpt en ny. Anonymous poster hash: 1a3f2...af6 1