Gjest Blåmeis Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Hei! Jeg vil gjerne dele min frustrasjon med dere. Da jeg sto som konfirmant for 5 år siden fikk jeg sydd en nydelig bunad. Det er ingenting å utsette på broderiene eller lignende, og selve bunaden passer som støpt. Men bunadskjorta insisterte hun som sydde den på at måtte være så stor som hun sydde den. Fordi jeg "kom til å legge på meg", kunne bli gravid osv. Hun tok feil. Jeg er størrelse 36 på vanlige klær, men bunadskjorta står at er størrelse 40. Hver dag før 17. mai hvert år gråter jeg når jeg prøver skjorta fordi den er for stor. Det føles så håpløst. Skjorta har ganske mange broderier, og kostet cirka 3000kr. Nå er det selvfølgelig for sent å gå tilbake, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er student, og har ikke den beste økonomien, men jeg vil så gjerne at bunadskjorta skal passe like godt som bunaden. Hva ville dere gjort? Er bunadstørrelse 40 riktig størrelse egentlig, er det bare noe jeg innbilder meg? Jeg syntes skjorta er veldig pen, og jeg vet at den skal være litt posete, men jeg føler det ser dumt ut at det henger en del ekstra stoff bak ved skuldrene mine. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Min er også sydd litt stor, men jeg la på meg. Nå sitter den som støpt rundt mage og bryst, men likevel får jeg "posen" ved nakken og ermene er veldig store og blafrende ennå, som rett skal være. Jeg tror du kan få den sydd inn, på en måte hvor den fortsatt kan sys ut igjen ved behov (uten at du trenger ny skjorte). Det ville jeg gjort. Da er det lettere å la bunaden og skjorten gå i arv en gang i fremtiden også. Anonymous poster hash: 57bd0...f5d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 JEg ville kontaktet husfliden og hørt hva de mente om størrelsen. Og så evt kjøpt en ny. Anonymous poster hash: 1a3f2...af6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Ta kontakt med husfliden! De kan sy den inn. Jeg fikk sydd for stor skjorte på husfliden i Mosjøen. Fikk ny uten ekstra kostnad. Anonymous poster hash: dc8cf...86b
Kjempeliten Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Få noen til å sy den inn ja:) Trenger ikke koste så mye for et par sømmer.
DysterPytten Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Evt selg den og kjøp deg selv en ny:) evt se etter en brukt.
Gjest Tigress Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Men, gjer det noko om skjorta er svær, då? Blir ikkje skjorta berre stappa inn i livet likevel?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Har samme problemet! Ble overbevist om at den skulle være enorm (spesielt ermene), men ser jo ingen andre den er så for stor på.. Ganske irriterende, men har som deg irritert meg over det i flere år uten å gjøre noe mer med det.... Har vurdert følgende: Få en eksakt lik skjorte, men mindre laget og selge den jeg har nå. Eller se om det er noen som kan sy den inn noe. Utfordringen er da mansjettene som er brodert og altfor store... Tror man bare må ta kontakt med det stedet som har sydd skjorten og høre hva de mener.. Anonymous poster hash: 249ad...ea5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Hmm, min skjorte poser overalt, og et år jeg lånte min mor sin (helt annen bunad) så poset den også overalt. Begge er i "riktig" størrelse, det er bare utrolig mye stoff, spesielt på overarmene, men også på ryggen. Anonymous poster hash: 023a9...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå