Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tittelen sier vel det meste.

Jeg føler at jeg har prøvd veldig mange foundationer, men jeg finner liksom aldri den perfekte. Føler at alle blir veldig sånn kakete og synlige, eller for oljete..

Akkurat nå bruker jeg en fra clinique, som funker helt greit.
Har også prøvd bobbi brown, glo minerals, elf og hm sine, uten hell.

Såå, hvilke foundation er du fornøyd med?

Jeg har en ganske normal hud. Kanskje litt tørr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også normal til tørr hud, og har brukt Diorskin Forever i 2 år nå. Er veldig, veldig fornøyd :) Den er dyr, men jeg har den i et halvt år (og bruker den nesten hver dag), så da tenker jeg at det er greit. Kommer selvfølgelig an på hva du er ute etter i en foundation, men denne har medium dekkevne og gir glødende hud. Den sitter også hele dagen, og jeg har aldri merka at jeg har blitt orange etter noen timer slik jeg har opplevd før.

Skrevet

jeg er meget fornøy med min Dior Nude, den er veldig lett, syns nesten ikke, og dekker over rødhet og glir veldig inn i huden. Men jeg har veldig fin hud da, uten så mye urenheter, så kommer jo helt an på egen hudtype, ville gått til et parfymeri og spurt om hjelp, de er ofte flinke og kan finne en perfekt en for akkurat din hudtype :)

Skrevet

MakeUp Store sin CC creme er veldig fin, hvis det er flytende foundation man foretrekker.

Selv sverger jeg til Dual Foundation-pudderet til MakeUp Store, kjempefin dekkevne.

Gjest Blåmeis
Skrevet

Kanebo sensai lukter litt maling, men er veldig god og gir meg mindre urenheter enn for eksempel ID-pudder! Veldig naturlig. Dekker ikke kjempegodt, men jevner ut hudtonen veldig bra og ser naturlig ut! Ikke egnet for masse kviser, men du ser ikke kaketryne ut :)

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Har fuktfattig hud, blander Jane Iredale Glow Time BB cream og Evagarden Perfect Skin Foundation. Ca. en ertestørrelse av hver, buffer inn med sigma sin round top kabuki eller så bruker jeg fingrene. Får skikkelig fin overflate, må sette litt med pudder i t-sonen da det kan bli litt vel glødende, men kan egentlig gå uten :)

Skrevet

Lancome Teint Miracle og Kanebo Sensai er favoritter! Ellers har jeg veldig lyst til å prøve Evagarden sin...

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken dekkevne foretrekker du da?

Skrevet

jeg prøver nå lancome teint idole som lukter godt og er kjent for sin gode dekkevne og er veldig fornøyd med den :)

Jeg trenger en med god dekkevne siden jeg har så mye fregner og får store røde roser i kinnene og det ser helt grusomt ut.

Skrevet

Bruker per nå Evagarden Perfect Skin Foundation og Evagarden Double Last Foundation.

Jeg har kombinert hud som heller mot det fete, så for meg er Double Last favoritten.

Sitter fortsatt fint på nå etter en lang dag som startet kl 07:00, brukte da finishing powder i t-sonen.

Double Last har medium til full dekkevne. Hvis du ønsker ett mer naturlig resultat er Perfekt Skin

flott til det. Ser ut som din egen hud bare bedre, det gjør den i hvert fall på meg :)

De dagene jeg ønsker ett mer matt utseendet går jeg for Glo Minerals pressed base.

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken hudtype du har?

Jeg har sverget til Tikei minerals i mange år nå, og jeg er svært fornøyd. De har forresten en veldig god primer som jeg nettopp har begynt å bruke. Sminken sitter bedre!

Jeg har en typisk blandingshud/fuktfattig til tider, med litt urenheter. Hvis jeg vil ha flytende, så velger jeg clinique-superbalanced.

Tikei inneholder ingen skumle ingredienser og er snill mot huden. Med concealer under, så dekker den ganske bra!

Skrevet

Leste nå at du hadde normal hud, og litt tørr. Men er du kun tørr på overflaten? Eller føler du at huden generelt er tørr og stram? Da tror jeg Tikei minerals vil funke på deg. Husk at sminken sitter finere hvis du er flink du å pleie huden din i form av peeling og gode fuktighetskremer. Det har mye å si for resultatet :) Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

En ting er hudtype, men hvilken dekkevne TS ønsker er også viktig.

Gjest Tigress
Skrevet

Bobbi Brown Skin Foundation. Kan leggjast i fleire lag.

Skrevet

clinique even better :-)

Skrevet

Hvilken dekkevne foretrekker du da?

Jeg foretrekker ganske god dekkevne.

Altså, jeg har ikke mye urenheter, så det er ikke det som er problemet, men jeg har litt porer rundt nesen, og får fort litt sånn diverse røde flekker i kinnene ogsånt, særlig om det er kaldt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg foretrekker ganske god dekkevne.

Altså, jeg har ikke mye urenheter, så det er ikke det som er problemet, men jeg har litt porer rundt nesen, og får fort litt sånn diverse røde flekker i kinnene ogsånt, særlig om det er kaldt.

Da skal du velge Chanel Perfection Lumiere Foundation.

Gjest Tigress
Skrevet

Da skal du velge Chanel Perfection Lumiere Foundation.

Og om du er utanlands kan du hanke med deg Bourjois Healthy Mix Foundation, som visstnok er ein dupe av denne...

Skrevet

jeg er meget fornøy med min Dior Nude, den er veldig lett, syns nesten ikke, og dekker over rødhet og glir veldig inn i huden. Men jeg har veldig fin hud da, uten så mye urenheter, så kommer jo helt an på egen hudtype, ville gått til et parfymeri og spurt om hjelp, de er ofte flinke og kan finne en perfekt en for akkurat din hudtype :)

Jeg vurderer faktisk å prøve denne når jeg går tom for min Diorskin Forever, men når jeg leser om Nude står det at den er fuktighetsgivende. Er det sånn at man får blank hud av den?

Gjest Gjest
Skrevet

Og om du er utanlands kan du hanke med deg Bourjois Healthy Mix Foundation, som visstnok er ein dupe av denne...

Hmm, ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...