AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Jeg bor i en stille og fredelig gate i et byggefelt. Mannen og jeg flyttet inn i fjor sommer. Gjennom ferien så reagerte jeg litt på at naboene våre hadde litt vel mye trafikk hos seg. Det var som regel ikke bråkete, med stod stadig en bil på tomgang på gårdsplassen deres i noen minutter og forsvant. Litt bråk i blant når det kommer store harry-amerikanere og ruser på utsiden, men de blir sjelden lenge. De har to barn, trolig sånn 11-14 år gamle. Vi er på hils, nikk og smil, men jeg aner ikke hva de driver med mtp jobb osv. Nå har jeg nettopp fått barn og går hjemme og er mye i stua (jeg var ofte ute på "vift", besøk etc før), og vi har roligere kvelder. Nå ser jeg billys sveipe over stua mi minst 2 ganger i timen, og så hyppig som 5-6 ganger i timen på kvelden. Naboene selve kommer og går (i bil) hele tiden, hele dagene. Noen ganger er de borte i bare 5-10 min. De første gangene jeg la merke til det så tenkte jeg ikke over noe mer. De var vel bare en snartur på butikken. Men nå synes jeg det er himla rart! Spesielt alle de fremmede bilene som kommer på 5-10 minutters besøk med bilene på tomgang utenfor. Driver naboene med noe ulovlig? Jeg synes det blir litt ekkelt, men lurer på om det er barselhormoner som går på høygear. PS: Jeg sitter ikke med kikkert altså. Gårdsplassen deres er rett utenfor stuevinduene våre hvor sofaen er, billys når de kommer og går i mørket skinner rett på TV'en.. det er rett og slett umulig å ikke legge merke til. Er lite som "skjer" etter kl 21-22 på kvelden og som sagt ikke noe støy jeg kan klage på. Jeg bare synes det er merkelig. Veldig merkelig. Og jeg akter IKKE å spørre andre naboer eller i nærmiljøet, for jeg er ingen sladrekjerring. Bare litt nysgjerrig av meg. Anonymous poster hash: 5305b...ea9
Sunshine Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Med tenåringsbarn er det vel ikke uvanlig at det blir mye kjøring og henting etter arbeidstid. Hvis hver av barna har en aktivitet nesten hver dag og foreldrene i tillegg er med på egne ting blir det mye henting og kjøring. De deler sikkert også kjøring med andre foreldre og da blir det mye tomgangskjøring utenfor mens de venter. Og så må man ikke glemme foreldremøter på skole, dugnader, foreninger, butikkturer (kanskje de handler litt hver dag?), etc. Er det like ille i helgene? Endret 25. mars 2014 av Sunshine
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Helger, dagtid.. Nå feks. Og det er som regel kun en av de voksne som kommer og går i egen bil. Når andre biler kommer (og det ikke er mørkt) ser jeg ofte at en av de voksne går ut og prater og går inn igjen. Besøket går ofte ikke ut av bilen engang. Det er i blant ungene kommer "rekendes" i ukjente biler eller hele familien drar avgårde, men denne rare trafikken er som regel 1 av foreldrene eller ukjente som ikke går ut av bilene sine. Det er dét som får fantasoien min til å rulle. Mannen ler av meg og det har gått litt sport i å gjette nye grunner her. Siste teori er at de er spanere for kripos og ungene er utleide skuespillere. Anonymous poster hash: 5305b...ea9
Gjest stian86 Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Bruk heller energi på ditt eget liv, når man bor i nærheten av andre mennesker må man tåle lyder osv. Om der kommer mye biler i timen så har vel ikke du noe med det. Har en nabo som går inn og ut dørene hver dag og fyller leiligheten med alle mukig folk. Men sitter ikke og lurer på ka de gjør eller ikke gjør.
Pialill Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Kanskje de driver firma hjemmefra? sjekk om du finner adressen deres på noen nettsider! Hilsen en som er like nysgjerrig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå