Gå til innhold

Hva kan lages av vårrullpapir?

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Finnes det noe spennende, gøy og ikke-vårrullete som kan lages av vårrullpapir? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mmmm.. Ja, men det må fortsatt friteres.

Anonymous poster hash: 7387f...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med vårrullpapir mener du filodeig eller rispapir?

Anonymous poster hash: 3aac5...f7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er godt med friske grønnsaker, kjøtt og en god dipp til! Er friskt og godt. Litt sånn forrett greie. Men det er jo litt vårrullaktig, bare ikke fritert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vårrullpapir mener du filodeig eller rispapir?

Tror jeg mener rispapir? :fnise: Har ikke peiling. Rasket det med meg fra butikken fordi det så spennende ut. Det er ihvertfall sånn som er nesten gjennomsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

dødsgodt med banan inni, steke de, og dyppe i sjokolade!

Anonymous poster hash: 56d09...60f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg mener rispapir? :fnise: Har ikke peiling. Rasket det med meg fra butikken fordi det så spennende ut. Det er ihvertfall sånn som er nesten gjennomsiktig.

Ok =) Da kan du lage ferskevåruller/sommerruller som jeg tror var det Teeny beskrev. Jeg liker det mye bedre enn "vanlige"-våruller. Da kan du fylle med hva som helst og det trenger ikke minne om asia i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke-vårrullete :fnise:

Nei, jeg vet dessverre ikke hva det brukes til bortsett fra vårruller. Har hørt om noe som kalles sommerruller da :P Tror det er en kald variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porsjonslasagne.

Hvordan gjør du det?

Syns det er godt med friske grønnsaker, kjøtt og en god dipp til! Er friskt og godt. Litt sånn forrett greie. Men det er jo litt vårrullaktig, bare ikke fritert :)

Takk for tips! Det skal prøves. :jepp:

dødsgodt med banan inni, steke de, og dyppe i sjokolade!

Anonymous poster hash: 56d09...60f

:daane: Dette skal definitivt prøves! :ler:

Ok =) Da kan du lage ferskevåruller/sommerruller som jeg tror var det Teeny beskrev. Jeg liker det mye bedre enn "vanlige"-våruller. Da kan du fylle med hva som helst og det trenger ikke minne om asia i det hele tatt.

Det må jeg prøve, ja. Men da gjør man ingenting med dem annet enn å fylle dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan gjør du det?

Takk for tips! Det skal prøves. :jepp:

:daane: Dette skal definitivt prøves! :ler:

Det må jeg prøve, ja. Men da gjør man ingenting med dem annet enn å fylle dem?

Du veter de først, så fyller du de og pakker rundt. Jeg pleier å dyppe de i vann, men på en restaurant jeg var på fikk vi spruteflaske i stedet.

Vi spiser det ganske ofte, har kyllingkjøttdeig, friste grønnsaker, urter og sweet chilli saus. Søk på ferske vårruller eller sommerruller så finner du sikekrt masse forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan legge potetmos eller annen puré i pakker ved å brette inn hjørnene og knyte sammen. Ser profft ut når en skal servere gjester.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du veter de først, så fyller du de og pakker rundt. Jeg pleier å dyppe de i vann, men på en restaurant jeg var på fikk vi spruteflaske i stedet.

Vi spiser det ganske ofte, har kyllingkjøttdeig, friste grønnsaker, urter og sweet chilli saus. Søk på ferske vårruller eller sommerruller så finner du sikekrt masse forslag.

Mmmm, det hørtes veldig godt ut!

En kan legge potetmos eller annen puré i pakker ved å brette inn hjørnene og knyte sammen. Ser profft ut når en skal servere gjester.

Takk for tips! :tommelsmil:

Nam, det må definitivt prøves ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er halvt vietnamesisk og får alltid dette hos pappa =)

Er 2 forskellige.

som nevnt over filodeig er den man bruker til våruller og til fritering. Brukes til vanlig til våruller men kan også rulle scampi og fritere det.

Rispapir kan rulles i uendelig med ting =)

mine favoritter

1. risnudler,vietnamesisk marinert ribbekjøtt,saltblad,mynt,basilikum og 1 like lang agurk bit som papiren ^^

2. Advokado, kokt scampi,mynt,salatblad og kansje purre.

3. Risnudler, biff i strimler marinert med sitrongress,agurk og salt.

Som oftest er basic papir,risnudler,agurk resten putter på selv somd u vil med.

Det viktigste er vel sausen. Er så mange forskejllige sauser du kan bruke.

1. normale vietnamesiske sausen lages av hvitløk,chili,sukker,fiskesaus og kokt vann. alt moses og smakes til med vann og fiskesaus..

2. Den enkleste er en sterk thaisaus i flaske,jeg bruker alltid denne.. Den er super sterk.. Så anbefaler at du/dere koker den opp med vann og sukker og smak underveis til du får en passe smak. hakk peanøtter og dryss over sausen =) den sausen får du tak i nesten alle utledningsbutikker.. om du er i en viet butikk så spørr etter "Nuoc mam thai" til "banh trang"=sommerruller.

good luck ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er halvt vietnamesisk og får alltid dette hos pappa =)

Er 2 forskellige.

som nevnt over filodeig er den man bruker til våruller og til fritering. Brukes til vanlig til våruller men kan også rulle scampi og fritere det.

Rispapir kan rulles i uendelig med ting =)

mine favoritter

1. risnudler,vietnamesisk marinert ribbekjøtt,saltblad,mynt,basilikum og 1 like lang agurk bit som papiren ^^

2. Advokado, kokt scampi,mynt,salatblad og kansje purre.

3. Risnudler, biff i strimler marinert med sitrongress,agurk og salt.

Som oftest er basic papir,risnudler,agurk resten putter på selv somd u vil med.

Det viktigste er vel sausen. Er så mange forskejllige sauser du kan bruke.

1. normale vietnamesiske sausen lages av hvitløk,chili,sukker,fiskesaus og kokt vann. alt moses og smakes til med vann og fiskesaus..

2. Den enkleste er en sterk thaisaus i flaske,jeg bruker alltid denne.. Den er super sterk.. Så anbefaler at du/dere koker den opp med vann og sukker og smak underveis til du får en passe smak. hakk peanøtter og dryss over sausen =) den sausen får du tak i nesten alle utledningsbutikker.. om du er i en viet butikk så spørr etter "Nuoc mam thai" til "banh trang"=sommerruller.

good luck ^^

Tusen takk for mange fine tips! :blomst: Nudler skal definitivt prøves ut ihvertfall, elsker nudler! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk servert en versjon av Brandade en gang, fylt i vårrulldeig og stekt i ovn. Det var knallgodt! Det var ganske enkelt potetmos med hvitløk og røkt kveite i stedet for klippfisk. Vårrullarkene var delt i tre strimler, og ble brettet i trekanter. Det ble servert med søt chilisaus,men ellers var det ikke mye som minnet om vårruller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal eksprimentere med forskjellig, tror det kan bli helt herlige desserter om du tester med forskjellig frukt inni! For eksempel eple/pære og kanel, også servere med vaniljeis eller noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...