maripus Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har en smerte i foten, som har vart i snart 5 uker. Eller i ankelen heller kanskje. Det rare er at iblant får jeg en viss rar "strålende" følelse i foten som kanskje best kan beskrives som en følelse av at det renner varmt vann over foten. Er det noen som har hatt noe lignende? Denne "varmt vann"-formemmelsen har jeg hatt i flere måneder. Smerten i foten ser ikke ut til å bli bedre. Skal til legen på torsdag, så takker for innspill, så vet jeg litt mer om hva jeg kan spørre ham om.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Røyker/snuser du? Sitter du mye stille? Det er tegn på at foten din holder på å dø, i alle fall det vaskulære systemet. Ellers kan det bare være en nerve i klem. Anonymous poster hash: 5d360...0c3
maripus Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2014 Det vaskulære systemet i foten holder på å dø, haha det var da dramatisk. Røyker litt, ikke så mye. Røyka ca. 1- 3 sigaretter om dagen før, nå et par ganger i uka og fest. Sitter litt mer stille nå en før, da jeg har blitt student. Har begynt å trene i steden, men sitter nok fortsatt for mye stille. Denne "varmt vann"-følelsen, andre som har kjent det?
Wiggins Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Som forrige innsender sa er såkalt røykefot en mulighet. Det rammer omtrent bare røykere, og skyldes at blodårene i foten blir veldig forkalka, dermed blir blodsirkulasjonen så dårlig at vevet begynner å dø, og så må foten amputeres. Det er derimot litt mer sannsynlig at det er en senebetennelse eller irritasjon i en sene. Da bør du snarest få behandling fra fysioterapeut. Siden du har hatt dette så lenge går det ikke over av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå