Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en smerte i foten, som har vart i snart 5 uker. Eller i ankelen heller kanskje. Det rare er at iblant får jeg en viss rar "strålende" følelse i foten som kanskje best kan beskrives som en følelse av at det renner varmt vann over foten. Er det noen som har hatt noe lignende? Denne "varmt vann"-formemmelsen har jeg hatt i flere måneder. Smerten i foten ser ikke ut til å bli bedre. Skal til legen på torsdag, så takker for innspill, så vet jeg litt mer om hva jeg kan spørre ham om. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Røyker/snuser du?

Sitter du mye stille?

Det er tegn på at foten din holder på å dø, i alle fall det vaskulære systemet. Ellers kan det bare være en nerve i klem.

Anonymous poster hash: 5d360...0c3
Skrevet

Det vaskulære systemet i foten holder på å dø, haha :) det var da dramatisk. Røyker litt, ikke så mye. Røyka ca. 1- 3 sigaretter om dagen før, nå et par ganger i uka og fest.

Sitter litt mer stille nå en før, da jeg har blitt student. Har begynt å trene i steden, men sitter nok fortsatt for mye stille.

Denne "varmt vann"-følelsen, andre som har kjent det?

Skrevet

Som forrige innsender sa er såkalt røykefot en mulighet. Det rammer omtrent bare røykere, og skyldes at blodårene i foten blir veldig forkalka, dermed blir blodsirkulasjonen så dårlig at vevet begynner å dø, og så må foten amputeres.

Det er derimot litt mer sannsynlig at det er en senebetennelse eller irritasjon i en sene. Da bør du snarest få behandling fra fysioterapeut. Siden du har hatt dette så lenge går det ikke over av seg selv.

Skrevet

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...