Gå til innhold

Hvor sover deres baby i de første mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Bruker dere hardbag ved siden av deres seng? Crib-seng? Spinkelseng?

Anonymous poster hash: b4c6d...58e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den er ikke godt enda, så det kan jo hende at planene endrer seg. Men vi tenker ihvertfall sprinkelseng hvor vi fjerner den ene siden, justerer madrassen til samme høyde som vår madrass, og fester senga til vår seng.

Anonymous poster hash: 9bb9c...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den er ikke godt enda, så det kan jo hende at planene endrer seg. Men vi tenker ihvertfall sprinkelseng hvor vi fjerner den ene siden, justerer madrassen til samme høyde som vår madrass, og fester senga til vår seng.

Herregud,idiotmobil.

Den er ikke godt enda = babyen er ikke født enda.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår hadde vugge på vårt soverom (ikke plass til sprinkelseng), sovnet der for kvelden og sov der eller i vogn på dagtid, men kom over i vår seng på natten fra første amming.

Anonymous poster hash: bbfcf...49b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bedside crib, men begge har sovet i vår seng. Hva gjør man ikke for litt søvn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første måneden ble det vel stort sett til at barnet lå i midten av dobbeltsenga eller i vogna si ved siden av senga vår.

Sprinkelsenga ville han ikke sove i til å begynne med, men vogna var godtatt, så da vekslet han på å sove i den og senga vår en periode før sprinkelsenga ble godtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min baby er 10 mnd og sover inntil meg med fri tilgang til pupp hver natt. Vi sover og koser oss, og hun har sovet 12-13 timer hver natt siden fødsel. Tatt i betrakning at jeg har gjort alt "feil" (ammet i søvn, samsovet, bysset ved behov, nattamming enda osv), føler jeg meg ganske happy med ordningen. ;)

Har hatt perioder på noen netter 4-5 ganger i forbindelse med utviklingssprang der natta har vært styrete, men det går over og ellers er det utrolig deilig å kose en liten snupp hver natt! <3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi prøvde alle varianter; samsoving de første par tre ukene(litt for liten seng og tisset hele tiden ut bleiene, så det ble innmari stress :P ), litt soving i nest oppi vognbag(måtte ha det litt trangt rundt seg), så svøper vi han i babynestet nå i egen sprinkelseng med sidene tatt av - men nå som han sover natten gjennom går snart siden opp ogjeg tar bort nestet og lar han sove svøpet rett på madrassen.

Anonymous poster hash: 910db...805
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vognbag på dagtid forresten :)

Anonymous poster hash: 910db...805
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann sov i vår seng til han var ca tre mnd. Det hadde ikke vært mulig å legge ham i egen seng før det, for det prøvde vi noen ganger, men skjønte at vi ikke ville oss selv så vondt at vi skulle lage mye styr ut av det (han hadde mye kroppslig ubehag og han hadde vanskelig for å ligge på flatt underlag bl.a). Han la seg fint i egen seng fra tre mnd.

Andremann har sovet i egen seng fra første dag. Dvs i en babykurv, som vi setter oppi sprinkelsenga. Bare fordi vi er late og legger ham for kvelden i stua, og da er det enkelt å bare ta med kurven opp på soverommet. Og oppi senga kan ikke storebror snuble i den når han kommer inn om morgenen. Jeg har forresten satt sprinkelsenga lengst unna vår seng på soverommet. Upraktisk når man må opp om natta. Hadde vært deilig med en bedsidecrib-løsning, men jeg vil helst slippe å våkne av kirkelyder fra babyen når han sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egen seng på get rom fra 1 mnd.

Anonymous poster hash: 431c9...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hatt begge i vår seng de første ukene. Syns det var godt å ha de helt i nærheten.

Så ble de Flyttet over i vugge,ved siden av vår seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Førstemann sov i vognbagen ved siden av senga vår, eller oppi senga vår. Andremann sov i bedside crib ved senga vår.

Da de var et halvt år, flyttet de på eget rom i sprinkelseng.

Anonymous poster hash: 8643b...e17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her

Jeg hadde ikke klart å sove skikkelig med babyen i senga vår - redd å snu på babyen/babyen kan bli varm av foreldrene også :(

Jeg har spinkelseng som jeg har arvet - tenker at babyen sover i den etterhvert men i de første månedene om nettene er jeg fortsatt usikker. Blir dyrt med først crib så spinkelsenga.....

Kanskje man kan ha en vugge ved siden av.... *sjekker litt på finn.no*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

TS her

Jeg hadde ikke klart å sove skikkelig med babyen i senga vår - redd å snu på babyen/babyen kan bli varm av foreldrene også :(

Slik tenkte vi også før vi fikk førstemann, men det føltes helt unaturlig å legge babyen helt aleine i egen seng.

Lå jo og ammet store deler av natten uansett ;)

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si før en er der, men planen er ihvertfall å ha sprinkelsenga inne på vårt soverom det første halve året ca, og så flytte senga inn på babyrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Pga ammingen så ligger vår i senga vår nå i starten, har også en hengevugge som hun ligger i på dagtid og fram til første amming på natta. Den henger i taket i stua eller over senga vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardbag oppi sprinkelseng med ene siden tatt av. Inntil min side av dobbeltsenga. Byttet på å ligge i bagen og sammen med meg i senga. Veldig greit å ha sprinkelsenga ved siden av, så kan babyen ligge ytterst uten fare for å falle ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Vi hadde en vugge rett ved siden av sengen vår. Hadde jeg ikke kunnet sett ham fra der jeg lå hadde jeg nok ikke fått et sekund på øyet. :fnise:

Vi prøvde å ha ham i vår seng noen netter, men da våknet jeg av mareritt om at han sluttet å puste etc. Hvis faren da skiftet bleie på ham lette jeg frebilsk etter ham i søvne, og var helt på gråten. Så det fungerte ikke her :vetikke:

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...