Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og behandling med amoxillin (haster)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet med urinveisinfeksjon i dag, helt forferdelig. Hadde heldigvis noe amoxillin mylan 500mg liggende. Jeg vet doseringen er 3 ganger daglig, men hvor lenge behøver jeg å gå på dem? Jeg har til 4 dager, burde det holde? Brukte de i 7 dager mot klamydia under graviditet forrige gang, men jeg vil vell tro det skulle være enklere å bli kvitt urinveisinfeksjon? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man får som regel selexid/penomax, ikke vet du om det er riktig styrke for uvi, og ikke hvor lenge, man bruker ikke samme medisiner til det ene og det andre. Ring legekontoret og hør om du i det hele tatt kan bruke det mot uvi, og eventuelt hvor lenge. Eller be om undersøkelse/resept.

Anonymous poster hash: ef401...7a9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte andre typer antibiotika som normalt hjelper mot UVI, enn mot klamydia. Hadde ringt legen og spurt. Eventuelt les i pakningsvedlegget, om den brukes mot urinveisinfeksjon.

Anonymous poster hash: 66abd...792

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uanset er det kjempeviktig å ta en kur lenge nok...

Anonymous poster hash: 66abd...792

Skrevet (endret)

amoxillin brukes til vanlig mot urinveisinfeksjon og ikke klamydia, fikk denne fordi den er trygg å bruke når man er gravid. Lest pakningsvedlegger, og brukt den før mot urinveisinfeksjon, men husker ikke hvor mange dager jeg gikk på kuren.. :S

Reagerer allergisk på penomax

Endret av solch
AnonymBruker
Skrevet

Amoxicillin funker mot UVI. Men du burde dele opp doseringen til 250 per gang slik at du har til åtte dager, det burde holde. I hvert fall bedre at du sper det over åtte dager da fire dager ikke er nok og kan føre til gjenoppblussing. Prøv åtte dager først så ser du det an.

Anonymous poster hash: 2713d...2ad
Skrevet

Amoxicillin funker mot UVI. Men du burde dele opp doseringen til 250 per gang slik at du har til åtte dager, det burde holde. I hvert fall bedre at du sper det over åtte dager da fire dager ikke er nok og kan føre til gjenoppblussing. Prøv åtte dager først så ser du det an.

Anonymous poster hash: 2713d...2ad

oki takk:)
Skrevet

Amoxicillin kan visst brukes mot UVI, men er liksom "reservert" til gravide, er ikke vanlig å bruke ellers mot UVI. Første valget er Selexid eller Bactrim. Har hørt at noen bakterier som forårsaker UVI er resistente mot amoxicillin... Hva med å dra til fastlege/legevakt for å få riktig antibiotika kur?

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen med urinprøve. Du er ikke lege.

Anonymous poster hash: 9f36b...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...