Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg spist litt. Pusser tenna, så vekker jeg for amming. Er jo 4 timer siden amming. Hun pleier å sovne raskt igjen på natta ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese her! Gleder meg så til min baby kommer. Wææ, MIN baby liksom.

Og du virker som en god og trygg mamma! Fortjener ros :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese her! Gleder meg så til min baby kommer. Wææ, MIN baby liksom.

Og du virker som en god og trygg mamma! Fortjener ros :nigo:

Så utrolig koselig å høre ♡

takk ♡ jeg er en veldig rolig person, i den forstand at jeg tar ting som det kommer og sjeldent lar meg stresse. Det merker jo lillebebis. Så hun er allerede trygg og god ♡

Når kommer bebisen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om brystbetennelsen er på vei over. Brystet er ikke lenger rødt og det er ikke så vondt lenger. Fortsatt litt ømt, så fortsetter pumpemaratonet hvertfall ut dagen.

I dag har jeg skeiet ut med en halv smil. Syns lillegull skriker mer enn normalt når hun er våken, men hun presser ikke og bleiene har normal sennepsgul bajs. Har lest at produksjonen går noe ned ved betennelse, så det er mulig hun får litt mindre mat enn normalt. Så jeg har lagt henne til et par ganger ekstra. Da roer hun seg og sovner etterpå. Må innrømme at jeg er litt redd for at hun skal få i seg for mye mat pga de ekle gulpeepisodene de siste dagene. Lillegull er litt glupsk, så vi må begrense henne litt!

Nå har jeg begynt å bli meg selv igjen og er klar for å orientere meg litt om både vaksiner , utvikling osv. Tenker en del på om jeg må gjøre noe mer enn det jeg gjør. Det er mye amming, kroppskontakt og kos. Litt sang. Prøver å legge henne litt på magen og småsnakker med henne. Jeg får litt blikkontakt og hun reagerer på lyder.

Hun har begynt å smile litt, både velværesmil, mageknipsmil ;-) og responssmil/hermesmil.

lurer på om hun sover normalt mye. Om hun er nok våken. Om hun får nok mat. Om hun tisser nok. Om hun får nok kos. For lite kos. Om vi stimulerer nok. Om vi stimulerer for mye... maaange spørsmål og tanker som førstegangsmamma ja...;-)

Nå kommer snart min bestevenninne innom en tur. Det blir fint ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambisjoner for mandag og tirsdag:

Hvile

pumpe

vaske klær

rydde ferdig rommet til Linnea

henge opp julestjerna.

hva er gjort?

Pumping

hvile

deler av klesvask

haha.. får ikke gjort mye med denne nye sjefen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig å høre ♡

takk ♡ jeg er en veldig rolig person, i den forstand at jeg tar ting som det kommer og sjeldent lar meg stresse. Det merker jo lillebebis. Så hun er allerede trygg og god ♡

Når kommer bebisen din da?

Bebisen min skal komme i April :nigo: har termin 23. Så er litt over halvveis nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebisen min skal komme i April :nigo: har termin 23. Så er litt over halvveis nå!

Stas :rodmer:

Nyt magetiden og gled deg til lille kommer ut i verden. Det er en heftig barselsperiode, men når jeg ser tilbake på de 6 ukene som har vært, så har det gått veldig fort. Vært en heftig berg og dalbane, det skal jeg ikke legge skjul på, men nå blir det bare mer og mer kos :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh her var det mye å oppdatere seg på :D

Hvordan går det med betennelsen nå?? Så kos at ting begynner å gå seg til. Og så flink jente du har så som sover så lenge om natten :blomst: gleder meg til han her sover mer enn to timer av gangen.
B har bare gulpet to ganger han. Så han får ikke for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh her var det mye å oppdatere seg på :D

Hvordan går det med betennelsen nå?? Så kos at ting begynner å gå seg til. Og så flink jente du har så som sover så lenge om natten :blomst: gleder meg til han her sover mer enn to timer av gangen.

B har bare gulpet to ganger han. Så han får ikke for mye :fnise:

Hehe...fikk plutselig tid og energi til å oppdatere igjen her inne, så da blir det mye som må ut. Kjenner ingen i permisjon om dagen, så jeg har myyye tid for meg selv, da må jo dagboka mi få høre om aalt det spennende som skjer :fnise:

Soving ja, det er et par uker siden, ca i slutten av uke 4 begynnelsen av uke 5 ho plutselig begynte å sove lenger om natta. HEELT FANTASTISK !! bankibordet! Det skjedde faktisk samtidig som jeg begynte å slappe litt mer av og fikk "søvnrestitusjon" en helg hjemme hos mamma og pappa. Da begynte jeg å stole på at jeg gjorde ting riktig og at lille fikk i seg nok mat. Etter det har hun roet seg masse.

Nå har jeg henne i bæreselen, håper på at hun sovner snart, prøver å flytte døgnrytmen fra to og fremover mot tolv ;)

Høres ut som om det går bedre og bedre med dere også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt er en tålmodighetsprøve for meg. Det at produksjonen min har gått ned etter betennelsen gjør at frøkna ligger lenger på ammingene OG må få begge puppene. Nå har vi holdt i over en time. Normalt er ho fornøyd etter 10-20 min. Jeg er trøtt og utålmodig i natt. Det er en ubehagelig følelse å ha. Ho kan jo ikke noe for dette. Ho vil jo bare bli mett.

I morgen har vi ingen planer. Da blir det soving! Håper jeg!!!! Hvis ho ikke er ferdig å puppe ila 10 min så må jeg koje en flaske. For dette orker ikke brystvortene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag dagboka :blomst:

Jeg måtte vekke mannen i natt, jeg ble helt tullete. Frøkna roet seg med en gang papsen kom. Da la han seg på sofaen med frøkna og jeg tok senga de siste timene av natta. Da fikk vi sove alle tre. Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg vekker mr Løvsol på nettene i hverdagen, en når jeg merker at min tålodighet nærmer seg slutten, så syns jeg lillegull fortjener bedre. Og det er mannen enig i.

Vi ammet i åttetida, så sovna vi sammen på sofaen til klokken halv tolv. Deilig. Nå sover ho godt i bæreselen, mens jeg drikke litt ammete og spiser litt. Lurer på om jeg skal pakke på meg godt med klær og gå en liten tur. Har ikke trillet denne uken, pga puppen! Er så redd for at det skal forverres. Men både lille og jeg har nok godt av litt frisk luft. Så en liten tur i boligfeltet hadde nok vært gull... vi får se. Må få ryddet ferdig soverommet til L også. For i helgen kommer pappa på besøk, og da flytter jeg og mr Løvsol inn på rommet til lillegull, så får pappa vårt soverom. Vi pusser opp huset, så har ikke så mange rom klare enda.

Mål for dagen:

- Tørke støv i stua.

- Rydde ferdig rommet til Lillegull (en pose med klær, flytte en vogn, rydde en kurv).

- Henge opp julestjerna.

- Rusle en tur (det kan jo gjøres i kveld, sammen med mannen. Da må vi bare ha refleks).

Jeg tror jeg skal pusse tenna, kle på meg og rusle en tur først, så amme, så gå løs på rydde/vaske oppgavene? Eller sove litt til, amme, liten tur, så rydde... Vanskelige valg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj.. jeg ble bedre i puppen, men i går ble det vondt igjen og rødt på et nytt sted. Ringte til ammehjelpen, de anbefalte meg å få tatt en bakterieprøve/melkeprøve for å bekrefte eller avkrefte om det er bakterie/betennelse før jeg vurderte videre behandling. Hun sa det var mulig å ha betennelse uten å være helt slått ut av feber. Så nå sitter jeg på venteværelse hos legen for å ta melkeprøve. Legen ville hente ut melka selv, merker at det blir kleint. Men, men.. ble så vant med å slenge ut puppene på sykehuset,så hvorfor ikke hos fastlegen også :P uff.. he he..

Skal ned på helsekosten for å kjøpe citricin?!? Etterpå. Det er visst et kosttilskudd som hjelper melken å strømme raskere ut. Noe med binding av fettet i melken. Ser at mange som har slitt med dette har hatt god effekt av det.

Håper jeg blir kvitt dette snart. Fordi kroppen jobber beinhardt med dette,så jeg er veldig sliten, kaldsvetter og føler meg ikke helt på nett. Har ikke feber og føler meg ikke syk nok til at mannen må være hjemme fra jobb. Selvom jeg veldig gjerne skulle vært to i disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til puppen :klem:

Veldig koselig å høre om de gode stundene deres :) Så er det bra at du vekker pappaen når du trenger en pause, tenker jeg, selv om det er på en hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staaaakar jenta mi! Ho har blitt forkjøla, hostet og jobber litt med pusten. Uffeh. Mammahjertet blør. Klaret ikke legge henne fra meg. Vi snakker overdose av kos ♡

Var på 6 ukerskontroll i dag. Mye fokus på forkjølelsen. Frøkna har ikke feber oget våken og fin når hun er våken. Hun får i seg mat og har både bajs og urin i bleiene. Legen anbefalte saltvannsdråper og rhinoxdråper før måltid. Fikk en åpen henvisning til barneavd på sykehuset det første døgnet dersom formen ble verre. Uuufff.. Mammahjertet mitt blør ♡

Ellers var kontrollen fin. Hun smiler, følger med, gir blikkontakt og er sterk og fin i nakken. Skal på kontroll hos lege og helsesøster om en uke. Håper håper håper at formen hennes er bedre da!!

Blir noen rolige dager hjemme. Kanskje jeg klaret å legge henne litt fra meg i morgen, slik at jeg kan pynte til jul ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull ble verre utover ettermiddagen, så jeg ringte til sykehuset. Hun har fått rs-virus og vi er innlagt på barneavdelingen. Venter på legevisiten nå. Er spent på hva de sier. Hun har heldigvis ikke feber.

Jeg har blitt pottetettforkjølet selv. Isj!

Stakkars bebisen min. Heldigvis godt og trygt å være her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk fininger ♡

Frøkna er mye bedre nå. I natt har jeg henne inne hos meg på eget rom. Skal trolig hjem i morgen formiddag :-) skummelt, men deilig.

ikke noe særlig når disse små blir så syke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...