Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

kan ikke svare noe på det med maling og sparkel, meeen.

jeg fikk beskjed om å lufte madrassen noen uker før den skulle brukes, så jeg bør ta den opp i morgen og sette den ut, og la den stå så lenge som mulig før jeg legger den i senga med laken på!

Jeg har både nytt og brukt sprinkelsengbeskytter, men vasker begge to før bruk, og det bør jo holde?

Synes du har kommet langt på lista di!!! :):) Vi mangler bare litt klær, lammeskinn til vogna, babycall, pledd, litt kluter, bleier, babynest og uro. Tror jeg! :D Vi får babygym til jul, så det skal jeg ikke kjøpe :)

Ps. det er tilbud på noen vognposer på mimmis.no nå (vet ikke hvilke merke eller hvordan de er, fikk bare mail!) og skinn til vogn.

Skal sjekke mimmis.no. Ei vennina av meg sa at hun bare hadde brukt bilseteposen frem til nå, hennes datter blir et år nå. Så jeg tenkte å følge hennes råd i første omgang.

Jordmor sa at jeg måtte se an hvordan jeg syns det var å bo i oppussing. Hun sa at det burde gå bra så lenge soverommet til bebisen og oppholdsrommene var støvfrie. Jeg tenker at dersom jeg syns det er for mye lukt, så flytter vi inn i mamma og pappas ferieleilighet en time unna frem til oppussingen er ferdig. Tipper det er det vi gjør dersom bebis komme før vi er ferdig.

Holdt på å kjøpe lammeskinn i dag, men jeg tenkte å sjekke ut litt priser, på barnas hus kostet det fineste 599,- vil bare sjekke prisen andre steder.

Må komme meg ut å kjøpe en grei madrass på IKEA til vuggen. Men, jeg ble helt utslitt av denne shoppingsrunden, så jeg får ta det en annen dag...Tror lommeboka syns det var greit også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøssenam så flink du har vært i dag da!! :D ja, det var lurt. vi har både bilstolpose og vognpose.. Ok TO vognposer fordi jeg synes den ene var SÅ fin så jeg mååååttte kjøpe den.. Den andre kjøpte jeg brukt, så jeg har ikke dårlig samvittighet :plystre:

Bør vel komme i gang med siste rest snart selv, menneeh. ikke denne uka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en bra dag :-)

Kafebesøk med ei venninne. Jordmortime, babystæsjshopping og korøvelse :-) er helt utslitt nå.

vasket mine to første babyklær og babysengetøyvask i dag. Spesiell følelse å henge opp små små klær ♡

Nå hikker vesla i magen. Jeg skal ta en rask dusj, så er det natta. I morgen er det noen timer jobb igjen :-)

Nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i dag :nigo: Sikkert kjempekos å ha vasket de første klærne :laugh:

Kan man vaske de ganske tidlig, tro? :klo: Jeg lurer på å vaske en del klær allerede nå, og så sortere det inni kommoden etter størrelse..

Sov godt med hikkebebis i magen :) Håper du får en fin dag på jobb i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 + 6 :rodmer:

Har en ordentlig natteravn i magen. Overdriver ikke når jeg sier at jeg har vært på do hver time mellom klokken elleve og fire... ho hikker, danser, sparker, spreller, beveger seg og strekker seg... er det mulig.. Veldig koselig da..men liiitt slitsomt også. Ho forbereder meg vel bare på våkenetter da :bond::hakeslepp:

I dag skal jeg kjøpe vognskinn/ullskinn og bilpose på 30 og 20 % Skal prøve å se om jeg finner noen fine himlinger til senga også. Har litt lyst på sånn romlemantisk nett over senga..

Det regner og regner og regner ute... ganske så grått. Etter jeg har shoppet i dag, skal jeg tenne masse lys, lage meg en god kopp te og lese bok :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To rare cravings jeg har hatt i eette svangerskapet, rømmegrøt og gulrøtter!! Ikke samtidig da. Men det er to ting jeg har måttet ha. Rare greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå såå fiiin! Liten og nett :gravid::rodmer:

haha rømmegrøt med gullerøtter....... Jeg spiser havregrøt med jordbærsyltetøy! Men det er kanskje vanlig, det? Haha... Sitter med tekopp nummer X i dag, proppa full av honning. Er snart tom for honning, så må nok smiske med mamma så hu får tak i mer hjemmelaget fra han på jobben :plystre: det er såå mye bedre enn den vi kjøper. SKikkelig kjipt vær her også!

Ellos har fått inn igjen den sykt fine sengehimmelen jeg alltid har ville hatt... Men nå vet jeg ikke om jeg vil ta meg råd til den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg vil kalle meg liten og nett, men det er en fin bebismage syns jeg, om jeg får si det selv...

:fnise::rodmer:

Fikk kjøpt to skinn i dag, en til vuggen og en til vogna, til under 700,- Det store skinnet kostet i utgangspunktet 700,- så jeg er meget fornøyet med dagens fangst :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lord 35 fullgåtte uker!! 5 uker til termindato!!!! :bolledeig::bond::skya::hoppe::strix::daane:

Ny natt med lite søvn og mye dospringning. Våknet skrubbsulten klokken 0900. Var så dum at jeg lagde meg to glass med oboy. Så jeg ble i grunnen litt kvalm. Litt heftig start på dagen :fnise:

Nå ligger lille og strekker seg, dytter rumpa oppover, åler seg frem og tilbake og er generelt aktiv. Magen min er skjev. Det er ganske facinerende :rodmer:

I dag tenkte jeg å få unna litt husarbeid. Bør vaske badet, min lille midlertidige stue, kjøkkenet og vaske et par klesvasker. Har begrenset tørkemuligheter, så kan vaske en 40 vask som må henges opp og en 60 vask som kan gå i tørketrommelen. Alle monner drar.

I går fikk jeg kjøpt Maxi bilsetepose på nedsatt pris på Babyshop + et helseteppe og et laken. Begynner å bli klar nå. Tenkte å google litt og netshoppe litt småplukk i dag. Har lyst å kjøpe himmelnett til å ha over sengen, en søt uro, et bildet, noen søte gardiner, og skuffedeler til kommoden. Trenger også en madrass til vuggen, men det spørs om vi må skjære til noe da det ikke er standard mål, skal google litt i dag, se hva jeg finner :rolleyes:

Lurer sånn på om jeg skal kjøpe et babynest eller sånn sovegreie som gjør at bebisen føler seg trygg... ?

Jeg er skikkelig skikkelig trøtt. Får ihvertfall øvet meg på hvordan det blir å få lite søvn. Kroppen forbereder oss på alt :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 35 uker! :hoppe:

Vi er veldig glad for at vi kjøpte babynest, i hvert fall! Det er genialt til soving i vogga og sprinkelsenga. Eller bare i sofaen. Godt og trygt for de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått amokk og bestilt gratis bleiepakker fra:

- Vitus apotek

- Apotek 1

- Rimi

- Libero

- Tannum bokklubber.

De to siste er medlemskap da... men, hvorfor ikke. Er jo bare å følge med å avbestille bøker i bokklubben, det gjør jeg allerede. Og plutselig dukker det opp noe interessant. Da er det bare å collekte prisene :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsformiddag, dagboka :hallo:

Det er lørdag igjen, og sola skinner :kul: Jeg har vasket kjøkkenbenken og kjøkkenvinduet, begynte på dusjen, men den kjenner jeg at mannen må ta. Fikk så innmari kynnere. Må støvsuge kjøkkengulvet, burde vel strengt talt vasket det, men det får holde med støvsugern i dag.

Må en tur ut for å kjøpe en liten et-årspresent til dattera til ei venninne, første selskap i morgen :hjertesmil: Tenkte å kjøpe Den store eventyrboka eller Den store sangboka.

Ellers skal jeg bare slappe av tror jeg...har hatt ordentlig mensensmertemurringer i natt. Det har roet seg i dag heldigvis. Lurer på om det er lille som kryper seg nedover..Er vel vanlig med sånne type murringer og følelser i de siste ukene. Er så spent på hvordan man merker at det er veer og ikke bare "vanlige" murringer og kynnere...Spent på om jeg merker forskjellen den dagen det skjer....og håper seff det er noen uker før det skjer. Lille skal få godgjøre seg litt til først. :hjerter_rundt:

Vekta mi har stått stille siden jeg bykset opp i vekt med 3 kilo den 19.september. Det var jo da symfysemålet mitt sprengte litt også. Jordmor har ikke målt symfysemålet på 14 dager, kanskje ho gjør det på mandag. Er det "farlig" at vekten står stille mon tro? Jeg har vært litt sliten i det siste og spist litt mindre enn jeg pleier, men jeg har fått i meg kcalsa mine, fordi jeg har drukket oboy og spist litt sjokolade og pottis ved siden av måltidene.. he he ... + spist sunn middag og frukt eller grønsaker hver dag.

Åh, nå fikk jeg lyst på oboy... :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dagboka :roser:

Nå har jeg akkurat spist sen lunch, har vært noen timer på jobb i dag og vært på rask kontroll hos jordmor. Urin og blodtrykk var veldig fint, så jeg skal ikke tilbake før om halvannen uke. Jeg tenker så innmari mye på symfysemålet, skulle ønske jordmora sjekka dette i dag, men ho sa det var for kort tid siden sist og ho ville vente til neste gang...sukk... :bond:

I dag hadde vekta endelig beveget seg litt oppover. Stått stille på samme vekt siden 19. september, så det var greit å gå opp 500 gram nå. Da har jeg gått opp 10 kilo hittil. Ønske mitt er å ikke gå over 15 kilo opp, så kan jo se ut til at det skal gå fint nå :rodmer: Ikke det, det viktigste er at bebis har det fint og vokser seg stor og sterk. Men, jeg er så tung i utgangspunktet, så når vekta nå tikker oppover mot 100 kilo (til tross for at jeg ikke er overvektig i størrelse, så syns jeg at det holder nå). Dere kan sikker lure på om jeg er klingæern som veier over nitti kilo og sier atj eg ikke er overvektig i størrelse, men det er faktisk sant. Jeg er bare tung. Er ingen sylfide, men jeg er helt normal, har mye muskler.

Jeg måtte prøvereopp sengen til vesla i går. Rommet lukter så innmari materialer, så vi prøver å legge inn litt sengetøy og lignende for å få inn litt andre lukter i rommet. I tillegg til at vi lufter 24 timer i døgnet. Jeg syns det ser meget så koselig ut :rodmer:

post-81266-0-42818600-1413202010_thumb.j

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig med senga! :D Vil snart sette opp senga her også!

Kjenner meg igjen i vektproblemet. Jeg har allerede gått opp mye, da. snart 30 kg kan jeg tenke meg, så ligger å henger over 90-tallet nå. Er helt sjokkert og vil ikke havne på 100!! Er tungt og breibygd, så jeg veier mer enn det "ser ut" kan man si. Men vekta får jeg tenke på senere :):) Skal til jordmor på torsdag, så er spent på symfysemålet, magen blir jo ikke akkurat mindre! :fnise:

Ps........ er fortsatt interessert i chakra-øvelsene dine! Har brukt chakrasmykke mitt i flere dager nå for å se om det kan hjelpe på reaksjonen rundt neste akupunktur. Tenker jeg må investere i flere steiner og lage meg litt flere smykker. har vært veldig dårlig på å bruke dem i det siste!

Ha en fin dag, søte. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så koselig med senga! :D Vil snart sette opp senga her også!

Kjenner meg igjen i vektproblemet. Jeg har allerede gått opp mye, da. snart 30 kg kan jeg tenke meg, så ligger å henger over 90-tallet nå. Er helt sjokkert og vil ikke havne på 100!! Er tungt og breibygd, så jeg veier mer enn det "ser ut" kan man si. Men vekta får jeg tenke på senere :):) Skal til jordmor på torsdag, så er spent på symfysemålet, magen blir jo ikke akkurat mindre! :fnise:

Ps........ er fortsatt interessert i chakra-øvelsene dine! Har brukt chakrasmykke mitt i flere dager nå for å se om det kan hjelpe på reaksjonen rundt neste akupunktur. Tenker jeg må investere i flere steiner og lage meg litt flere smykker. har vært veldig dårlig på å bruke dem i det siste!

Ha en fin dag, søte. :gravid:

Vi driver og flytter.så jeg leiter litt etter den boka. Har fri i mårra, skal rote litt i kjelleren da ♡

Ja. Vekta får vi tenke på senere ;-) først sunn bebis, så vekt ;-)

veldig stas å gjøre klart rommet. skal selvfølgelig lufte på sengetøyet og skifte enda en gang før bebisen kommer. Men d

Er hyggelig å putle litt med det :-) anbefales :-) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig seng! :hjerte:

Det er noe eget ved å ordne og stelle i stand til ny baby! :)

Kjempestas ♡ jeg nyter redebyggingen, samtidig så blir jeg litt utålmodig... men innen 6,5 uke nå, så er bebisen vår her ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig seng! :hjerte:

Det er noe eget ved å ordne og stelle i stand til ny baby! :)

Kjempestas ♡ jeg nyter redebyggingen, samtidig så blir jeg litt utålmodig... men innen 6,5 uke nå, så er bebisen vår her ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, ja koselig! Jeg har pusla litt med sykehusbag i dag.. blir liksom aldri ferdig. Og vasket et lass med gule- og vaskekluter+ håndkler. Lagt på plass alle bleiene jeg fikk til babyshower også.

I morgen får jeg se om formen er såpasss at jeg kan starte på rommet. Eller så blir det listeskriving på hva jeg må handle til mat- og bakevarer som skal i frysen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...