FrkHumle Skrevet 3. november 2014 #441 Del Skrevet 3. november 2014 Det er så spennende å lese fødselshistorier! Synes du var utrolig flink, men for ei hurpete jordmor som kom innom den natta. Kan ikke forestille meg å ligge og ha rier helt til 6cm alene uten at noen "tror på" det. Gratulerer så mye med jenta! Hvordan har det gått med operasjonssåret i ettertid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. november 2014 #442 Del Skrevet 3. november 2014 Takk for at du ville dele fødselshistorien din! Veldig flott og rørende lesning! Og tenk at hun er 2 uker allerede! Håper det går bra uten mannen, ting går seg gjerne til etter hvert og man finner ut av det. Ikke minst så vokser hun og blir større og sterkere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. november 2014 #443 Del Skrevet 4. november 2014 Æsj, du hadde jo åpningsrier, noe jeg iallfall syntes var verst! Teite jordmor.. Så kjedelig at du lå med de smertene alene. Jeg synes både du og mr Løvsol har virket helt fantastiske. Snart blir det trening på deg også, snuppa! Ser frem til å se frøkna på fredag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 5. november 2014 Forfatter #444 Del Skrevet 5. november 2014 Ja.. var en noget kje opplevelse å ligge alene med åpningsrier og lure på hvor vondt de ordentlige riene skulle være om modningsriene var så vonde... men i ettertid, når jeg vet at det var rier, så var det litt som forventet :-) Nå ligger jeg i senga og prøver å få bebisen til å sove. Ho er så sulten og våken om natta.. ho fikk pupp kl elleve. Så kos. Så 60 ml pumpemelk på flaske. Mer kos. Vugging. Sang. Vugging.. og nå ammer jeg litt til i håp om at ho slukner. Jeg vet heldigvis at når ho først sovner, så får jeg 3-4 timer sammenhengende søvn. Skulle bare så gjerne sovet nå.. zzz.. sov heldigvis en god halvannentime fra ni til halv elleve. Thank god!! ;-) I dag er første dag uten barselstårer eller panikk. Føles bra ♡ Gikk en noe lengere tur på ca 5-6 km i dag. Det var deilig, må jobbe litt med å holde igjen. Kjennes så utrolig deilig å kune bevege seg uten å få kynnere og andre plager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 5. november 2014 Forfatter #445 Del Skrevet 5. november 2014 Herremiiin! Ble helt desperat. Lille vile ikke sove. Så jeg måtte vekke mr Løvsol. Har fora lille med 70 cl pumpemelk på flaske nå. Så nå sovna ho. Håper vi sover til åttenitida i mårra nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 5. november 2014 #446 Del Skrevet 5. november 2014 For en historie! Dere har begge vært utrolig flinke, og fikk jo verdens beste premie Godt å høre at du fikk en dag uten både barseltårer og panikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 5. november 2014 Forfatter #447 Del Skrevet 5. november 2014 I dag har jeg vært mamma i 14 dager. Det har gått fort. Mye følelser, stor omveltning. Er et lite mammasjokk. Det er ikke langt mellom lykke og frustrasjon. Det tøffeste hittil er nattesøvnen. Gleder meg til det blir litt mer rutiner på natta. Det er også ganske utfordrende å være melkemaskin. Føler at jeg mister meg selv i alt dette. Tror det er på tide jeg kommer meg mer ut og gjør mer vanlige ting med bebisen. Gleder meg til desember. Da er det 6 uker siden keisersnittet. Ting har forhåpentligvis begynt å komme seg og det nærmer seg jul ♡ Mr Løvsol har fikset seg to uker fri i jula. Det blir bra. Er litt ensomt uten han. I dag begynte det fordømte såret og blø igjen. Skal på apoteket for å skaffe nye bandasjer nå straks. Det såret skaffer meg mer bekymringer enn j trenger!! :-( vet det ikke er farlig, men det er ekkelt!! Dette ble et syteinnlegg. Dagsformen min er nok påvirket av natten min. Håper vi får en roligere natt i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 5. november 2014 #448 Del Skrevet 5. november 2014 I dag har jeg vært mamma i 14 dager. Det har gått fort. Mye følelser, stor omveltning. Er et lite mammasjokk. Det er ikke langt mellom lykke og frustrasjon. Det tøffeste hittil er nattesøvnen. Gleder meg til det blir litt mer rutiner på natta. Det er også ganske utfordrende å være melkemaskin. Føler at jeg mister meg selv i alt dette. Tror det er på tide jeg kommer meg mer ut og gjør mer vanlige ting med bebisen. Gleder meg til desember. Da er det 6 uker siden keisersnittet. Ting har forhåpentligvis begynt å komme seg og det nærmer seg jul ♡ Mr Løvsol har fikset seg to uker fri i jula. Det blir bra. Er litt ensomt uten han. I dag begynte det fordømte såret og blø igjen. Skal på apoteket for å skaffe nye bandasjer nå straks. Det såret skaffer meg mer bekymringer enn j trenger!! :-( vet det ikke er farlig, men det er ekkelt!! Dette ble et syteinnlegg. Dagsformen min er nok påvirket av natten min. Håper vi får en roligere natt i dag! Tenk på denne perioden som en unntaktstilstand. Ikke vær redd for å miste deg selv, du dukker nok opp igjen om noen uker eller måneder Ikke stress med at du må ut og gjøre vanlige ting hvis du ikke føler for det. Bare for 35 år siden så var dette første dagen mødrene fikk dra hjem fra sykehuset, tenk på det Håper såret ditt blir bedre og at søvnen kommer. Har mannen din begynt å jobbe igjen? Kanskje han kan ta litt våkenetter i helgene sånn at du får hentet deg inn igjen litt? Klarer du å sove på dagen når babyen sover? Føler med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. november 2014 #449 Del Skrevet 5. november 2014 Oi, litt av en historie! Synes du er kjempetøff! Dette med amming. Jeg hørte ikke på hva man bør, skal blablabla, ble bare stresset av det. Hør på din egen magefølelse og ikke minst mamming over amming om det blir for mye styr. Hadde selv uansett store problemer og sluttet etter tre uker, min svigerinne ammet met skjold til 4 mnd, da det ikke fungerte uten. Mme er inget onde selv om det ofte blir vinklet slik i Norge Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 6. november 2014 Forfatter #450 Del Skrevet 6. november 2014 Det er så spennende å lese fødselshistorier! Synes du var utrolig flink, men for ei hurpete jordmor som kom innom den natta. Kan ikke forestille meg å ligge og ha rier helt til 6cm alene uten at noen "tror på" det. Gratulerer så mye med jenta! Hvordan har det gått med operasjonssåret i ettertid? Ja, den jordmora kan du få billig av meg(!) ;-) Operasjonsåret er fint. Lite smerter :-) MEN sliter med hematomer som tømmer seg. Det kan visst ta fra 1 uke til 4-5 , så det er jo litt ekstra pes med bandasjerbog byttinger og sånn(!) Men, får ikke gjort noe med det. Så lenge kroppen ordner opp selv så er vel det det beste :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 6. november 2014 Forfatter #451 Del Skrevet 6. november 2014 For en historie! Dere har begge vært utrolig flinke, og fikk jo verdens beste premie Godt å høre at du fikk en dag uten både barseltårer og panikk Jaaa ♡ beste premien i verden ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 6. november 2014 Forfatter #452 Del Skrevet 6. november 2014 Takk for at du ville dele fødselshistorien din! Veldig flott og rørende lesning! Og tenk at hun er 2 uker allerede! Håper det går bra uten mannen, ting går seg gjerne til etter hvert og man finner ut av det. Ikke minst så vokser hun og blir større og sterkere. Det blir bedre og bedre for hver dag. Når eg får nok nattesøvn fungerer ting veldig bra ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 7. november 2014 Forfatter #453 Del Skrevet 7. november 2014 Fy søren baby er deilig Tenk at så mye kan forrandre seg på så kort tid. For bare 3-4 dager siden syns jeg det virket helt ubeskrivelig vanskelig. Nå blir det bare mer og mer kos for hver dag og hver time som går. Begynner å minne meg selv på at jeg må nyte hvert sekund. Alle sier at bebiskosetiden går så altfor fort. Så det er bare å ta vare på koseøyeblikkene Nå drikker jeg en Clausthaler, mannen har kjøpt en ferdig peppes pizza som stekes nå. Lillebebis ligger i sleepyheaden imellom oss på sofaen! Det er deilig å vite at vi skal ha en hel helg sammen vår lille nye familie Og i natt skal jeg sove i dobbeltseng med pappan igjen!! For å sikre at mannen er uthvilt til jobb, sover jeg på rommet til Linnea nå i starten. Så må vi vel tørre å begi oss ut på babycall etterhvert. Men, mor er ikke klar for det enda. Ønsker alle en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 7. november 2014 #454 Del Skrevet 7. november 2014 Goood helg, godt å høre at dere koser dere Er du fornøyd med sleepyhead forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 7. november 2014 Forfatter #455 Del Skrevet 7. november 2014 Goood helg, godt å høre at dere koser dere Er du fornøyd med sleepyhead forresten? Den er helt gull. Både til å ha mellom oss i sofaen. I senga mellom oss. Hun virker tryggere i den ♡ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 8. november 2014 #456 Del Skrevet 8. november 2014 Den er helt gull. Både til å ha mellom oss i sofaen. I senga mellom oss. Hun virker tryggere i den ♡ Åh, så bra Vi tenker på å skaffe oss en sånn også, så godt å høre at du har god erfaring med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 10. november 2014 #457 Del Skrevet 10. november 2014 Så fint å lese fødehistorien din. Godt at alt er gått bra i etterkant, men for en fæl jordmor på nattevakt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 11. november 2014 Forfatter #458 Del Skrevet 11. november 2014 Denne puppinga! Har en baby med en døgnrytme som tar knekken på meg. Jeg MÅ sove mer på dagen!! Akkurat nå tror jeg at det er økedøgn på gang, for i dag har ho hengt i puppen i hele dag og skriker som besatt når jeg kobler henne fra.. o lord!! Det r litt festlig med denne ammingen. Jeg er sulten som en ulv hele tiden...spiser som en hest og kiloene renner av. Ganske fascinerende ;-) Nå trenger jeg søøvn.. kjæte lille baby, nå har du ren og tørr bleie, stapp full mage og det er mange timer siden du har sovet.. nå må du vel slukne igjen for natta.... zzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. november 2014 #459 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg synes du er flink, søtemin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 13. november 2014 Forfatter #460 Del Skrevet 13. november 2014 Hei dagboka ♡ Lillebebis er 3 uker og en dag. Ting blir bedre og bedre for hver dag. Eneste utfordringen miner at frøkna våkner på nettene. Eller retteresagt våkner i ellevetida, og da vil hun ofte ikke sovne før nærmere tre fire. Noe som er relativt slitsomt. Eller, hun sovner på meg, men med en gang jeg legger henne i sengen sin så våkner hun og vil opp. Får ikke roet henne uten å legge henne til puppen, der sovner ho. Jeg kobler av, hun sover hos meg, så prøver jeg å legge henne i hennes seng, hun våkner. Sånn går no nettan! I natt måtte jeg vekke mannen for hjelp. Han lukter ikke mat, så da sovna ho ila 20 min. Så da fikk jeg 4 timer fra fire til åtte. Har prøvd å få henne til å sovne igjen nå, men hun vil bare sove på meg, så jeg får ikke sovet nå heller... gleder meg til vi finner ut av sovingen! Men, jeg må minne meg selv på at hun fortsatt egentlig skulle vært i magen min, så det går seg vel til når hun bare blir litt større :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå