Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

Hurra for 34 uker :strix::nigo::bolledeig: ukene går jammen fort mot slutten svangerskapet :rodmer:

Endret av sommerfuglen1982
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 34 uker :strix::nigo::bolledeig: ukene går jammen fort mot slutten svangerskapet :rodmer:

Det går fort og sakte på en gang...hvertfall når man bare jobber 20 % og ikke er i form til å gjøre stort anna enn å putle hjemme. Men, herreguuud som jeg gleder meg nå...og gruer meg...og gleder meg... :bond::rodmer::daane::hjerte:

Hurra for 34+0 :hoppe:

Og klemFM :fnise:

Jaa..ikke samt KlemFM og fine menn :hjerte::fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vellykket kontroll!!! :) godt alt et på bedringens vei! :D

Heheheh liiiiitt hormoner ute å går

piiiiitelitt hormoner... verden hadde ikke gått under om han ikke hadde fått kjøpt øl.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er kroppen min veldig rar.

Føles som om jeg har lette mensensmerter, jeg flyr på do i et sett... med løs mage (sorry details).

Føler meg småkvalm og veldig veldig trøtt.

Kanskje det er lille som prøver å grave seg litt lenger nedover i bekkenet. Eller kanskje det er helt tilfeldig.

Jeg jobber jo bare 20 % så jeg har mer enn nok tid til å gruble over alt som skjer i kroppen :fnise:

Gleder meg såååå mye til lille kommer til verden, til energien min komme tilbake, sånn at jeg kan trille turer, gå på kafe, og kanskje til og med begynne å trene litt igjen....savner å trene! Savner endorfinene! Savner musikken! Savner til og med å være støl! :fnise: Og ikke minst, savner å ha timer for full sal og heidundranes innsats fra 50-70 personer! :skya: :skya:

Nå skal jeg lage litt middag til mannen, han skal på jobbfest i kveld. Så skal jeg til ei venninne og spise middag og se gullrekka der. Hadde håpet å rekke henne før sønnen legger seg, men ser ut til at jeg må kjøre mannen på toget, så da får jeg leke med gutten hennes en annen gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker! :hoppendeglad:

hehe, du har hørt at når man plutselig får diare og har masse energi... så..... er kroppen klar for å føde??? HEHEHE . Neeeia. men joa. håper ikke du skal føde riktig enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, du har hørt at når man plutselig får diare og har masse energi... så..... er kroppen klar for å føde??? HEHEHE . Neeeia. men joa. håper ikke du skal føde riktig enda ;)

Jeg har absolutt ikke energi.. så da satser vi på at ho holder seg på plass i 3-4 uker til hvertfall ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen dagboka :hallo:

Grått ute i dag, jeg har tent masse lys, hører på radio, drikker litt kaffe og bare tar det med ro. Kjørte mr Løvsol på et arrangement med jobben klokken halv åtte i dag tidlig. Så nå skal jeg prøve å slå ihjel enda en dag. Skal spise lunch med ei venninne, det blir koselig :hjerte:

Jeg er egentlig litt trøtt, så jeg lurer på om jeg skal krype under dyna en liten time til... :sove:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille formiddagslur varte i 2,5 time ♡ det var deilig. Noen glemte å endre vekkerklokkedagene. Så jeg satt på alarmen på mandag jeg..;-)

Har spist lunch med en venninne og nå har jeg bare slappet av med Netflix. Det værste er at jeg er trøtt igjen... Håper på kinodait med søsteren min i kveld. Hvis ikke blir det sofadait, litt godis og TVkveld med meg selv og bolla i magen..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kino i går, søsteren min måtte melde avbud, men ei venninne stilte opp på kort varsel. Så vi dro å så "Gone girl". Fy søren for en film. Likte den veldig godt. Men en skremmende påminnelse om hvor mange manipulernede, gale mennesker som finnes der ute. Etter jeg ble gravid, drømmer jeg mye mer, så tro meg, jeg har drømt MYE rart i natt :sjokkert:

I dag sov jeg helt til klokken elleve, superdeilig. Nå har jeg akkurat spist havegrynsvafler til frokost :fnise:

CRAAAVINGS på en søndags formiddag. So much for de sunne siste ukene... kremt... :fnise:

Tenkte å se et par episoder med Drop dead diva, ordentlig hjernedød underholdning. Så skal jeg prøve å vaske litt klær... Mr Løvsol er på arrangement med jobben i dag også, så jeg får bare slå ihjel litt tid med putleaktivitetene mine her hjemme. Skulle så innmari ønske jeg kunne gått en tur i det deilige høstværet, men kynnerne kommer før jeg har kommet til postkassa, så det er ikke mulig dessverre. Bah..får sette meg med nesa i sky litt etterpå :briller2:

Lille beveger seg mindre nå, begynner det å bli trangt mon tro? Kjenner bevegelse hele tida, men det er annerledes bevegelse, og ikke så hyppig som før, et par spark av og til, men mest åling. Men, når jeg legger meg for kvelden er det balluba noen minutter, særlig når jeg ligger på venstre side. Facinerende :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøker met som vaskekjærring. Tar soverommet. Vi flyttet inn i nytt hus i sommer. Har ikke vasket vinduet på soverommet etter vi flyttet inn, og det kan umulig forrige eier ha gjort heller. Papiret var oljesvart!! Fysjom. Nå har jeg vasket vinduet 4 ganger, støvsugetbog vasket hyller, lamper og karmer. Madrassene er støvsuget og dynene henger ute. Sengetøyet er i maskina og der kom kvalmen og kynnerne. Så nå har jeg en pause på trammen.

Tar på å ha bebis i magen! Det er veldig VELDiG merkelig hvordan kroppen min har respondert på denne graviditeten. Jeg som er vant til å ha tusen jern i ilden og trene hardt 5-7 ganger i uken! (Vet j har skrevet det mange ganger nå), men det føles såå rart. Føler jeg må rettferdiggjøre meg litt. Liker ikke å være så "svak".

Får hvile litt til, så får jeg prøve å ta på nytt sengetøy og riste og henge opp gardinene igjen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebebis har vært roligere enn normalt denne helgen. Har jevnlig fått liv og respons. Vet det skal endre seg. Men blir litt småbekymra. Nå måtte mannen skravle litt med henne og legge hodet på mage min. Da våkna ho. Deilig. Gleder meg sånn til ho kommer ut til verden ♡

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag og jobb - hurrra... det blir lange uker når jeg bare jobber 20 %, denne uken skal jeg prøve å jobbe mandag og onsdag, istedenfor mandag og tirsdag. Må forsøke å spre timene mine utover uken. Ventetiden og tanketiden blir voldsom når jeg bare sitter hjemme og glaner. Mannen foreslo at jeg skulle bruke den rolige tiden til å lære meg noe nytt. Det var jo jammen meg ikke så dumt. Jeg kunne jo for eksempel lese pensumet mitt til eksamene jeg ikke har fått tatt. Velferdsrett, arbeidsrett og økonomi. Så det er planen min denne uka. Samtidig som jeg merker at redebyggingen kommer for fult, så jeg har behov for å vaske og gjøre klart.

Tenker sånn på noen ting.

- Vi skal sparkle og male, hele gangen og stua nå ila 3-4 uker. Hvordan er det for lillebebis å flytte inn i det? Enten rett etter det er ferdig, eller mens det sparkles og males??

- Vi pusset opp barnerommet i sommer, med ferdigpanel i tak og på vegger + parkett. I tillegg er det satt inn en ny kommode. Lufteslusen har stått oppe i en uke snart, men jeg syns fortsatt det lukter "materialer" der inne. Er dette farlig for lillebebis?

- Må jeg skrubbe ned den nye IKEAkommoden før jeg legger i nyvaskede bebisklær?

- Skal kjøpe madrass til senga i dag, må jeg la den ligge litt i senga før jeg tar på trekk?

- Kan man bruke brukt "sengebeskytter"? Sånn du binder rundt sprinklene? Eller må dette også være nytt?

I går var lille veldig rolig, fikk litt mer action utover kvelden heldigvis. I dag da jeg våknet var det voldsomt liv... Det roer et kommende mammahjerte :rodmer:

Nå får jeg komme meg på jobb. Grugleder meg. Tiden er så alt for knapp og jeg skal lære opp ei ny, samtidig som jeg skal prøve å produsere litt..og alt dette på 3,5 timer. Hei og hurra :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove... bebis er fortsatt aktiv inni her. Har vært full baluba i kveld. Ho blir altså helt crazy av sunn mat. Fikk torsk med potet, brokkoli og gulrot til middag. Galemathiasbi magen. Ha ha...

men, skal ikke skylde på det for min mangle de søvn. Jeg tenker på alt som må være klart. Har jeg alt jeg trenger? Nope!

Hva har jeg:

Seng

krybbe

bilsete

vogn

stellekommode

3-4 nøytrale bodyer i 50/56 og 62 (Nye) + en pose med lånt og brukt.

(Har en del jentebodyer og jentetøy, men tør ikke ta av lappene i tilfelle bebis er en gutt).

Bleier fra bleiekaka

5 kluter

4 gulpekluter

pledd

ergobaby bæresele.

To sett ulltøy til jente.

Hva trenter jeg:

- madrass til seng og krybbe (skal kjøpe i morgen, fikk mld fra babyshop om at madrassen var inne nå.

- vognpose.

- ull.

- dyne.

- pledd.

- stellepute.

- kluter.

- gulpekluter.

- flere bodyer og mer ulltøy.

- et gutte- og et jenteantrekk som skal brukes på vei hjem fra sykehuset.

- stellebag ?

- håndkler

-

-

-

Tenkte å ta en shoppingrunde i morgen. Får glane litt i noen dagbøker og lister i morgen. Kjenner at jeg trenger å få ting på plass nå.

Håper det hjalp å sette ord på dette og at jeg får sove nå. Er trøtt, men hode går i spinn :P

natti

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke svare noe på det med maling og sparkel, meeen.

jeg fikk beskjed om å lufte madrassen noen uker før den skulle brukes, så jeg bør ta den opp i morgen og sette den ut, og la den stå så lenge som mulig før jeg legger den i senga med laken på!

Jeg har både nytt og brukt sprinkelsengbeskytter, men vasker begge to før bruk, og det bør jo holde?

Synes du har kommet langt på lista di!!! :):) Vi mangler bare litt klær, lammeskinn til vogna, babycall, pledd, litt kluter, bleier, babynest og uro. Tror jeg! :D Vi får babygym til jul, så det skal jeg ikke kjøpe :)

Ps. det er tilbud på noen vognposer på mimmis.no nå (vet ikke hvilke merke eller hvordan de er, fikk bare mail!) og skinn til vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått unna noen ærender. Var på fødselsforberedende samtale hos jordmor, fikk svar på alle mine rare spørsmål :fnise: Veldig deilig. Alt stod bra til. Urinen var helt fin, blodtrykket fortsatt bittelitt høyere enn i starten på svangerskapet, men helt normalt. Jordmor ønsker fortsatt å følge meg jevnlig opp med urin og blodtrykk for å være på den sikre siden.

Spurte jordmor om det var rart at bebisen plutselig ble kjempeaktiv. Hun sa at det bare var positivt. I går var nemlig bebis helt turbo, rytmisk turbo. Jordmor sa at det var et vanlig spørsmål i 3 trimester. Så da godtar jeg det svaret. Hun hadde ikke vært borti at noen sa at gulrøtter og rotgrønsaker gjorde bebisen mer turbo en cola og sjokolade. Vi konkluderte med at bebis har næringsvett. Bebis ligger med hodet ned, hun har ikke festet seg enda, men det var helt vanlig. Jeg er fornøyd så lenge hodet er nedover :fnise:

Etter jordmor møtte jeg en venninne på kjøpesenteret og fikk kjøpt:

- Madrass til sprinkelsenga.

- Dundyne til bebis.

- Laken.

- Håndkler til bebis.

- Stellepute (ble en helt enkel hvit en..orket ikke lete etter drømmestelleputen, men det kan jo skaffes ved en senere anledning om jeg kommer over den :fnise: )

- Noen ullbodyer.

- Noen bodyer (bare fordi de var så søte).

- Noen smekker.

- Endte opp med Babykrønikeren jeg også gitt :fnise:

Nå står madrassen i senga, dyna henger over vogna og vinduet på barnerommet står på vidt gap.

I går kjørte jeg maskinrens i vaskemaskina, så nå tenker jeg å ta av lappene på de nøytrale klærne og kjøre en vask. Tenk så rart å henge opp min første klesvask med babyklær :rodmer:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...