Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er novise når det gjelder sminke. Nå har jeg fått en boks YSL solpudder i gave, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det - hvordan bruker man solpudder? Jeg bruker sjelden foundation, kan jeg bruke pudderet på bar hud? Hvor i ansiktet? Noen som kan hjelpe meg i gang?

Anonymous poster hash: 4674e...2b9

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Du skal bruke solpudderet, med lett hand!, der i andletet du til vanleg ville blitt mest brun av sola. Altså: kinn, nase, hårfeste og hake. Men bruk berre veldig lite av gongen, elles blir du ganske orange. Ta ein titt på kva Lisa Eldridge seier om temaet, ho brukar å vere veldig flink!

Skrevet

du skal legge solpudder som et 3-tall på hver side av ansiktet. fra rett over øyenbrynet (bare oppe ved hårfestet), ned til rett under kinnbeinene, også nedover kjeven

Gjest earthquake
Skrevet

du skal legge solpudder som et 3-tall på hver side av ansiktet. fra rett over øyenbrynet (bare oppe ved hårfestet), ned til rett under kinnbeinene, også nedover kjeven

Synes ofte dette ser bedre ut enn å legge solpudderet midt på haken, panna og nesa.

Vil mye heller lagt solpudderet slik som dette, med en god kost

• Liker 1
Skrevet

Synes ofte dette ser bedre ut enn å legge solpudderet midt på haken, panna og nesa.

Vil mye heller lagt solpudderet slik som dette, med en god kost

Det du helst skal legge på nese, hake og panne er en highlighter. :-) Finnes masse forskjellige videoer på YouTube hvor du kan se contour/highlight-tutorials :)

Gjest earthquake
Skrevet

Det du helst skal legge på nese, hake og panne er en highlighter. :-) Finnes masse forskjellige videoer på YouTube hvor du kan se contour/highlight-tutorials :)

Noen som har skjønt det! Synes solpudder lagt på disse plassene gjør ansiktet ditt flatt og formløst

Skrevet

Noen som har skjønt det! Synes solpudder lagt på disse plassene gjør ansiktet ditt flatt og formløst

Ja, fordi det er ikke normalt at solen gjør deg mørk på disse plassene (nese, hake osv), det er solen som treffer, dermed bruk av highligther. Og siden ansiktet vårt er i forskjellige kurver, ville det da være normalt at skygge legger seg mer der solpudder skal.

Skrevet

Kk har lagt ut hvordan du legger det på Facebook, så er vel på siden deres også tenker jeg.

Skrevet

Prøv deg frem og se hva ansiktet ditt kler best. Forsøk forskjellige metoder.

Selv går jeg for 3 tallet med veldig lett hånd, altså begynner i tinning, ned mot kinnben, ned mot hake.

Tar også bittelitt på nese. Men det er også stor forskjell på solpudder. Jeg ser f.eks helt forferdelig ut

med matt solpudder som mange elsker, det må være litt skimmer i det for at det skal se greit ut.

Og når det er skimmer, er det ikke alle anledninger det passer seg og kan fort se fælt ut hvis man

pøser på med for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...