Gjest tusjen Skrevet 4. juni 2004 #1 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har spilt sjakk i noen år, jeg synes det er kjempegøy ... Jeg blir aldri kjempegod, men jeg koser meg virkelig med en god sjakk-kamp. Spiller en kamp på nettet noen ganger i uken.. Jeg skulle ønske det var flere kurs for småbarn.. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. juni 2004 #2 Del Skrevet 4. juni 2004 Husker jeg gjorde det i barnehagen, men har ikke gjort det siden. Vil gjerne lære! Noen kurs?!?!? Lære på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. juni 2004 #3 Del Skrevet 4. juni 2004 spilte mye sjakk sammen med x-samboeren min, og ble bitt av basillen der en stund. Leste bøker om strategi-bruk etc både opp og ned i mente.... Men så er det jo bare slik da, at jeg ikke er en person med nok tålmodighet til å spille vanlig sjakk, og x-sambon syntes ikke speed-sjakk var noe morro!! Tror jeg vant EN gang jeg!! Men så hadde han spilt i mange år også da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 4. juni 2004 #4 Del Skrevet 4. juni 2004 For dem som liker å spille sjakk.. Så har www.jippi.no onlinesjakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #5 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg gjorde det rundt ungdomsskoletiden, men etter det har jeg syntes det er så fryktelig tørt og kjedelig. Samboeren min derimot elsker det og har vel de fleste Chess-masterspillene og han skulle nok veldig gjerne ønske jeg ville spille med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 4. juni 2004 #6 Del Skrevet 4. juni 2004 Lærte meg sjakk ganske tidlig i barneskolen. Morsomt spill ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 4. juni 2004 #7 Del Skrevet 4. juni 2004 Spiller backgammon, jeg! Er temmelig hekta i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #8 Del Skrevet 4. juni 2004 Spiller backgammon' date=' jeg! Er temmelig hekta i perioder.[/quote'] Ja, det er kjempegøy. Det har vi spilt ofte i perioder, men siden jeg alltid vinner (og samboeren min hater å tape), blir det bare sjeldnere og sjeldnere. :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 4. juni 2004 #9 Del Skrevet 4. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 4. juni 2004 #10 Del Skrevet 4. juni 2004 Liker sjakk. Men jeg er for god for resten av familien til at de vil spille mot meg :evil: Jeg blir fort lei av å spille mot folk på internett, jeg liker det mye bedre når man spiller mot hverandre rl. Ellers er Chessmaster dataspill serien et flott spill til å lære seg bedre sjakk, den har masse morsome læringsopplegg. Sjakk er så fett fordi det er mange elementer i det. Særlig syntes jeg man kan dele det i to, hukomelsesmessig(feks huske trekk framover), og oversikt(som man lærer bedre når man kan nye teknikker og lurerier). Det som er så morsomt er at bare ved å tenke noen få trekk framover kan man bli skikkelig god fordi man lærer så mye ved erfaring og struktur. Lærer man seg noen åpninger som er agressive kan man gjøre hvilket som helst spill åpent og mangfoldig, feks er Sicilian forsvar en sånn metode(e4 c5) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #11 Del Skrevet 4. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå