AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Hei Jeg lurer på hva som er mest effektivt av lårcurl på ball eller i apparat? Og når det gjelder balansetrening - er det noen spesielle typer øvelser som er virkelig bra trening? Anonymous poster hash: 1892a...d40
Supraspinatus Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Jeg bruker ikke lårcurl selv, men som aktiveringsøvelse kan ikke jeg se at det skal spille så stor rolle. Det er jo en øvelse ment for å isolere baksiden av lårene - noen muskler som i seg selv aldri opererer isolert i noen naturlige bevegelser. Balansetrening. Hvis det er kun generell balanse og ikke opptrening av ankelledd så synes jeg rom-orientering-trening er undervurdert. Det å være opp-ned, f.eks. ved å stå på hender, henge i ringer/slynge eller stang, er veldig bra for hvor godt du klarer å orientere deg. Hånd og hodestående er også utmerket balansetrening. Dersom det er snakk om opptrening av ankelledd så er en grei vei å gå: Stå på begge bein -> Begge bein og øynene lukket -> Stå på en fot -> en fot øynene lukket -> stå på en fot på balansepute -> 1 fot balansepute med øynene lukket. I tillegg er det en rekke øvelser med strikk en kan gjøre. 1
maria b Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Jeg bruker ikke lårcurl selv, men som aktiveringsøvelse kan ikke jeg se at det skal spille så stor rolle. Det er jo en øvelse ment for å isolere baksiden av lårene - noen muskler som i seg selv aldri opererer isolert i noen naturlige bevegelser. Balansetrening. Hvis det er kun generell balanse og ikke opptrening av ankelledd så synes jeg rom-orientering-trening er undervurdert. Det å være opp-ned, f.eks. ved å stå på hender, henge i ringer/slynge eller stang, er veldig bra for hvor godt du klarer å orientere deg. Hånd og hodestående er også utmerket balansetrening. Dersom det er snakk om opptrening av ankelledd så er en grei vei å gå: Stå på begge bein -> Begge bein og øynene lukket -> Stå på en fot -> en fot øynene lukket -> stå på en fot på balansepute -> 1 fot balansepute med øynene lukket. I tillegg er det en rekke øvelser med strikk en kan gjøre. Hei. Har bare lyst til å stille Supraspinatus et spørsmål. Du svarer veldig godt og profesjonelt på spørsmål ang trening. Er du selvlært eller er du utdannet innen trening eller medisin? Jeg er bare nysgjerrig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå