Gå til innhold

Hva er mest effektivt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg lurer på hva som er mest effektivt av lårcurl på ball eller i apparat? Og når det gjelder balansetrening - er det noen spesielle typer øvelser som er virkelig bra trening?

Anonymous poster hash: 1892a...d40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke lårcurl selv, men som aktiveringsøvelse kan ikke jeg se at det skal spille så stor rolle. Det er jo en øvelse ment for å isolere baksiden av lårene - noen muskler som i seg selv aldri opererer isolert i noen naturlige bevegelser.

Balansetrening. Hvis det er kun generell balanse og ikke opptrening av ankelledd så synes jeg rom-orientering-trening er undervurdert. Det å være opp-ned, f.eks. ved å stå på hender, henge i ringer/slynge eller stang, er veldig bra for hvor godt du klarer å orientere deg.

Hånd og hodestående er også utmerket balansetrening.

Dersom det er snakk om opptrening av ankelledd så er en grei vei å gå: Stå på begge bein -> Begge bein og øynene lukket -> Stå på en fot -> en fot øynene lukket -> stå på en fot på balansepute -> 1 fot balansepute med øynene lukket.

I tillegg er det en rekke øvelser med strikk en kan gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke lårcurl selv, men som aktiveringsøvelse kan ikke jeg se at det skal spille så stor rolle. Det er jo en øvelse ment for å isolere baksiden av lårene - noen muskler som i seg selv aldri opererer isolert i noen naturlige bevegelser.

Balansetrening. Hvis det er kun generell balanse og ikke opptrening av ankelledd så synes jeg rom-orientering-trening er undervurdert. Det å være opp-ned, f.eks. ved å stå på hender, henge i ringer/slynge eller stang, er veldig bra for hvor godt du klarer å orientere deg.

Hånd og hodestående er også utmerket balansetrening.

Dersom det er snakk om opptrening av ankelledd så er en grei vei å gå: Stå på begge bein -> Begge bein og øynene lukket -> Stå på en fot -> en fot øynene lukket -> stå på en fot på balansepute -> 1 fot balansepute med øynene lukket.

I tillegg er det en rekke øvelser med strikk en kan gjøre.

Hei. Har bare lyst til å stille Supraspinatus et spørsmål. Du svarer veldig godt og profesjonelt på spørsmål ang trening. Er du selvlært eller er du utdannet innen trening eller medisin? Jeg er bare nysgjerrig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...