AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Da jeg var ute å løpte igår så small det plutselig i kneet og foten sviktet helt. Tok to ibux og paracet, men hjalp lite. I natt lå jeg våken hele natten med smerter, og ikke noe bedre idag.....måtte lete frem krykker fra tidligere beinbrudd da jeg ikke klarer å stå på foten. Kommer til å ringe lege i morgen siden det ikke har vært noe bedring i det hele tatt idag. Noen som aner hva det kan være? Jeg løper 4 mil i uka, og har gjort det lenge, så det er ikke en nybegynnerskade iallefall. Anonymous poster hash: f8980...42b
Gjest constance90 Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Sikkert et leddbånd. Gå til legen du
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Skal ringe legen så snart de åpner telefonlinjen.. Overhodet ikke noe bedring ila natta, og er nå stuptrøtt pga jeg ikke får sove pga smerter:( Møkkakne. Anonymous poster hash: f8980...42b
Supraspinatus Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Det er nok bedre å gå på legevakten. Slike skader regnes som akutte.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Sier som Supra. Dette er akuttskade og bør tas på Legevakta. Anonymous poster hash: 4ec40...3ac
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Regner med at jeg må ta MR av kneet, og det er det vel fastlegen som henviser til? Tror jeg trenger sykemelding også, tok egenmelding igår og idag, men tviler på at dette heler seg selv.. Håper iallefall jeg slipper å vente så lenge på MR og svar, for dette er innmari vondt! Ts Anonymous poster hash: f8980...42b
andy capp Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Det er nok bedre å gå på legevakten. Slike skader regnes som akutte. Og fastlegene er pliktige å ha akuttimer tilgjengelig for sine pasienter...
Supraspinatus Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Og fastlegene er pliktige å ha akuttimer tilgjengelig for sine pasienter... Litt avhengig av hvor man er så er det større sannsynlighet for at legevakten får deg til bildediagnostikk (i stedet for å bli henvist via tredjepart) dersom du har behov for det. I tillegg har de utstyr til å kunne behandle akutte skader som fastlegen nødvendigvis ikke har. Med det sagt så er mange kneskader av den art at hevelsen må gå ned før man kan vurdere om det er noe som krever behandling/operasjon. Endret 25. mars 2014 av Supraspinatus
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Oppdatering fra TS: Det var faktisk tretthetsbrudd i kneet! Anonymous poster hash: f8980...42b 2
Gjest constance90 Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Oppdatering fra TS: Det var faktisk tretthetsbrudd i kneet! Anonymous poster hash: f8980...42b Aida. God bedring!! 1
Gjest Silverstream Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Oppdatering fra TS: Det var faktisk tretthetsbrudd i kneet! Anonymous poster hash: f8980...42b Det var det første som kom i tankene da jeg leste innlegget ditt, hørtes ut som noe mamma kunne ha skrevet, det var helt prikk likt hennes situasjon.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Takk for godbedringønsker:) Nå er det full hvile og humping på krykker i 6 uker, og ny MR om 2 uker. Hvis beinet har sunket mere sammen så må jeg operere og "jekke" opp med ei plate... Ser for meg lange dager med bøker og seriemaraton, og litt gå-på-veggene for at jeg ikke får jobbet eller trent:( Anonymous poster hash: f8980...42b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #14 Skrevet 28. mars 2014 Uffda, all sympati oversendes! Har selv måtte legge løpekarrieren på hylla for godt etter to operasjoner i kneet. Det var ikke spesielt gøy, og førte nesten til depresjon. Men jeg har klart å trene meg opp igjen til knallform ved sykling/spinning og trener mer styrke enn før. Så det er mulig å ha det greit selvom man kanskje må tenke alternativt en stund. Anonymous poster hash: 77b22...d86 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #15 Skrevet 28. mars 2014 Skal prøve å være superflink å hvile beinet, sånn at jeg unngår operasjon! Må jeg operere så blir det 3mnd før jeg kan begynne å trene meg opp igjen.. Men jammen meg er dette kjedelig! Ikke vant til å ligge på sofaen med beinet høyt akkurat... Ts Anonymous poster hash: f8980...42b
Elanore Skrevet 28. mars 2014 #16 Skrevet 28. mars 2014 Oppdatering fra TS: Det var faktisk tretthetsbrudd i kneet! Anonymous poster hash: f8980...42b Satt faktisk og tenkte på det idet jeg leste hovedinnlegget - det er aldri et godt tegn når man ikke kan stå på benet... :frown: Det er ikke alle som får det i kneet, akkurat, men det er fullt mulig. Hvordan har du trent de siste månedene? Løper du på variert underlag etc.? Håper det er greit at jeg spør, for jeg må unngå å få det selv... Du får uansett ha god bedring!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #17 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har bare løpt på tredemølle i år, både intervaller og langkjøring. Løper ca 4 mil i uka i snitt, av og til litt lengre, fordelt på 4-5 dager. Men jeg har gode sko, kjøpt på Løplabbet, god mølle, og løper alltid med stigning. Kan ikke helt se hva jeg har gjort annerledels i det siste, da jeg løper sånn som jeg har gjort de siste årene.. Ts Anonymous poster hash: f8980...42b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #18 Skrevet 28. mars 2014 Takk for godbedring-ønsker:) Ts Anonymous poster hash: f8980...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå