Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt mye nytt undertøy, og oppdaget at det i vaskelappen står at det skal vaskes på 30 grader. Dette kan vel neppe være hygenisk??

Har litt problemer med å se for meg at jeg kommer til å vaske truser på så lav temperatur. Kan man i stedet vaske med høyere temperatur på et mer skånsomt program? Vil jo ikke ødelegge trusene heller - de kostet litt mer enn en enkel bomullstruse😜

Anonymous poster hash: e8a72...6ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

æsjee!!! bruk håndvaskprogram om du har

Anonymous poster hash: 421d9...dc1
Skrevet

Vasker alltid underbukser på 60g. Ikke ødelagt ei eneste ei enda. Men, unngår tørketrommel. Bh-er vasker jeg på 40g sammen med vanlig tøy, i vaskepose så ikke spilene kverker vaskemaskinen.

Å vaske truser på 30 grader høres uhygenisk ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her vasker vi truser på 60 grader, vi slenger dem til og med inn i tørketrommelen etterpå. Aldri ødlagt en eneste truse.

Anonymous poster hash: 9fd6f...2ca
AnonymBruker
Skrevet

Det ER uhygiensik å vaske på 30 grader. Undertøy skal på minst 60. Dette med å lage truser som kun tåler 30 grader er noe de begynte med for ca 10 år siden, og da prøvde faktisk folkehelseinstituttet å stoppe trenden ved å be folk aktivt la være å kjøpe truser med så lav merking. Truser som kun tålte 30 grader ga nemlig produsentene mulighet til å produsere truser av dårligere kvalitet. Jeg boikotter alle truser som er merket 30 grader, og er jeg uheldig å kjøper noen som er merket lavere enn 60, så kjører jeg de på 60 uansett. Så får det gå som det går.

Anonymous poster hash: a37a4...cee
Gjest Pheel
Skrevet

Jeg vasker nesten alt på 30, inkludert undertøy. Ikke tenkt at det er uhygenisk tidligere, både lukt og evt flekker blir helt borte hos meg på det.

Skrevet

Dette er ikke hygenisk, du må kjøpe bedre kvalitet neste gang!

Gjest crazycatlady
Skrevet

Vasker blondetruser på 60 selv om det står 30 inni mange av dem. Aldri ødelagt en eneste en. Bruker ikke tørketrommel da.

Skrevet

Jeg vasker nesten alt på 30, inkludert undertøy. Ikke tenkt at det er uhygenisk tidligere, både lukt og evt flekker blir helt borte hos meg på det.

Men det blir ikke bakteriene!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...