Gå til innhold

Han tror ikke på at jeg aldri vil ha barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg trodde samboer faktisk hadde skjønt at nei, jeg vil faktisk ikke ha barn og kommer ikke til å forandre mening, men ikveld innrømmet han altså at han går i håpet om at jeg om noen år endrer mening. Ja, jeg er ung, "bare" 26 år, men for hvert år som går så blir jeg mer og mer sikker på at nei, barn er ikke noe for meg, det byr meg imot. Jeg kunne gledelig gjennomført en sterilisering her og nå uten å blunke.

Samboer røyker daglig hasj, noe han har gjort i 12 år og kommer nok til å gjøre i mange år til, så vi kan strengt tatt ikke få barn uansett, selv om lysten min på det altså hadde vært der, noe den heldigvis ikke er.

Jeg får bare så vondt av å tenke på at han ikke tar meg seriøst når jeg sier jeg vil ikke ha barn og kommer ikke til å endre mening. Det finnes ingen grufull hemmelighet bak: jeg vil bare ikke ha barn. Det ønske ligger ikke i meg.

Hvordan få han til å forstå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det ikke går an å si hva man kommer til å tenke i fremtiden. Det er mange ting her i livet som jeg har forandret mening om. Så du kan faktisk ikke vite om du vil ha barn om noen år eller ikke.

• Liker 2
Gjest Nightwich
Skrevet

Jeg tenkte også sånn frem til jeg ble 30.

Etter det ble barn et stort ønske og savn

Skrevet

Du kan jo helt ærlig ikke vite hva du vil om mange år fremover selvom du er veldig veldig sikker nå.
Men det at du er såpass sikker burde jo bli tatt seriøst og sjansen for at du skulle ombestemme deg høres ikke veldig sannsynlig ut. Uansett, så er det jo bare han som ønsketenker vil jeg tro. Han skjønner sikkert egentlig at du ikke vil ha barn noen gang, men tørr ikke helt å ta det til seg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde heller ikke "stolt" på noen som var 26 og sa de ALDRI kommer til å få lyst på barn...

Ikke fordi jeg ikke hadde stolt på at de virkelig mente det, men fordi det er VELDIG store muligheter for at man faktisk skifter mening om akkurat den saken.

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Ehem, én ting er at du ikke vil ha barn, en annen er at han røyker hasj hver eneste dag?! Det er MYE! Hadde snakket med han om det jeg, at den mengden han røyker i hvertfall ikke får noen til å endre mening. Ellers så kan jeg si at jeg skjønner frustrasjonen.

• Liker 5
Skrevet

Uansett hvor gammel TS er, så må de jo gå ut fra situasjonen i dag. Ikke fra en potensiell situasjon 5-6 år i framtiden. En av mange potensielle situasjoner. Risikerer jo å ende opp med en bitter mann som aldri fikk unger med henne fordi hun faktisk ikke ombestemte seg slik han regnet med hele tiden...

• Liker 12
Gjest Chloe87
Skrevet

Ehem, én ting er at du ikke vil ha barn, en annen er at han røyker hasj hver eneste dag?! Det er MYE! Hadde snakket med han om det jeg, at den mengden han røyker i hvertfall ikke får noen til å endre mening. Ellers så kan jeg si at jeg skjønner frustrasjonen.

Er du også frivillig barnløs? Er så lei av at folk sier jeg kommer til å endre mening, men det slutter dem vel ikke å si før jeg er nærmere 40. :) Angående hasjen: jeg har gitt opp og si noe om den, han blir bare irritert, ler og/eller snakker om at hasj ikke er skadelig, så den diskusjonen tar jeg ikke mer.
Gjest Chloe87
Skrevet

Uansett hvor gammel TS er, så må de jo gå ut fra situasjonen i dag. Ikke fra en potensiell situasjon 5-6 år i framtiden. En av mange potensielle situasjoner. Risikerer jo å ende opp med en bitter mann som aldri fikk unger med henne fordi hun faktisk ikke ombestemte seg slik han regnet med hele tiden...

Ja, er det jeg prøver å si til han, at han ikke må gå i håpet om at jeg endrer mening for da blir han skuffet. Da får han heller dumpe meg nå og finne noen som vil ha barn har jeg sagt.
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det jeg prøver å si til han, at han ikke må gå i håpet om at jeg endrer mening for da blir han skuffet. Da får han heller dumpe meg nå og finne noen som vil ha barn har jeg sagt.

Høres ut som om du har samme forholdet til hasjen som han har til deg og din

forestilling om barnløshet :ler:

Anonymous poster hash: 14cb9...22b

Gjest Chloe87
Skrevet

Høres ut som om du har samme forholdet til hasjen som han har til deg og dinforestilling om barnløshet :ler:Anonymous poster hash: 14cb9...22b

Jeg kommer aldri til å endre min mening om å få barn og han kommer nok aldri til å slutte å røyke heller hvis det var det du mente. :fnise:
Skrevet

Er du også frivillig barnløs? Er så lei av at folk sier jeg kommer til å endre mening, men det slutter dem vel ikke å si før jeg er nærmere 40. :) Angående hasjen: jeg har gitt opp og si noe om den, han blir bare irritert, ler og/eller snakker om at hasj ikke er skadelig, så den diskusjonen tar jeg ikke mer.

Frivillig barnløs her og, men har ikke tatt steget 100% enda. Tar det når jeg blir 30 har jeg funnet ut :fnise:

Spøk til side: Min håper også at jeg skal endre mening, så jeg har sagt at dersom barn er så viktig for han får han finne seg noen som VET de vil ha barn. Spiller i det minste med åpne kort, så han er veldig klar over at jeg tenker sånn.

• Liker 2
Gjest Chloe87
Skrevet

Frivillig barnløs her og, men har ikke tatt steget 100% enda. Tar det når jeg blir 30 har jeg funnet ut :fnise:

Spøk til side: Min håper også at jeg skal endre mening, så jeg har sagt at dersom barn er så viktig for han får han finne seg noen som VET de vil ha barn. Spiller i det minste med åpne kort, så han er veldig klar over at jeg tenker sånn.

Jeg har tenkt til å sterilisere meg når jeg blir 30, har faktisk ikke giddet å ta dette opp med legen enda en gang fordi jeg er så lei av å ikke bli tatt seriøst og få høre at jeg endrer mening. Jeg ser veldig frem til å få det gjort.

Når det gjelder samboer så virker det ikke som det helt har synket inn enda, men håper han forstår etterhvert.

Gjest Chloe87
Skrevet

PS: Kunne gjerne ha sterilisert meg nå, men tviler på at jeg får gjort det siden jeg er så "ung".

Skrevet

Er også frivillig barnløs eller barnefri som jeg vil kalle det ;) Jeg og eksen gikk fra hverandre grunnet dette, selv om han visste jeg ikke ville ha barn etter 9 år sammen..Du bør prøve å banke det inn i hodet hans og spørre ham om han kan se for seg ett liv uten barn. Om han tenker at han ikke kunne tenke seg ett liv uten barn, så bør dere kanskje revurdere forholdet..

• Liker 5
Skrevet

PS: Kunne gjerne ha sterilisert meg nå, men tviler på at jeg får gjort det siden jeg er så "ung".

Jeg tror du kan få gjort det etter du er 25 år. I det offentlige er det uansett ganske lang ventekø...

MEN! Jeg har lest at enkelte damer får store problemer av forakjellig slag (hormonforandringer og smerter) etter at de har sterilisert seg. Dette er ikke akkurat noe jeg har grundig kjennskap til så jeg kan ikke si noe særlig om det, men jeg ville hvertfall ha sjekket mulige bivirkninger grundig.

• Liker 1
Skrevet

Du kan sterilisere deg nå, det er en nedre aldersgrense på 25 år. :)

Jeg er 33. Får jeg lov til å bli trodd, da? Eller må jeg vente ti år til før jeg blir tatt seriøst på at jeg virkelig ikke vil ha barn?

• Liker 4
Skrevet

Det viser jo egentlig bare at han ikke respekterer deg? Jeg er også helt sikker på at jeg aldri skal ha egne barn, og hadde kjæresten min sagt noe sånt til meg så hadde jeg blitt sint tror jeg :fnise:

Hm, ja, hvordan få han til å forstå. Han vil vel forstå med tiden da? Vet ikke om det er noe annen måte å bevise det på, eller at du steriliserer deg såklart :laugh:

• Liker 4
Gjest KeyserSoze
Skrevet

Jeg er 30 og har alltid vært sikker på at jeg ikke vil ha barn. Si til han at han ikke kan komme tilbake om noen år og bli sint på deg fordi du ikke vil ha barn. Du har sagt klart ifra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo helt ærlig ikke vite hva du vil om mange år fremover selvom du er veldig veldig sikker nå.

Men det at du er såpass sikker burde jo bli tatt seriøst og sjansen for at du skulle ombestemme deg høres ikke veldig sannsynlig ut. Uansett, så er det jo bare han som ønsketenker vil jeg tro. Han skjønner sikkert egentlig at du ikke vil ha barn noen gang, men tørr ikke helt å ta det til seg.

Det sier alle jeg snakker med. Men faktum er at jeg HATER barn, har ikke mye til overs for bråk, bæsj og lite søvn, og jeg tviler på at det kommer til å endre seg bare fordi jeg snart fyller 30.

Anonymous poster hash: 81012...acc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...