Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Kan se under innlegget mitt under om "funker det virkelig å være kostbar"? Var hos ham i går. Han sa han hadde tenkt masse, og komt frem til at han ikke ville gå inn i et forhold nå. At han likte med godt og alt det derre, men ikke ville ha noen forhold. Men han håpte vi kunne være venner, og finne på masse i lag. Han ville tilbringe tid med meg, og kom til å ringe meg hvis det var greit. Ting var ikke så mye forandret anngående hans følelser for meg, men han sa han ikke var klar for noe forhold. Etter en lang og dyp samtale, hvor vi ble enige om å ta det med ro, bli kjent med hverandre som venner, også ta det derfra,Etterpå så løsnet ting liksom. Lettere å prate sammen. Tror det skal gå bra. Pratet endel om løst og fast, så endte det selvfølgelig med fantastisk sex etterpå. Jeg som tok iniativ.... Spøkte litt med at vi jo kunne være "fucking good friends". Jeg som sa det.

Noen som har erfaring med at det kan bli noe mer etter at en først har vært stormende forelsket i 2 uker.... for deretter å backe ut....? Skal fortsette å treffest, men som venner..... bli kjent som venner, og ta det derfra. Han sa han ikke utelukket noe, og at ting ikke var svart-hvitt, men at han ikke ville gi meg forhåpninger. Er det naivt å tro at det kan bli mer med tiden dersom vi blir kjent med hverandre på et vennskapelig nivå og heller gjør gøye ting ilag uten forpliktelser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

jeg må si det høres ut som det ikke blir noe fra han sin side,gutter er veldig enkle enten vil de eller så vil de ikke. tror kanskje han vil si det på en pen måte fordi han liker deg veldig godt og ikke vil såre deg. så lenge det blir sex så kan det jo hende han er fornøyd sex uten forpliktelser liker gutter.

prøv å avvis han litt mulig han tenker anderledes da.

mulig jeg tar feil,men ved veeldig mange tilfeller funker det.

lykke til :P

Skrevet

Beklager å måtte si det...men dette er jo ALLE gutters drøm!

Å kunne ha sex med noen,og ikke ha noen forpliktelser.

Han får jo både i pose og sekk.

Tror man ødelegger et vennskap ved å ha sex...hvis det ikke skulle bli følelser ut av det,da.

Jeg tror det er veldig naivt å tro at dette blir noe mer - dessverre. :-(

Skrevet

Tror det blir å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Selv om jenta "styrer" litt og leder fucking friends-forholdet inn på en romantisk sti, og gutten ikke gjør motstand, og de blir sammen igjen, så vil det ikke vare. Det var en grunn til at gutten ikke ville inn i et forhold, og det kommer til å bli slutt igjen. Er jeg redd for...

Been there, flere ganger, og har lært nå (iallefall når det gjelder råd til andre, det er verre med en selv...)

Gjest TomKrus
Skrevet

LJBF (lets just be friends)-taktikk er vel en universaltaktikk for begge kjønnene når det kommer til å skånsomt si at man ikke er interessert i et romantisk forhold. Fucking good (FG) friends og kanskje det kan bli noe seinere er en "holde på gress"-taktikk. Spør deg selv om hvordan du vil takle det hvis han en dag finner seg en annen.

Selv er jeg singel og kunne fint hatt meg en FG-venn fram til jeg fant meg en jeg faktisk vil ha et romantisk forhold til. Men da det fort bare blir komplikasjoner av det (for følelser vil kunne oppstå), holder jeg meg unna.

Hvis du virkelig ønsker noe mer av ham så bør du vurdere å spille kostbar. Hører du da ikke noe fra ham, så er han ikke interessert i noe mer. Tror jeg da.

Gjest Anonymous
Skrevet

OK. La oss si at vi dropper den fysiske kontakten, og bare er med hverandre som venner. Har endel felles bekjente. Og maks strekker det til holde rundt og klemmer. Mulig å utvikle seg da? Eller er det bare en naiv tanke av meg? Han virker utrolig ærlig, og er veldig grei å snakke med. Sier at ting ikke er svart-hvitt, men at han nå ikke vil mer. Ka som skjer fremover er umulig å si. Jeg tror han faktisk når han sier dette, og det er lett å se at han liker meg! Og at han vil ha kontakt fremover!

Skrevet

Klart dere kan være venner...men det er bedre å ikke ha noen forhåpninger. da slipper du evt. å bli skuffet.

Som venn ,kan du jo også havne i situasjoner som kan gjøre deg sjalu. Så du må klare å skille helt på rollene.

Det tror jeg ikke du klarer så lenge du går rundt og håper på at han skal ville ha deg.

Jeg mener hvertfall, at du med dette, gjør det vanskelig for deg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

jo det er jo verdt forsøket,men jeg tror at hvis en gutt har sagt han ikke vet etc etc..så er han ganske sikker,han sier det nok bare på en pen måte. nei det er ikke lett-alt er jo ikke svart hvitt for alle heller så!!

mitt tips er å komme seg videre ikke stange og vente på en som sier han ikke vet.

kan jo hende han åpner øynene litt når han ser du går videre :roll:

kjedelig at alt skal være sånn et spill..jeg vet med meg selv at jeg aldri igjen kommer til å orke og gidde å bruke tiden og kreftene mine på det igjen.

Skrevet

Sikkert rett det dere sier om at hvis han hadde vært intressert så hadde det blitt noe mer nå. Så at han ikke er intressert nå er nok riktig. Det har han jo sagt også, at han ikke vil ha noe forhold. Men poenget mitt er at vi egentlig ikke kjenner hverandre godt, er faktisk bare 3 uker siden første gangen jeg møtte ham. Så er jo mulig at han vil like meg bedre igjen når han blir kjent med meg og ser hvem jeg er! Hadde liksom vært verre hvis det var en jeg kjente som hadde sagt at han ikke ville mer, da hadde det på en måte vært mer avgjort. Han sier at han tror vi hadde fått det bra sammen, og at alt med meg er helt topp. Syns det er så behagelig å være med meg, men at han ikke er klar for noe forhold. Trodde han var det sier han, men at han har funnet ut at han ikke er det likevel. Han virker som sagt ærlig....... kan jo selvsagt roe det ned, og ikke tilbringe så mye tid i lag! Han har sagt han ikke vil gi meg forhåpninger, og at han hater at han måtte såre meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

skjønner hva du mener,han kjenner deg knapt. men veldig ofte merker man fort om man liker noen på den måten eller om det rett og slett er et godt vennskap.

jeg har absolutt troen på at en forelskelse kan komme etterhvert,det gjorde det med meg og exen min.

men det er det og tørre å prøve og virkelig ville være sammen.så kommer kanskje ordentlig forelskelsen senere.

får håpen han kommer til fornuft,men tenk på deg selv oppe i dette.kan fort bli veldig sliten og lei deg om ting ikke går din vei-da må du tenke at det ikke var meningen å bli dere og at noe nytt og fantastisk vil dukke opp-garantert :wink:

Skrevet

Til deg siste gjest kan jeg si at han likte meg "på den måten" i starten. var stormende forelsket/ betatt, og vi var med hverandre nesten hver dag i 2 uker. Han sa han var sååå glad for å ha truffet meg, og at han ikke lot meg få lov å forsvinne. Så pluttselig vender han om.... føler han ikke er klar for et forhold likevel... men sier fremdeles jeg er en fantastisk kvinne, og at han har veldig lyst å holde kontakten og finne på ting ilag. Det er da jeg lurer på om det på nytt kan blomstre opp når han nå pluttselig har trukket seg? For at han liker meg tviler jeg ikke på. Har aldri fått så mye komplimenter av noen før!:) Og han sier at hans følelser for meg egentlig ikke har endret seg, bare det at han ikke føler han er klar for noe mer, og at han ikke føler han kan gi meg det jeg fortjener nå.

Gjest TomKrus
Skrevet
Sikkert rett det dere sier om at hvis han hadde vært intressert så hadde det blitt noe mer nå. Så at han ikke er intressert nå er nok riktig. Det har han jo sagt også' date=' at han ikke vil ha noe forhold. Men poenget mitt er at vi egentlig ikke kjenner hverandre godt, er faktisk bare 3 uker siden første gangen jeg møtte ham. Så er jo mulig at han vil like meg bedre igjen når han blir kjent med meg og ser hvem jeg er! Hadde liksom vært verre hvis det var en jeg kjente som hadde sagt at han ikke ville mer, da hadde det på en måte vært mer avgjort. Han sier at han tror vi hadde fått det bra sammen, og at alt med meg er helt topp. Syns det er så behagelig å være med meg, men at han ikke er klar for noe forhold. Trodde han var det sier han, men at han har funnet ut at han ikke er det likevel. Han virker som sagt ærlig....... kan jo selvsagt roe det ned, og ikke tilbringe så mye tid i lag! Han har sagt han ikke vil gi meg forhåpninger, og at han hater at han måtte såre meg.[/quote']

Slikt har jeg selv sagt, og ment det. Men hadde jeg uka etter truffet en dame det sa fullstendig pang med, så hadde jeg mest sannsynling plutselig vært klar for et forhold igjen. Men jeg ser også i ettertid at det ikke hadde vært umulig at det kunne skjedd noe mer mellom oss hvis vi hadde opprettholdt kontakten. Der og da var jeg bare ikke klar (for henne?).

Hmmm, detta skal ikke være lett.. :sjenert:

Gjest Anonymous
Skrevet

hei meg som skrev sist her :P

kan høres ut som han er redd for noe,er jo ikke ukjent at gutter/menn får litt hetta om ting går for fort eller at det er uvante følelser for han..skummelt det vettu..hehe.

nei vanskelig å si,høres jo ut som han liker deg virkelig.

det er vel bare du som vet om du orker å vente på om det kanskje skjer noe..jeg har desverre dårlige erfaringer med det å få vite at han ikke klar for noe seriøst og ikke kan gi deg det du fortjener-er ofte en enkel utvei for han selv uten at han blir den store stygge ulven. hvis man er forelsket og vil være sammen vil man gi alt man kan.

Skrevet

Det går ikke an å si at man ikke er er KLAR for dame/type!

Smeller det,så smeller det!

Man kan selvsagt ha en formening om at det kanskje passer litt dårligere enn vanlig,men blir man forelsket ,er det få som klarer å styre seg.

Man velger sjelden å bli forelsket - det er liksom litt av sjarmen.

Jeg tror han holder deg på gress...dette er et så klassisk eksempel. Han synes først du er spennende,det går veeelig fort,dere ser mye til hverandre,har sex o.l,og så går han lei og finner på en dårlig unnskyldning for å ikke såre deg og for å slippe bråk selv.

Håper ikke det er sånn - men oddsen er dårlige,dessverre!

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det naivt å tro at det kan bli mer med tiden dersom vi blir kjent med hverandre på et vennskapelig nivå og heller gjør gøye ting ilag uten forpliktelser?

Med en slik fyr som han høres ut som å være? Ja. Men slapp av, han kommer heeelt sikkert til å være *så* overbevisende hvis han plutselig finner ut at han ikke kan få den andre han håper på i det hele tatt. Han kommer sikkert til å nekte for at det er en annen også, klart det, det kan jo hende det er sant, men nei, easy come, easy go.

Skrevet

Det at han er interessert og betatt, og så trekker seg, kan vel være fordi han har en eks han ikke er ferdig med enda.

Eller kanskje han lenge har villet ha ei anna jente, som han ikke får?

Skrevet

Takker for svar!:) Tror ikke han har en annen, har ikke virket sånn. Men han har en datter på 4 år som han har annenhver uke. 1 år siden det ble slutt mellom han og barnemoren. Tror ikke det er noe mer mellom dem nå. Men ser nok ut til at det beste jeg gjør nå for min egen del er å trekke meg tilbake og heller vente på at drømmeprinsen skal dukke opp. For han dukker nok opp en gang!:) men er jo ikke så ung lengre heller da......... og kanskje litt rastløs av den grunn....

Skrevet

Det er kjemperart å lese det du skriver, for jeg har hørt akkurat de samme frasene fra han jeg driver og "baler" med. "Alt er ikke svart-hvitt." Han er sikker på at vi hadde fått det fint sammen, og jeg er alle tiders, osv, osv. Det er rare greier det der...

Jeg forstår ikke hva det betyr. Men jeg tror ihvertfall ikke på den store smellen, som noen andre her snakker om.

Han kan være redd for å gå inn i noe seriøst. Det er tross alt bare 1 år siden han var sammen med en annen. Av og til når jeg tenker på min eks, så føles det umulig å skulle gå inn i noe nytt. Det var jeg som gikk, men allikevel... Jeg tenker på at det vil bli vondt for min eks, også blir bruddet mellom oss så veldig endelig. (Selv om det er det uansett.)

Det er ikke noen grunn til å tro at han er uærlig, og det kan godt utvikle seg til noe mer med tiden. Men det er ikke sikkert. Så du får bestemme deg for om du tar sjansen på å vente på han, med en risiko for å få et brustent hjerte, eller om du vil gå videre. Og du må ha i bakhodet at det ER en mulighet for at han plutselig finner en annen...

Ikke hør på alle som sier at han er en lurimg, og bare er ute etter sex. Eller at han kanskje har en annet. Sånne ting kan bare sette griller i hodet ditt. Stol på din egen intuisjon og magefølelse.

Skrevet

Takk for flott innlegg "kvinnen i hans liv"! Han er sikkert redd for å binde seg ja. Har jo et barn med eksdama, og det siste året har han "vært sammen" med 3 stk. Riktignok korte affærer hvor det har vært han som har gått..... Tror han ikke vil gjøre samme feilen igjen. Tror han tenker på dattera si, at det ikke er så bra for henne at han hele tiden skifter. Og sikkert også på eksdama! Men er litt rart at han snudde så brått om likevel. Har snakket endel om det, og han sier han selv syns det er rat, og at han ikke ønsket at det skulle bli sånn. Men han kan liksom ikke bestemme over følelsene sine heller! en jeg vet jo at han ikke er så forelsket nå, for da hadde han ikke stukket. Likevel tror jeg kanskje han har fått litt kalde føtter og syns det gikk for fort frem. Så hvem vet, kanskje det blir noe tilslutt likevel. Jeg har uansett tenkt å ta det med ro. Ikke kontakte ham så mye, men heller ta kontakt de dagene jeg vil treffe ham. Kanskje bare 1 gang i uka eller noe sånt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Traff kjæresten min for 2 år siden. Første 9 mnd var vi bare "fucking good friends". Så ble vi kjærester. Og nå sier han at han vil være sammen med meg alltid. Både i gode og onde dager.

Ofte best å nyte dagen i dag og se hva som skjer etterhvert. Uansett vanskelig å planlegge fremtiden så tidlig i forholdet. Bedre å ha elsket og mistet enn å aldri ha elsket. De fleste angrer mer på det de ikke gjorde enn på det de gjorde. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...