AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #21 Del Skrevet 25. mars 2014 TS har blitt lurt av media. Norge er ikke et rikt land, men hvis man deler BNP pr innbygger ser det rikt ut. Men hadde jeg sagt at min eiendom er et eget land, hadde jeg også vært verdens rikeste land. Dog hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe en eneste F-35 selv om jeg sparte i 500 år. Norge er fattig, og når man ser på kostnadene så er vi veldig fattig. 1. Hvor mange km med vei har vi råd til hvert år på statsbudsjettet? 2. Hvor mange sykepleiere har vi råd til på statsbudsjettet? osv osv Sannheten er at selv India og andre uland er rikere når man tar hensyn til kostnadene. Anonymous poster hash: c54c4...5d5 Media har ikke lurt noen. Norge er et rikt land og nordmenn er rikere enn de fleste andre. Problemet er bare at altfor få klarer å se større sammenhenger. Anonymous poster hash: e9ccf...f60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. mars 2014 #22 Del Skrevet 25. mars 2014 Vi er ikke med fordi Jensemann er en klengete tøffel og de andre tror han kommer til makta igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #23 Del Skrevet 25. mars 2014 Media har ikke lurt noen. Norge er et rikt land og nordmenn er rikere enn de fleste andre. Problemet er bare at altfor få klarer å se større sammenhenger. Anonymous poster hash: e9ccf...f60 Sammenhengen du etterlyser er at fordelingen av rikdommen i Norge er annerledes enn for andre rike land. Vi har en rik befolkning, mens det offentlige har særdeles begrensede ressurser. Vi sliter med å ha nok penger til å bygge veier, sykehus, skoler, ansette lærere, drifte militæret effektivt og bytte ut vannledningene, bare for å nevne noe. Det hjelper ikke at hvermannsen er rik nok til å eie to biler + hytte og reise til syden en gang i året når det er det staten sin rolle å ta vare på samfunnsoppgavene, noe som den ikke har råd til. Anonymous poster hash: f8d0b...c6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 25. mars 2014 #24 Del Skrevet 25. mars 2014 Staten har masse penger. Problemet er at de eser jo ut hele tiden, ansetter 100 000 folk de ikke trenger og deler ut penger til korrupte prosjekter verden over. I tillegg har det skjemaer for alt, regler og byråkrati som gjør alt vanskelig. Ting er så lite effektivt at de sløser bort altfor mye penger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 25. mars 2014 #25 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Sammenhengen du etterlyser er at fordelingen av rikdommen i Norge er annerledes enn for andre rike land. Vi har en rik befolkning, mens det offentlige har særdeles begrensede ressurser. Vi sliter med å ha nok penger til å bygge veier, sykehus, skoler, ansette lærere, drifte militæret effektivt og bytte ut vannledningene, bare for å nevne noe. Det hjelper ikke at hvermannsen er rik nok til å eie to biler + hytte og reise til syden en gang i året når det er det staten sin rolle å ta vare på samfunnsoppgavene, noe som den ikke har råd til. Uansett hvor mye penger du pøser inn i dagens system, vil infrastruktur, sykehus og skoler aldri bli bedre enn middelmådig. Norge krever inn 70-80% av en gjennomsnittlig persons inntekt, det er overhodet ikke mangel på penger som er problemet i det offentlige - det er forvaltningen. Endret 25. mars 2014 av meh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #26 Del Skrevet 25. mars 2014 Det heter G7, med Russland hette det G8. Norge er hverken rik, eller innflytelsesrik. Det er bare vi nordmenn som tror det av å se på norske nyhetssendinger. Nordmenn er ikke spesielt rike i det hele tatt, vi er fattigluser når vi skal på restaurant, når vi skal kjøpe bil, når vi skal kjøpe alkohol, når vi skal bestille håndtverkere, når vi skal kjøpe kjøtt - i det hele tatt når vi skal leve et normalt liv. Vi har kun ei lønn med store siffer. Den norske staten er, målt pr innbygger, nokså rik, men den tør ikke bruke penger av frykt for at vi skal ødelegge hele samfunnet(!), og dette skjer mens skoler,veier og sykehus forfaller. Det eneste staten tør er å øke lønningene hvert år for å roe folkemassene, slik at de får beholde makten (de tar jo uansett 70-80% tilbake i skatt, ingen risiko her). Når staten en gang igjen blir fattig, da kan vi ta opp lån og gjøre det vi skulle ha gjort da vi hadde råd til det, det er ansvarlig og riktig økonomisk politikk(!). Hmm Anonymous poster hash: fee71...ef4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #27 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Fordi Norge er et lite ubetydelig land uten noen på virkining i verden. Jeg vet at folk liker og tro at Norge er det. Men faktum er at Norge har ingen påvirkning i verden. Norge er rikt per capita men når man regner GDP (nominal) så er Norge nr 23. Det er på tide at nordmenn og da spesielt media slutter og komme med løgnen Norge er et av verdens rikeste land. Når man er 23 da er man ikke det. Nordmenn lever i en illusjon at Norge har betydning ute i verden. Det er på tide at folk våkner opp og innser at Norge har liten til ingen påvirkings kraft ute i verden. Jeg mener Norge kan kanskje påvirke land som Luxembourg og Lichtenstein eller Andorra. Men når det kommer til de store landene som Tyskland, Frankrike, Italia, USA, Canada, Storbritannia, Russland, Kina disse typer land da har Norge like mye påvirking som det en mus vil ha mot en bjørn. Endret 25. mars 2014 av Rhaegar Targaryen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #28 Del Skrevet 25. mars 2014 Vi er ikke med fordi Jensemann er en klengete tøffel og de andre tror han kommer til makta igjen. Gratulerer du greide og dra inn Stoltenberg i noe som ikke har med han og gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #29 Del Skrevet 25. mars 2014 Det står at de rikeste landene er med. Er vi fattigere enn Canada, Frankrike, Tyskland, Italia, USA, Japan, og Storbritania? Anonymous poster hash: b2b2d...d2d I følge GDP (nominal) er vi det. Det er viktig og skille mellom GDP (nominal ) og GDP (per capita) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #30 Del Skrevet 25. mars 2014 Men er Italia rikere enn Norge? Anonymous poster hash: b2b2d...d2d Italia er verdens 9 rikeste land i følge GDP (nominal ) Norge er nr 23 i følge GDP ( nominal ) så ja Italia er rikere en Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #31 Del Skrevet 25. mars 2014 TS har blitt lurt av media. Norge er ikke et rikt land, men hvis man deler BNP pr innbygger ser det rikt ut. Men hadde jeg sagt at min eiendom er et eget land, hadde jeg også vært verdens rikeste land. Dog hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe en eneste F-35 selv om jeg sparte i 500 år. Norge er fattig, og når man ser på kostnadene så er vi veldig fattig. 1. Hvor mange km med vei har vi råd til hvert år på statsbudsjettet? 2. Hvor mange sykepleiere har vi råd til på statsbudsjettet? osv osv Sannheten er at selv India og andre uland er rikere når man tar hensyn til kostnadene. Anonymous poster hash: c54c4...5d5 Norge er ikke fattig men ja media og politikere lurer befolkningen med og framstille det som at Norge er rikere en hva vi egentlig er. Men det høres jo ikke så bra ut og si Vi er verdens 23 rikeste land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #32 Del Skrevet 25. mars 2014 At Norge er et av de rikeste landene i verden er feil. Vi er et land med de gjennomsnittlige nesten rikeste innbyggerne. Det er en stor forskjell. Når det kommer til absolutt rikeste land er ikke Norge en gang top 20.. Anonymous poster hash: c1777...2ca Riktig vi er nr 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. mars 2014 #33 Del Skrevet 25. mars 2014 Gratulerer du greide og dra inn Stoltenberg i noe som ikke har med han og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #34 Del Skrevet 25. mars 2014 Sammenhengen du etterlyser er at fordelingen av rikdommen i Norge er annerledes enn for andre rike land. Vi har en rik befolkning, mens det offentlige har særdeles begrensede ressurser. Vi sliter med å ha nok penger til å bygge veier, sykehus, skoler, ansette lærere, drifte militæret effektivt og bytte ut vannledningene, bare for å nevne noe. Det hjelper ikke at hvermannsen er rik nok til å eie to biler + hytte og reise til syden en gang i året når det er det staten sin rolle å ta vare på samfunnsoppgavene, noe som den ikke har råd til. Anonymous poster hash: f8d0b...c6f Det er ikke nødvendigvis bare den sammenhengen, men også en generell forståelse av hva rikeste land i denne sammenhengen betyr. Man burde kanskje si mest innflytelsesrike land. Hadde det vært snakk om rikeste land i den intuitive forståelsen som mange her legger til grunn, skulle man hatt et råd bestående av folk fra San Marino, Norge, Quatar, Brunei osv. Mao. en rikmannsklubb uten det snev av betydning for verdensøkonomien og -freden. Anonymous poster hash: e9ccf...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. mars 2014 #35 Del Skrevet 25. mars 2014 Dere FRPere er så søte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. mars 2014 #36 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Dere FRPere er så søte Jeg stemmer ikke FRP og har imot dem også, men av en eller annen grunn kom kommentaren til meg som et tegn fra oven, på det tidspunktet synes jeg kommentaren var morsom også Det var bare en uskyldig og barnslig spøk Endret 26. mars 2014 av Evilposelos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå