Gå til innhold

Hvilken dukke til bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en dukke å gi bort til ei jente som blir ni år.

Hvilken dukke er det mest aktuelt å kjøpe?

Jeg tenkte på noe i barbie-kategorien.

Men så hører jeg at Barbie ikke er så populært og at man skal kjøpe Monster High, eller Ever After High eller Bratz eller noe annet. Det var også noe som heter Pullip. Men det har jeg ikke sett i butikken.

Dere som har jenter i den alderen. Hva kjøper dere til jentene?

Jeg har funnet noen forskjellige i butikken nærmest meg. Den ene er en ordinær Barbie og den andre er noe som heter Ghoul fra Monster High. Den har blå hud, blått hår og røde briller.

Jeg tror Disney-prinsessedukkene er for mindre barn? De hadde en fra Beauty and The Beast med brunt hår og blå kjole.

Ellers har de en Katniss-dukke fra The Hunger Games.

Noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.lottie.com/no/

Anonymous poster hash: 20237...a62

Jeg tror den dukken er ment for den aldersgruppen hun nettopp har vokst fra, siden den er fra 3 opp til 9 år.

Så jeg har lyst til å kjøpe noe som ikke blir for barnslig. Jeg tror hun setter pris på å bli oppfattet som litt "voksen",om du skjønner.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil gi en "voksen" gave, så ikke gi en dukke.

Skrevet

Hvis du vil gi en "voksen" gave, så ikke gi en dukke.

Nei, jeg snakker ikke om å gi en voksen gave. Hun blir tross alt ni år. Ikke 12. Men jeg ser for meg at jenta ikke vil bli begeistret for noe som er for barnslig.

Skrevet

Men det kan hendejeg tar feil, altså. Jeg vet ikke hvilke dukker som er mest populære. Kan hende Lotti-dukken er perfekt. Jeg så bare at det var fra tre år :)

Skrevet (endret)

Spør foreldrene hva hun liker. Barn leker med forskjellige ting og noe som noen elsker vil ikke andre ta i. Det er utrolig mye å velge i til jenter.

Endret av Sunshine
Skrevet

7-åringen min er ferdig med dukker, og vennene hennes også. Er du sikker på at hun ønsker seg dukke?

Skrevet

Søstrene mine var for lengst ferdig med dukker da de var 9 år, mens samboeren min forteller at hun lekte med dukker (i smug, riktig nok) helt til slutten av barneskolen. Om dukke er riktig gave til en 9åring er jeg usikker på, men hvis hun selv har ønsket seg det så kjør på.

Skrevet

Sånn jeg forstår det så leker veninnene med dukker sammen, mens denne jenta har havnet litt i bakleksa fordi hun ikke har like mange dukker å stille opp med som dem. De har altså mange forskjellige dukker, kler på dem forskjellige klær og lager små videoer med dukkene i "hovedrollen."

Sånn jeg forstod det var det et poeng at det er dukker med bøyelige ledd, som kan sitte, bøye hendene osv.

De har flere typer, men Barbie var altså litt ut.

Skulle gjerne spurt jenta selv hva som er best, men da blir det jo ingen overraskelse.

• Liker 1
Skrevet

10-åringen her er fortsatt glad i dukker, og leker med dukker sammen med venninner. Så individuelt når de vokser fra dukkelekingen.

Her var Draculaura fra Monster High den siste dukken hun sparte penger til og kjøpte seg:)

http://www.br.no/vaare-kategorier/monster-high-fotodagfigur-draculaura?id=894514&vid=125834a

Den ene jeg så på, med blått hår, var samme typen denne, men var ikke med på bildene her, altså.

• Liker 1
Skrevet

Den ene jeg så på, med blått hår, var samme typen denne, men var ikke med på bildene her, altså.

Tror jeg ville gått for ei Monster High dukke jeg:)

Skrevet

Tror jeg ville gått for ei Monster High dukke jeg:)

:)

Takker for tipset.

Har notert meg navnet på den din datter kjøpte til seg.

• Liker 1
Skrevet

Ang alder og dukker så har jeg iallefall erfart at det er forskjell på dukker og type lek. Minstejenta på 10 og hennes venninner leker ikke lengre med babydukker som f.eks babyborn, men dukker som Monster High er noe annet. Mange samler på de dukkene i den alderen også.

En annen ting som er ganske så populært er Lego Friends, det tror jeg så og si alle jentene i klassen til minsten på 5te trinn samler på og leker med. Lego går aldri av moten;)

Forøverig vil jeg legge til at jeg synes det er supert at barn fortsatt er barn når de er fra 7 år og oppover, og fortsatt leker med dukker og lego.

• Liker 2
Skrevet

Monster high og Lego friends selger veldig bra til den alderen. Det er også kommet en del prinsesselego med feks Snøhvit og askepott som og selger bra :-) ever after high ville jeg ikke valgt om hun ikke spesifikt ønsker seg den, sett mange jenter som synes at monster high er det "riktige" :) jeg jobber i butikk som selger alle disse produktene det har vært snakk om :)

• Liker 1
Skrevet

Ellers kan du jo gå for smykkeskrin, smykkehenger eller noe sånt om du vil kjøpe noe annet :-)

Skrevet

Min niese, ni år ønsket seg "Monster High"-dukker til jul.

• Liker 1
Skrevet

Monster high og Lego friends selger veldig bra til den alderen. Det er også kommet en del prinsesselego med feks Snøhvit og askepott som og selger bra :-) ever after high ville jeg ikke valgt om hun ikke spesifikt ønsker seg den, sett mange jenter som synes at monster high er det "riktige" :) jeg jobber i butikk som selger alle disse produktene det har vært snakk om :)

Tusen takk. Da vet jeg at den ikke skal kjøpes. Jeg så på en Ever After Apple (tror den het det) i går. Den var med blont hår og rød kjole, om jeg ikke husker feil. Syns den var søt, men da utgår den, tenker jeg. Spurte to barn der om de ville kjøpt den, men de sa "Nææ.."

Den som heter Draracula (?) derimot nikket de veldig av, så jeg tror jeg skal gå for den hvis det ikke viser seg at hun har den fra før.

Tanten og onkelen hennes skal sjekke litt. De likte ideen om LegoFriends som kom her, så det ville de kjøpe :)

Skrevet (endret)

Ellers kan du jo gå for smykkeskrin, smykkehenger eller noe sånt om du vil kjøpe noe annet :-)

Det var en god idé.

Tenker storesøster kan få det til bursdag neste mnd. Hun blir 11.

Takker for tips.

Endret av Tøytigern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...