Minmy Skrevet 4. juni 2004 #1 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei! Jeg går med litt funderinger i hodet som jeg gjerne vil ha andres synspunkter på. Saken er den at jeg er samboende i utlandet med en utenlandsk gutt. Han har en ganske spesiell jobb, hvor det er vanskelig å forutsi fremtiden, både for meg og for han. Om alt går som det skal kan han holde på med denne jobben i 10-12 år til kanskje. I denne perioden vil vi sansynligvis flytte rundt en god del, kanskje i det landet vi bor nå, kanskje rundt i europa, og kanskje rundt i nord-amerika. Det mest sansynlige er at vi kan planlegge i to-års perioder de neste 10 årene. Nå har jeg en fulltidsjobb som jeg er ganske fornöyd med. Jeg tjener helt okey, har passe med ansvar og trives veldig bra på jobben. Men, det er ikke dette jeg har lyst til å gjöre resten av livet for å si det sånn. Derfor vurderer jeg å begynne å studere i det landet vi bor nå. Det er ingen problem, og jeg får lån og stipend på vanlig måte. Problemet er bare at jeg er ganske så umotivert til å studere. Jeg kjenner at jeg burde gjöre det, for min egen selvrespekts skyld, for å bedre mine sjanser i fremtiden, i det hele tatt for å sikre meg selv litt, men jeg har ikke lyst! Dessuten gjör jo min livssituasjon det hele litt innviklet, jeg er redd for å sitte igjen etter fire års studier med mye studielån som jeg får problemer med å få nedbetalt fordi jeg ikke bor lenge nok på ett sted til at noen vil satse på meg. Om jeg skal begynne å studere så blir det noe innen statsvitenskap, europastudier el liknende. Et bredt felt som ikke direkte leder ut i noenting, men hvor mange muligheter er åpne. Det skal også sies at jeg gjerne fortsetter i jobben min de to årene vi har igjen her hvor vi bor nå. Min alder spiller også litt inn, jeg er i midten av tjueårene og begynner å kjenne meg litt stressa med tanke på at ett studie vil ta minst fire år. Og dessuten er det ikke helt umulig at vi skal ha barn i löpet av de närmeste årene også, jeg vil ikke vente for lenge med det heller. Tja, jeg er litt fundersom nå, dere får gjerne komme med innspill og synspunkter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #2 Del Skrevet 17. juni 2004 Hva med brevkurs ved siden av jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. juni 2004 #3 Del Skrevet 17. juni 2004 eller nettstudie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå