AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Hei. Jeg og sambo kjøpte hus for noen måneder siden. Når vi var på visning spurte vi om solforholdene på terrasen bak huset, og da svarte megleren at terrassen har sol frem til kl. 15. Nå som vi har overtatt boligen og bodd her en stund ser vi at det overhodet ikke er sol på terrasen. Ikke så mye som en liten flekk en gang! Terrasen er skyggelagt hele døgnet!! Har megler lov til å lyve? Anonymous poster hash: 5f549...5e5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Bør dere ikke vente til nærmere sommer for å se om han løy? Anonymous poster hash: 2dcaa...5cf 12
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 forskjellige årstider gir forskjellig sol Anonymous poster hash: 4ad73...d2d 3
Gjest Fjotten Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 ... Hvorfor i alle dager spør dere megler om det? Det er jo bare å skaffe en rask kompass app på telefonen din og se hvilken retning den peker mot.. Men altså, hvilken retning peker terrassen deres mot, da? Er jo veldig enkelt å finne ut av hvis du vet det.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Uansett om det aldri kommer noe sol på terassen deres, kan jeg garantere at det ikke er nok til å heve et boligkjøp eller få prisavslag - dessverre. Anonymous poster hash: 6890b...62f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 forskjellige årstider gir forskjellig sol Anonymous poster hash: 4ad73...d2d Men det er jo snart sommer Tviler på at terrassen kommer til å lyse opp innen tre mnd. ts Anonymous poster hash: 0fc69...ea5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 ... Hvorfor i alle dager spør dere megler om det? Det er jo bare å skaffe en rask kompass app på telefonen din og se hvilken retning den peker mot.. Men altså, hvilken retning peker terrassen deres mot, da? Er jo veldig enkelt å finne ut av hvis du vet det. Nord-øst ts Anonymous poster hash: 0fc69...ea5
Fortunatus Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Vi har også nordøst og på sommeren er den til 15. Da står sola så høyt at den går over taket og ned på terrassen :-) men det gjelder bare to små flekker og det er ikke til å bli brun på.. og vi var forberedt på det på visning.. vi har jo morgensol på vår.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Vi har også nordøst og på sommeren er den til 15. Da står sola så høyt at den går over taket og ned på terrassen :-) men det gjelder bare to små flekker og det er ikke til å bli brun på.. og vi var forberedt på det på visning.. vi har jo morgensol på vår. Så bra Jeg tror ikke vi har morgensol på vår.. Er så mange hus rundt her som skygger! ts Anonymous poster hash: 0fc69...ea5
Gjest Fjotten Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Nord-øst ts Anonymous poster hash: 0fc69...ea5 Da høres det riktig ut som megleren sa det. Husk at vi går mot sommer, og det har en del betydning. Solen vil stå høyere på himmelen, samt at klokken blir stilt en time frem (Det er vel nå på søndag?) I Oslo 1 April er det soloppgang 06:43 og solnedgang 20:00. Vinkelen på solen skal visst være 34 grader. I Oslo 1 Juli er det soloppgang 04:00 og solnedgang 22:40. Vinkelen på solen skal visst være 53 grader. Som du ser så er det en ganske stor endring fra April - Juli.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #12 Skrevet 24. mars 2014 På denne tiden av året har terassen min sol på et lite hjørnet en times tid hver dag, om sommeren er det sol på hele terassen fra 15-23. Så det endrer seg med årstidene. Anonymous poster hash: 2b20e...5cc
Pusemamma Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 Hei. Jeg og sambo kjøpte hus for noen måneder siden. Når vi var på visning spurte vi om solforholdene på terrasen bak huset, og da svarte megleren at terrassen har sol frem til kl. 15. Nå som vi har overtatt boligen og bodd her en stund ser vi at det overhodet ikke er sol på terrasen. Ikke så mye som en liten flekk en gang! Terrasen er skyggelagt hele døgnet!! Har megler lov til å lyve? Anonymous poster hash: 5f549...5e5 Det er enda noen mnd til sommeren. Sola er veldig lav enda. Vent og se det an i mai-juni.
ekkoet Skrevet 24. mars 2014 #14 Skrevet 24. mars 2014 Denne er artig: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ajnaware.sunseeker
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #15 Skrevet 24. mars 2014 Denne er artig: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ajnaware.sunseeker Kul! Den finnes på Google Play også til kr 34. Hadde jeg ikke vært sånn en gjerrigknark skulle jeg ha testet den ut. Anonymous poster hash: 61eca...d1d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #16 Skrevet 24. mars 2014 TS, du har vel neppe vitner til det megleren sa? Uansett ville jeg konfrontert ham/henne med det, om ikke annet enn at han/hun ikke skal kunne få leve i fred med sine løgner. For jeg vil si at megleren har fortalt en sannhet med modifikasjoner. Han/hun burde tatt forbehold om årstid, hvis det bare er en kort periode i løpet av året at terrassen har sol. Anonymous poster hash: 61eca...d1d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #17 Skrevet 24. mars 2014 Sola flytter fort på denne tiden, vent å se. På Hytta vår har vi ikke sol fra november til februar, men nå har den begynt å komme korte stunder; sommeren har vi sola fra soloppgang til den går ned :D Anonymous poster hash: 9f2a9...7c6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #18 Skrevet 24. mars 2014 Vi har nettopp fått noen timer med sol hos oss. Har vært uten i ca 8 uker vil jeg tro. Om sommeren har vi sol fra soloppgang til solnedgang. Vent en mnd, kan være stor forskjell.Anonymous poster hash: 2903c...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå