AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Hei. Vi er i ferd med å gå fra hverandre etter mange år som samboere. Han skal kjøpe meg ut av huset, men han har en leilighet han eide fra før vi ble sammen som han har leid ut. Det er altså kun han som står på leiligheten (den er nedbetalt), og den har en verdi på ca det samme som han vil måtte kjøpe meg ut med. Kan han "gi" meg denne leiligheten i stedet for summen i kroner og øre? Hadde vært praktisk for meg å bare flytte rett dit og slippe å kjøpe noe eget (leieboer flytter ut nå snart, så da står leiligheten uansett tom). Jeg er klar over at dokumentavgift tilkommer siden vi ikke er gift, men er det noe mer vi må tenke på? Anonymous poster hash: 67271...2f0
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Er dette en borettslagsleilighet eller selveierleilighet det er snakk om? Tenker på den du kan overta. Anonymous poster hash: 03aa1...9ab
Pysa Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Det må vel la seg ordne. Men noen tusenlapper til advokat er det nok verdt. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Er dette en borettslagsleilighet eller selveierleilighet det er snakk om? Tenker på den du kan overta. Anonymous poster hash: 03aa1...9ab Det er selveier. Anonymous poster hash: 67271...2f0
nojac Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Hei. Vi er i ferd med å gå fra hverandre etter mange år som samboere. Han skal kjøpe meg ut av huset, men han har en leilighet han eide fra før vi ble sammen som han har leid ut. Det er altså kun han som står på leiligheten (den er nedbetalt), og den har en verdi på ca det samme som han vil måtte kjøpe meg ut med. Kan han "gi" meg denne leiligheten i stedet for summen i kroner og øre? Hadde vært praktisk for meg å bare flytte rett dit og slippe å kjøpe noe eget (leieboer flytter ut nå snart, så da står leiligheten uansett tom). Jeg er klar over at dokumentavgift tilkommer siden vi ikke er gift, men er det noe mer vi må tenke på? Anonymous poster hash: 67271...2f0 Høres ut som en god plan. Hvis dere er enige om en deling begge mener er rettferdig, er penger til advokat bortkastet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå