Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fysioen min sa jeg kunne prøve taping over iliosacralleddet neste gang. Jeg er ikke så kjent med taping, noen som har prøvd og hatt effekt for det med muskelplager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har teipet kneet mitt en del ganger, sliter med musklene rundt og en liiiiten meniskskade, har fungert veldig fint for meg. Spesielt på lange bilturer, rideturer, eller andre situasjoner hvor kneet ble litt for mye belastet så støttet det veldig. Jeg har tro på tape.

Anonymous poster hash: d5086...036

Skrevet

Jeg har teipet kneet mitt en del ganger, sliter med musklene rundt og en liiiiten meniskskade, har fungert veldig fint for meg. Spesielt på lange bilturer, rideturer, eller andre situasjoner hvor kneet ble litt for mye belastet så støttet det veldig. Jeg har tro på tape.

Det er ikke sånn jeg mener, tror jeg. Men sånn med farge på, slik som idrettsfolk bruker. Altså ikke rundt noe, men en stripe tape over noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jaaa, tror vi snakker om samme. Fikk min opplæring hos fysioterapeut på rehabilitering i allefall :)

Skrevet

Haha, ja oki, jeg er ikke helt inne på det her.

Skrevet (endret)

Jeg får teipet skulderen min med kinesiologitape. Hadde ikke særlig tro på det, men jammen meg har jeg merket bedring :) så jeg anbefaler å gi det et forsøk. Avlaster bra i de periodene jeg sliter med betennelse og muskelplager.

Endret av Elysian
Skrevet

Nice. Jeg syns jo det høres rart ut, tape liksom.

Skrevet

Jeg har hatt veldig god hjelp av tape. Å tape foten gjorde at jeg kunne fortsette å trene mens den var skadet. Det er viktig at du setter remsen/ remsene med tape riktig. På youtube er det flere filmsnutter som viser hvordan det skal gjøres alt etter hvor du er skadet. Datteren min har også i lange perioder brukt tape på ankelen sin. Det har gjordt at hun har kunnet trene relativ normalt. Hun er på landslaget i sin idrett, så hun har fått hjelp der. Så tape funker :laugh:

Skrevet

Jeg har hatt veldig god hjelp av tape. Å tape foten gjorde at jeg kunne fortsette å trene mens den var skadet. Det er viktig at du setter remsen/ remsene med tape riktig. På youtube er det flere filmsnutter som viser hvordan det skal gjøres alt etter hvor du er skadet. Datteren min har også i lange perioder brukt tape på ankelen sin. Det har gjordt at hun har kunnet trene relativ normalt. Hun er på landslaget i sin idrett, så hun har fått hjelp der. Så tape funker :laugh:

Dette er ikke noe jeg setter selv i så fall. Det er ikke sånn vanlig taping rundt ting for å støtte, men sånn "moderne".

Skrevet

Fysioen min sa jeg kunne prøve taping over iliosacralleddet neste gang. Jeg er ikke så kjent med taping, noen som har prøvd og hatt effekt for det med muskelplager?

Regner med det er kinesiotape du tenker på? Jeg synes det fungerer greit. Slik jeg forstår virkemåten er at den gir sensorisk stimulans i huden slik at at det kjennes som at muskelen dras. Det vil "lure" deg til å bevege deg i riktig mønster. Eller gjøre deg oppmerksom på når du har belastning som spenner tapen. Det tapes gjerne slik at tapen er spent når du er i galt mønster.

Tapen sitter på et par dager om du ikke river den av før. Imidlertid synes jeg den mister sin effekt etter litt mer enn en dag. Det kan godt være dette er individuelt.

Skrevet

Ja, jeg er som sagt ikke helt inne på hva det heter, men navnet er altså kinesiotape?

Jeg er i galt mønster hele tiden, hehe. Men det høres jo ut som den har en virkning til en viss grad. Så da kan jeg jo prøve.

Takk for svar.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg hadde det på nakken, og hadde null effekt av det.

Skrevet

Prøvde du flere ganger?

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, tre rundar, teipen sat på i to dagar kvar gong.

Skrevet

Sorry. Ser nå at jeg ikke leste TS sitt spørsmål skikkelig. Mitt svar gjaldt sportstape, ikke kinesiotape.

Skrevet

Ja, tre rundar, teipen sat på i to dagar kvar gong.

Hmmm. Men kanskje det er som med akupunktur, kan funke, kan ikke funke.

Sorry. Ser nå at jeg ikke leste TS sitt spørsmål skikkelig. Mitt svar gjaldt sportstape, ikke kinesiotape.

Ikke så rart, når jeg ikke helt vet hva jeg snakker om. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...