Gå til innhold

Kosttilskudd - funker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

`Jeg spiser svært lite grønnsaker og har derfor forhørt meg med en "alternativ" lege, rettere navn Jan Egil Lorgen (kjent fra facebook). Han er selv en stor tilhenger av kosstilskudd og jeg har ramset opp for han hva jeg har begynt å ta. Han anbefalte meg et par-tre vitaminer til sammen med det jeg allerede hadde. Jeg har fra før av lavt D.vitamin nivå og mangler sink.

Dette er det jeg tar hver dag:

B komplex (fra bigvits.com

D vitamin 5000 iu (fra bigvits.com)

C vitamin med sink (fra apotek i norge)

Ingefær og hvitløk (fra iherb)

Spirulina (fra iherb)

K vitamin (fra bigvits.com)

Blåbær & granateple ekstrakt (fra iherb.com)

Supermat pulver "best og greens" (fra iherb.com)

De to siste blander jeg i et stort glass vann (ekstrakt og grønt pulver) og svelger ned alle vitaminene med.

Hva synes dere om dette?

Er så skeptisk til at jeg tar for mye eller at kroppen skiller det bare ut igjen, så jeg kaster vekk penger. I følge legen er dette perfekt og han tar selv noe lignende hver dag. Er det noe hjelp for meg som ikke spiser grønnsaker? Gir "grønnsakspulveret" meg de vitaminer og næringsstoffer som grønnsaker gir eller?

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 7d55e...527
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det være forskjell på å spise dette i denne formen, enn å spise det som ingredienser i mat?

For vitaminer, mineraler og antioksidanter får man jo i seg gjennom vanlig mat...

Skrevet

Hvis du ikke spiser grønnsaker skjønner jeg at du tar så mye forskjellig. Men vet ikke om det er nok eller for mye. Det beste hadde jo vært om du fikk i deg næringsstoffene gjennom kosten, bortsett fra det som man ikke får så mye av gjennom mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...