AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Det er kun noen få uker til søknadsfristen går ut og jeg er så usikker! Jeg har bestemt meg for at jeg uansett skal jobbe med mennesker. Tenkt veldig mye på sosionomstudiet, men samtidig frister utdanningen som fengselsbetjent. Som soionom tjener du ikke så ledig bra og i tillegg kommer da studielånet. Fengsel: tjener bedre? Toårig og lønn under "studietiden". Noen som kan gi noen tips/råd? Vil gjerne høre meninger fra dere som jobber innenfor noe av dette Anonymous poster hash: 818ca...33c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Søke begge stillingene? Man må vel kanskje velge hvilke av de to studiene man vil ta? Går vel ikke an å gå to studier på en gang hehe.. TsAnonymous poster hash: 818ca...33c
chouette Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Hva legger du i veldig bra? En fengselsbetjent tjener ikke bedre enn en sosionom. Men som FB jobber du kanskje i større grad skift. Stort pluss at utdanning er lønnet også. Du kommer lengre med en sosionomutdanning på lengre sikt. Hva tenker du å bruke sosionomutdannelsen til? veileder i Nav, rådgiver ved FVK, ansatt i barnevernet...mulighetene er mange.
Gjest Kv84 Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Man må vel kanskje velge hvilke av de to studiene man vil ta? Går vel ikke an å gå to studier på en gang hehe.. TsAnonymous poster hash: 818ca...33c Hehe, trodde du skulle søke på en jobb.
Gjest Neferet Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Jeg tenkte akkurat som deg TS da jeg skulle velge i 2002. Jeg endte opp med å søke sosionomstudiet, fordi jeg som sosionom fortsatt kan jobbe i fengsel, men ikke motsatt. Sosionom gir litt mer fleksibilitet, blir du lei av et område, kan du bytte og få nye utfordringer Dessuten er du garantert skiftarbeid som fengselsbetjent, innimellom med ganske tøffe turnuser, mens som sosionom kan du både ha jobber med skiftarbeid og jobber med arbeidstid mellom 8-16. Lykke til med valget
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 En venn av meg sa følgende da våre barn skulle velge utdanningsvei: Velg aldri å bli fengselsbetjent! I tillegg til turnus og belastning, er det de siste årene blitt stadig økende belastning psykisk å jobbe i norske fengsler. Det er trusler, rusede innsatte, krangel og bråk som gjør at de innsatte må skjermes for hverandre, mye utlendinger som har en annen holdning til de som jobber i fengselet. Manglende respekt, voldsutøvelse eller trussel om dette. Hardt miljø blandt de innsatte, de ansatte lever under konstant press i arbeidsdagen. "Det er ikke hva det engang var", var utsagnet. Anonymous poster hash: a53c5...d0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå