Gå til innhold

Hårtupper som splittes uansett...

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg vasker håret hver andre til tredje dag. Jeg liker ikke å vaske det hver dag fordi det blir tørt. Jeg bruker shampoo og balsam for tørt og slitt hår, jeg bruker ikke varme så ofte på håret, jeg er ikke ofte ute i kulda, jeg børster det sjeldent, jeg stusser det regelmessig. Jeg gjør jo alt etter boka, som jeg er klar over... men hårtuppene bare fortsetter å splitter. Jeg bruker en god hår-saks, og etter et par dager er hårtuppene enda verre!! :(

Hva gjør jeg feil? Hva bør jeg gjøre annerledes? Jeg kunne tenkt meg å klippe håret helt, opp til skuldrene, men jeg er redd for at jeg kommer til å gjøre det for ingenting. Tenk om håret bare fortsetter å splitte seg?

Uff.. noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har farget eller bleket håret,vil det splitte seg nesten uansett. Bruker du snille strikk og spenner? Du må heller aldri tupere håret. Har samme problemet, og har nå begynt å ha kokosolje i det før jeg vasker det. La det gjerne virke over natta. Du kan også bruke det i tuppene som en leave-in-kur. Kokosolje trenger helt inn i håret, man kan si det beskytter det innenfra. Du må også bruke en god balsam /hårkur. Har ikke gjort dette lenge nok til å merke forandring, men hvis dette ikke funker, vet jeg virkelig ikke hva som hjelper.

Gjest bamsemumsa
Skrevet

Flett håret før du legger deg. Når man sover med løst hår så gnisser håret mot puta og huden og kan skade håret. Jeg merker hvertfall stor forskjell :-)

AnonymBruker
Skrevet

Noe hår blir bare ikke lenger. Jeg kan inne ha lenger enn skulderlangt. OM jeg får det så lang har jeg jobbet hardt for å få det til

Anonymous poster hash: e9ef9...d86
Skrevet

Flett håret før du legger deg. Når man sover med løst hår så gnisser håret mot puta og huden og kan skade håret. Jeg merker hvertfall stor forskjell :-)

Samme her. Jeg fletter også håret på kvelden. Tror det forebygger mye slitasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...