Gjest ...murstein.. Skrevet 4. juni 2004 #1 Skrevet 4. juni 2004 Pröver aa slanke meg, veier 65kg og vil ned til 60kg, enklere sagt enn gjort ettersom pila paa vekta ikke beveger seg i det hele tatt. Trener regelmessig 3 ganger i uka (mest spinning og stepping) og ofte ogsaa styrke. Spiser sunt, ikke snop i det hele tatt og har 3 hovedmaaltid om dagen (frokost,middag(kl.13) og kvelds(kl.19)). Noen som har ideer hvorfor vekta ikke jobber sammen med meg? Vil saa gjerne gaa ned 5 kg...
Gjest care Skrevet 4. juni 2004 #2 Skrevet 4. juni 2004 Vet du med 100 % sikkerhet at du spiser riktig mat da? Jeg gikk på et kostholdskurs og fikk mange aha opplevelser. Kanskje du må se på kcal inntaket ditt en gang til. Finnes mange sider på internett hvor man kan få gode tips.
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #3 Skrevet 4. juni 2004 Det er faktisk mulig at du spiser for lite. Om kroppen tror den sulter så tviholder den på kaloriene. En ekstra brødskive om dagen eller noe lignende kan kanskje være alt som trengs for at du går ned i vekt.
Gjest Madam Felle Skrevet 4. juni 2004 #4 Skrevet 4. juni 2004 Det kan faktisk være at du ahr fått mere muskler i stedet for fett, og muskler veier mer enn fett. Så hvorfor fokusere på en vektnål, når du kan se på kroppen din om du er fornøyd med den eller ikke? Eller er 60 så viktig at det visker ut alt annet?
MiniMjau Skrevet 4. juni 2004 #5 Skrevet 4. juni 2004 Du spiser alt for lite. Spis frokost, lunch, middag + litt kveldsmat, evt et mellommåltid. Viktig å spise riktig mat grovt brød, sunt pålegg, fisk, kylling og rent kjøtt til middag.... Husk også frukt. Som Arkana sier, så merker kroppen at den får for lite mat, og lagrer dermed alt av kalorier du spiser. Jeg gikk ned 15 kilo med Grete Roede og har holdt meg der i over ett år. www.greteroede.no
Agurk Skrevet 4. juni 2004 #6 Skrevet 4. juni 2004 En liten opplysning: muskler veier KUN 5 gram mer enn fett pr. kg....
la_luz Skrevet 4. juni 2004 #7 Skrevet 4. juni 2004 Skriv hva du spiser så kan vi/jeg komme konkrete tips. Du burde ihvertfall spise oftere. Selv om muskler bare veier 5 gram mer enn fett så er det mye mindre i voluim. Det tar uansett lang tid å legge på seg muskeler. Det er ikke sånn at man plutselig får 1 kg mer muskler dersom man har trent en måned.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #8 Skrevet 4. juni 2004 En liten opplysning: muskler veier KUN 5 gram mer enn fett pr. kg.... Det var noe nytt..er det sant? Muskelvekten er jo det tredobbelte av fettvekt. En kg muskler tilsvarer 3 kg fett.
Mackenzie* Skrevet 4. juni 2004 #9 Skrevet 4. juni 2004 Spis ofte og lite, helst hver 3-4 time. Det får opp forbrenningen (og fortsett å trene ved siden av selvfølgelig)
Gjest murstein... Skrevet 7. juni 2004 #10 Skrevet 7. juni 2004 takk for svarene=) Skal pröve aa spise noen mellom maaltider da, haaper det hjelper.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #11 Skrevet 9. juni 2004 takk for svarene=) Skal pröve aa spise noen mellom maaltider da, haaper det hjelper. Hvem skal du spise mellom måltidene dine? He he he, morsomt med ordelingsfeil...
Agurk Skrevet 10. juni 2004 #12 Skrevet 10. juni 2004 Ja, det er sant at muskler bare veier 5 g mer enn fett. Den personlige treneren min sa det og han hadde selv gjort et forsøk og funnet ut av det...
Gjest 1111 Skrevet 10. juni 2004 #13 Skrevet 10. juni 2004 Men så er det vel slik at i volum så veier muskler mer enn fett.. eller er jeg helt på jordet nå?
Gjest Turi Skrevet 11. juni 2004 #14 Skrevet 11. juni 2004 Om du tar en kilo muskler og en kilo fett og legger ved siden av hverandre, vil vel fettet være en mye større "klædd", eller? Muskelvev er tyngre enn fettvev pr. kubikkcm (eller hvordan du vil måle det). (Og en kilo er en kilo er en kilo, så jeg skjønner ikke sammenligningen helt - en kilo kan ikke veie 5 gram mer enn en annen kilo vel? )
Agurk Skrevet 11. juni 2004 #15 Skrevet 11. juni 2004 Om du tar en kilo muskler og en kilo fett og legger ved siden av hverandre, vil vel fettet være en mye større "klædd", eller? Muskelvev er tyngre enn fettvev pr. kubikkcm (eller hvordan du vil måle det). (Og en kilo er en kilo er en kilo, så jeg skjønner ikke sammenligningen helt - en kilo kan ikke veie 5 gram mer enn en annen kilo vel? ) Nei jeg skjønner hva du sier Sissan, uttalte meg litt feil der. Han har forklart meg det, ble litt nyskjerrig Men nå husker jeg ikke helt hva han sa, litt vanskelige formler og sånn, men skal spørre han igjen, og komme tilbake til dere, ok? Hørtes ihvertfall fornuftig ut det han sa
chocolate Skrevet 12. juni 2004 #16 Skrevet 12. juni 2004 tipper treneren mente dette: (eller at du mente dette) Hvis du har en kilo fett, og en tilsvarende stor (stor, ikke tung) klump med muskler, veier klumpen med muskler 5 gram mer! Forferdelig lite syns jeg men... fettklump 1000g muskelklump 1005g Men er mulig at det ikke var en kilo fett det var snakk om! men f.eks 100 gram.. Ikke vet jeg:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå