Gå til innhold

5:7 dietten?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overhørte to unge jenter (tenker rundt 17-18 år) på tbanen snakke om 5:2 dietten. Hun ene av de var helt normalvektig, og sa til jenta vedsina at hun hadde startet på denne dietten i dag. "Huff" tenkte jeg, og hadde ikke planer om å høre mer. Noe som var vanskelig.

Da hørte jeg plutselig at hun sa at hun ikke skulle gjøre 5:2 dietten, men 5:7 dietten! Altså ha de fastedagene med 500 kalorier HVER eneste dag i uken. Kan man ikke dø av så få kalorier?

Uff. Hva slags tull er det unge jenter driver med nå for tiden? Blir sjokkert.

Anonymous poster hash: 6c1c7...bea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For et menneske i normal aktiviet så vil man ikke kunne gå fra et "vanlig" kosthold til 500 kalorier om dagen uten store problemer. Bare det å holde seg våken vil bli et problem, og om man greier det vil man ikke ha overskudd til stort annet. Men de vil nok ikke dø i første omgang, heldigvis.

Anonymous poster hash: 4fb32...f87
AnonymBruker
Skrevet

Overhørte to unge jenter (tenker rundt 17-18 år) på tbanen snakke om 5:2 dietten. Hun ene av de var helt normalvektig, og sa til jenta vedsina at hun hadde startet på denne dietten i dag. "Huff" tenkte jeg, og hadde ikke planer om å høre mer. Noe som var vanskelig.

Da hørte jeg plutselig at hun sa at hun ikke skulle gjøre 5:2 dietten, men 5:7 dietten! Altså ha de fastedagene med 500 kalorier HVER eneste dag i uken. Kan man ikke dø av så få kalorier?

Uff. Hva slags tull er det unge jenter driver med nå for tiden? Blir sjokkert.

På 500 kalorier sliter man nok litt. Selv har jeg gått på 1000 om dagen i over 4 uker i strekk uten at det ga noen andre problemer enn at musklene var veldig slitne. Det kjentes ut som at jeg hadde hatt hard styrketrening hele tiden, selv om jeg bare var normalt aktiv. Daglig energibehov i følge "standard" var for meg 3400 kalorien.

Gikk ned 13kg fett og mindre enn 1 kg muskler hvis vi skal stole på legen.

Anonymous poster hash: 54698...dd4

AnonymBruker
Skrevet

For et menneske i normal aktiviet så vil man ikke kunne gå fra et "vanlig" kosthold til 500 kalorier om dagen uten store problemer. Bare det å holde seg våken vil bli et problem, og om man greier det vil man ikke ha overskudd til stort annet. Men de vil nok ikke dø i første omgang, heldigvis.

Anonymous poster hash: 4fb32...f87

Jeg gjorde det. Ikke sovnet jeg heller, og hadde masse energi. Merket ingenting før etter flere måneder, og jeg var heller ikke overvektig. Men det var selvfølgelig ikke bra på NOE som helst måte, og jeg endte opp med en syk kropp og hjerne. Dét er noe av det skumleste med sånt, man trenger ikke nødvendigvis å merke noe før det plutselig smeller helt.

Anonymous poster hash: 9e71a...7f1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det. Ikke sovnet jeg heller, og hadde masse energi. Merket ingenting før etter flere måneder, og jeg var heller ikke overvektig. Men det var selvfølgelig ikke bra på NOE som helst måte, og jeg endte opp med en syk kropp og hjerne. Dét er noe av det skumleste med sånt, man trenger ikke nødvendigvis å merke noe før det plutselig smeller helt.

Anonymous poster hash: 9e71a...7f1

Øh? Som at du gjorde dette en lengre periode?

Godt du er over det. :)

Anonymous poster hash: d170b...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...