Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite nettopp at kjæresten min har sittet i fengsel tidligere for en voldtekt han ikke begikk. Det var ingen bevis i saken kun ord mot ord. Jeg kjenner kjæresten min godt og vet at han ikke har gjort det. Han ble all like vel dømt til å sone et par mnd i fengsel for noe han ikke hadde gjort.

Jeg er meget sjokkert og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg ser ikke for meg at han faktisk har vært der på en måte. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere.

Noen som har vært borte i lignende?

Anonymous poster hash: a5c52...4e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tro på rettsvesenet? Jeg vet at feil blir begått.Men hvorfor ble det begått feil i dette tilfellet? Kun ord i mot ord.Ingen som blir satt i fengsel på det grunnlaget.Noen bevis var nok sterkere enn andre.

Nei, jeg har ikke opplevd lignende.

Anonymous poster hash: 38905...3c4
  • Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

Rart at han ble satt inn for en voldtekt han ikke begikk siden det er svært sjeldent menn blir dømt for voldtekt i Norge.

• Liker 24
Skrevet

Du har ikke tro på rettsvesenet? Jeg vet at feil blir begått.Men hvorfor ble det begått feil i dette tilfellet? Kun ord i mot ord.Ingen som blir satt i fengsel på det grunnlaget.Noen bevis var nok sterkere enn andre.

Nei, jeg har ikke opplevd lignende.

Anonymous poster hash: 38905...3c4

Selvfølgelig kan man bli satt i fengsel når det bare er ord mot ord. I de fleste overgrepssaker er dette de eneste "bevisene". Så er det bare om å gjøre for advokaten å sannsynliggjøre at det er skjedd.

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Hvordan fant du ut av dette? Fortalte han det selv, og med det samme sa han at han ikke hadde gjort det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fant du ut av dette? Fortalte han det selv, og med det samme sa han at han ikke hadde gjort det?

Vi kom inn på tema om sånne ting og det var da jeg fikk vite det. At han hadde blitt anmeldt for voldtekt en gang for lenge siden har jeg visst en stund. Jeg er sikker på at han ikke har gjort det. Det med at han satt inne for det er derimot nytt for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet om en hvor det er tilfellet. Har aldri snakket med personen om det, bare hørt folk rundt den snakke om det og at de synes det er fælt. Personen ble dømt på indisier hørte jeg de sa.

Anonymous poster hash: e250c...617

Skrevet

Om han ikke gjorde det, har han klaget? Og anmeldt henne for falsk anmeldelse?

Det er noe som skurrer her.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har aldri presset meg til sex eller noe som helst. Snill som et lam og godt likt av alle. Han respekterer meg og andre hele tiden. Det finnes ikke noe vondt i han. Han sier han ikke gjorde dette og slik som jeg kjenner han så kan jeg ikke se for meg at han har gjort noe sånt.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ville krevd å få tilgang på alle papirer han har fått i saken. Jeg ville lest dem nøye før jeg bestemte meg for hva jeg skulle tro om han har gjort det eller ei. Så ville jeg vurdert om dette var noe jeg kunne leve med.

Å tro at han er uskyldig fordi du kjenner ham fremstår noe naivt for meg.

• Liker 15
Skrevet (endret)

Det er teknisk sett ganske vanskelig å bli dømt for voldtekt i Norge. Tvil skal komme den voldtektanmeldte til gode. Dersom en jente anmelder noen for voldtekt og dette ikke stemmer er det ganske alvorlig. Hun kan bli få straff selv og bli dømt til å betale ganske stor oppreisning. Det er en stor psykisk byrde å anmelde en voldtekt, tror faktisk veldig få jenter anmelder slikt uten at det stemmer på et eller annet vis. Da må de isåfall ha et motiv for å anmelde (hevn eller lignende). Hvis jeg var deg hadde jeg prøvd å finne ut hvilken jente det skjedde med og deretter vurdere saken på nytt.

Endret av Pepperkake88
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om han ikke gjorde det, har han klaget? Og anmeldt henne for falsk anmeldelse?

Det er noe som skurrer her.

Ja han prøvde flere ganger. Saken ble henlagt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er teknisk sett ganske vanskelig å bli dømt for voldtekt i Norge. Tvil skal komme den voldtektanmeldte til gode. Dersom en jente anmelder noen for voldtekt og dette ikke stemmer er det ganske alvorlig. Hun kan bli få straff selv og bli dømt til å betale ganske stor oppreisning. Det er en stor psykisk byrde å anmelde en voldtekt, tror faktisk veldig få jenter anmelder slikt uten at det stemmer på et eller annet vis. Da må de isåfall ha et motiv for å anmelde (hevn eller lignende). Hvis jeg var deg hadde jeg prøvd å finne ut hvilken jente det skjedde med og deretter vurdere saken på nytt.

Det var en eks av han som han gjorde det slutt med. Hun tålte det dårlig og påstod derfor at han hadde voldtatt henne.

Skrevet

Jeg har ikke vært borti akkurat dette.Men jeg vet om noen som har sittet inne for andre kriminelle handlinger. Og der var det pyntet på sannheten fra den kriminelle.

Dette er fiktivt, men viser hva jeg mener:

Kriminelle: Jeg voldtok henne ikke.

Jeg: Men du hadde sex med henne?

Kriminelle: Nei, men jeg hadde hånda mi i trusa hennes.

Jeg: ville hun det.

Kriminelle: Vet ikke jeg, hun lå og sov.

Jeg:Du vet at det er overgrep

Kriminelle: Men hun gjorde ikke motstand.

:daane:

• Liker 8
Skrevet

Ja han prøvde flere ganger. Saken ble henlagt.

Ja.....det sier vel litt?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det var en eks av han som han gjorde det slutt med. Hun tålte det dårlig og påstod derfor at han hadde voldtatt henne. Anonymous poster hash: a5c52...4e4

hva da, hun som anmeldte voldtekten var eksen hans?

• Liker 1
Skrevet

Det var en eks av han som han gjorde det slutt med. Hun tålte det dårlig og påstod derfor at han hadde voldtatt henne.

Politiet bruker ikke tid på dette, om det ikke ligger noe i det. Og som pepperkake88 sa:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hva da, hun som anmeldte voldtekten var

eksen hans?

Ja de var sammen. Så gjorde han det slutt og det tålte hun ikke. Hun anmeldte han derfor for voldtekt etter bruddet.

AnonymBruker
Skrevet

det er sykt gjort hvis det stemmer.

Skrevet

Husk at dette er din kjærestes versjon av saken. Skjønner veldig godt at du vil stole på han og tro på det han sier. Det er tross alt kjæresten din og du bryr deg om han. Men det er veldig lett for han å skylde på at hun var "den gale eksen som ikke taklet bruddet".

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...