AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Ser at det blir nevnt veldig mye her inne og at folk tydeligvis liker det, men hvorfor? Jeg synes seng med madrasser er finere enn kontinentalseng, men dere er uenige? Anonymous poster hash: 20ef5...266
Lea2 Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Smak og behag. Kontinentalseng er da også en seng med madrass. Jeg synes de er mer stabile og midre skranglete enn sengebaser. Min har i tillegg skuffer i den nederste delen til sengetøy osv. Den er dessuten helt nøytral og man kan sette på slike hodegjerder om man vil.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Rister ikke da vettu Slipper disse treplankene under. Men er enig i at ei rammeseng kan se pen ut visuelt ja. Anonymous poster hash: 5db2c...fc2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Det er da madrasser i kontinentalseng også. Vi har det med sokkel under, elsker den! Ikke blir det grop i midten slik det blir om det er 2 madrasser Anonymous poster hash: f2498...fe5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Jeg kan ikke fordra kontinentalseng fordi de gir lite støtte. Får ufattelig vond rygg av den type madrass, selv med Jensen. Blir for mye fjæring, foretrekker ramme eller vendbar madrass. Men smaken er som baken. Skal du først velge kontinental, så ikke ha den på sokkel. Det medfører dårlig luftsirkulasjon til madrass underfra, i tillegg er det en (usynlig) støvsamler. Anonymous poster hash: 2189d...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Jeg elsker min kontinentalseng! Har et fint kappelaken på den, er virkelig stilig altså Også sover jeg kjempegodt i den. Man kan jo velge fasthetsgrad på overmadrassen. Jeg valgte medium fast. SÅ digg, et bra kjøp. Senga jeg hadde før knirka så høyt at jeg er sikker på blokka på andre siden av veien hørte det.. Anonymous poster hash: 7b334...a02
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Med seng så mener jeg sånn her f.eks http://www.skeidar.no/produkter/soverom/senger/senger/nimes-seng-150x200 Har forøvrig ikke opplevd at en ny seng knirker, må jo være hvis de er 20 år gamle. Og man detter ikke mellom madrassene når man har overmadrass Bare lurte på om folk synes de er fine da jeg synes det ser ut som madrasser oppå hverandre med spinkle bein på (noe det er også). Men, men skal og behag. Anonymous poster hash: 20ef5...266
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Jeg elsker min kontinentalseng! Har et fint kappelaken på den, er virkelig stilig altså Også sover jeg kjempegodt i den. Man kan jo velge fasthetsgrad på overmadrassen. Jeg valgte medium fast. SÅ digg, et bra kjøp. Senga jeg hadde før knirka så høyt at jeg er sikker på blokka på andre siden av veien hørte det.. Anonymous poster hash: 7b334...a02 Man velger fasthetsgrad på hovedmadrass, ikke overmadrass. For meg dreier det seg ikke om fasthetsgraden, men om at kontinentalsenger har dobbelt opp med fjærer, og det liker ikke min rygg. Til deg over her, ny seng kan knirke, men kommer ofte av treverket i rammemadrass. Føttene må kanskje oljes, etc.Anonymous poster hash: 2189d...1fa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har også lurt på hvorfor folk liker det, fordi det for meg ser ut som å ha en mammut på soverommet. De er så svære og klumpete, og sovekomforten er ikke noe bedre enn i vanlig seng. Jeg har noe som ligner på dette da, så jeg skjønner at jeg er mer minimalistisk anlagt enn mange andre... Anonymous poster hash: 0c494...821
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Vanlig seng kan se penere ut. Men i min verden blir en vanlig seng ofte utnyttet som litt ekstra lagring, som gjør at jeg "må" ha et kappelaken for at det ikke skal se rotete ut, og da blir sengen ganske lik som en kontinental... Hovedårsaken for at vi har kontinental er at mannen er usedvanlig høy og får helt panikk om det er fotgjerde på sengen. Så vi har kontinental med hodegjerde til. En fordel jeg oppdaget er at jeg slipper å støvsuge og vaske under senga. Trekker den frem iblant for å ta hybelkaninger mellom veggen og hodegjerdet. Anonymous poster hash: aab26...189
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har også lurt på hvorfor folk liker det, fordi det for meg ser ut som å ha en mammut på soverommet. De er så svære og klumpete, og sovekomforten er ikke noe bedre enn i vanlig seng. Jeg har noe som ligner på dette da, så jeg skjønner at jeg er mer minimalistisk anlagt enn mange andre... Anonymous poster hash: 0c494...821 Disse sengene er kjempefine, men vi lette og det er litt vrient å finne sånn seng som tillater at mannen og jeg kan ha ulik hardhet på hver vår side av sengen (som vi må ha for optimal komfort for begge parter). Da måtte vi hatt en tykk overmadrass oppå, og da hadde det fort blitt litt klumpete/høy tror jeg, selv om man trakk lakenet over begge madrassene. Anonymous poster hash: aab26...189
Lea2 Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Spinkle bein? Min har noen max 1cm høye runde "bein" som sikkert er 10cm i diameter. Kun for å kunne dra sengen vekk fra veggen og sånt og at basen ikke skal stå helt på gulvet. Jeg setter pris på å ikke ha noe som heter under senga. Det som er under senga er 4 store, usynlige skuffer i basen som rommer alt av sengetøy og ekstra puter og tepper. Hos meg hadde et fortgjerde tatt for mye plass og jeg ville kræsjet inn i det til stadighet. Nå er det ingen steder jeg kan sparke eller dulte borti og senga er like "moderne" om 10 år, selv om madrassen(e) på toppen mest sannsynlig er bytta ut innen den tid.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Vanlig seng kan se penere ut. Men i min verden blir en vanlig seng ofte utnyttet som litt ekstra lagring, som gjør at jeg "må" ha et kappelaken for at det ikke skal se rotete ut, og da blir sengen ganske lik som en kontinental... Hovedårsaken for at vi har kontinental er at mannen er usedvanlig høy og får helt panikk om det er fotgjerde på sengen. Så vi har kontinental med hodegjerde til. En fordel jeg oppdaget er at jeg slipper å støvsuge og vaske under senga. Trekker den frem iblant for å ta hybelkaninger mellom veggen og hodegjerdet.Anonymous poster hash: aab26...189 Det et en myte at kontinentalseng på sokkel er støvfritt. Det er langt mer hygienisk å ha føtter så man får rengjort. Resten av rommet må jo vaskes likevel, under senga tar 1 minutt ekstra.Anonymous poster hash: 2189d...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå