Kaisamaia Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hva legger dere i et lite bryllup? Hvor kan/må grensa gå hvis vi vil ha et lite bryllup, med kun nærmeste familie/venner? Hvis det er oss, søsken, foreldre og noen venner? Eller ingen venner og i tillegg tanter og onkler, men ikke søskenbarn f.eks. Hmm.. Hva har dere hatt? Dere som har hatt et "lite bryllup"?
våren14 Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Vi hadde nærmeste felles venner og aller nærmeste familie (foreldre, bror, bestemor). 16 på gjestelista, helt klart et lite bryllup. Av de 16 inviterte var 6 familie og 10 venner, da inkl våre forlovere med følge var helt perfekt for oss! 1
Kaisamaia Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2014 Vi hadde nærmeste felles venner og aller nærmeste familie (foreldre, bror, bestemor). 16 på gjestelista, helt klart et lite bryllup. Av de 16 inviterte var 6 familie og 10 venner, da inkl våre forlovere med følge var helt perfekt for oss! Hørtes veldig fint ut! Hvordan var feiringen? Middag og fest? Ble tanter og onkler skuffa? Jeg tror mine vil bli det... har bare 4 stk til sammen, så de kan jo egentlig inviteres, men da må jo også mannens inviteres..og da begynner vi jammen å bli mange, ja
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Hva legger dere i et lite bryllup? Hvor kan/må grensa gå hvis vi vil ha et lite bryllup, med kun nærmeste familie/venner? Hvis det er oss, søsken, foreldre og noen venner? Eller ingen venner og i tillegg tanter og onkler, men ikke søskenbarn f.eks. Hmm.. Hva har dere hatt? Dere som har hatt et "lite bryllup"? Ååå, det kunne vi også gjerne tenke oss, problemet er at vi er så sykt stor familie. Så om vi inviterer søsken med partnere, foreldre, en bestemor og tantebarn så er vi oppe i 30.... Og ingen venner med på feiringen. Syntes liksom ikke jeg kan kutte ut noen.... Men har egentlig ikke lyst på så stort bryllup kunne sikkert kuttet tantebarn, men hvem skal passe de da ( alle de vanlige barnevaktene er jo i bryllupet)Anonymous poster hash: 3f2b1...3d8
Gjest Naria Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Vi skal ha et lite bryllup og hvis alle de inviterte kommer blir vi 13 stykker, inkludert brudeparet. Inviterer kun nærmeste familie, ingen venner. Hvor grensen går for et lite bryllup er vanskelig å svare på med rundt 20 gjester kanskje? 1
Kaisamaia Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2014 Vi skal ha et lite bryllup og hvis alle de inviterte kommer blir vi 13 stykker, inkludert brudeparet. Inviterer kun nærmeste familie, ingen venner. Hvor grensen går for et lite bryllup er vanskelig å svare på med rundt 20 gjester kanskje? Så fint Ja, rundt 20 høres bra ut. 13 også. Hva med forlovere til dere da?
Kaisamaia Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2014 Jeg tenker oss to, 2 forlovere, 3 stk foreldre, 2 stk søsken, 1 sviger, 10 (!?) tanter og onkler, 1 bestemor. Det blir 22..oi.. Søskenbarn trenger ikke inkluderes når det er så lite, sant? Vet det handler om hvem man VIL ha der, men lurer nå.. Kanskje kutte ut tanter og onkler også? Da blir vi 11 stk.
Gjest Naria Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 Så fint Ja, rundt 20 høres bra ut. 13 også. Hva med forlovere til dere da? Kjærestens forlover er broren, min forlover er ikke med i selve bryllupet.
Kaisamaia Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2014 Kjærestens forlover er broren, min forlover er ikke med i selve bryllupet. Fordi? Bare lurer altså. På hvorfor din ikke er med.
Gjest Jørild Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Vi hadde et lite bryllup, vi inviterte foreldre, søsken med følge og de nærmeste vennene. Tanter, søskenebarn o.l ble ikke inkludert. 2
Gjest Ciegus Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Vi planla egentlig et lite bryllup, og er nå oppe i en gjesteliste på 50 stk... Under 30 vil jeg anse som et lite bryllup i norsk skala. 2
Kaisamaia Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 24. mars 2014 Vi hadde et lite bryllup, vi inviterte foreldre, søsken med følge og de nærmeste vennene. Tanter, søskenebarn o.l ble ikke inkludert. så fint. Ingen som sa noe på det?
Gjest Jørild Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 så fint. Ingen som sa noe på det? Ikke til meg i hvertfall. 1
Gjest Naria Skrevet 24. mars 2014 #14 Skrevet 24. mars 2014 Fordi? Bare lurer altså. På hvorfor din ikke er med. Fordi ingen venner er inkludert, det er et familiebryllup. Hvis man begynner å inkludere venner blir det vanskelig å trekke grensen. Hadde jeg hatt et søsken jeg hadde et nært forhold til hadde jeg valg han/henne som forlover.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 24. mars 2014 #15 Skrevet 24. mars 2014 Vi ba foreldre, søsken, søskens partnere og søskens barn. Alle forloverne var innen disse gruppene. Vi var vel 20 tilsammen, hvis jeg husker riktig. Giftet oss på tinghuset, og hadde middag og kaffe på hotell etterpå. Leide et lite lokale på hotellet hvor vi fikk servert middag og kake tilberedt av hotellpersonalet, veldig enkelt og greit. De som ville, kunne gå i hotellbaren etter middagen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #16 Skrevet 24. mars 2014 Lite inkluderer ikke tanter, onkler og søskenbarn, slik jeg ser der. Bare søsken (evt med partner), foreldre og besteforeldre.Anonymous poster hash: 851e0...e66 1
Portvinpiken Skrevet 24. mars 2014 #17 Skrevet 24. mars 2014 Vi hadde et lite bryllup, og en liten etterfest i Norge etterpå. 17 gjester i bryllupet (foreldre + nære venner), og 16 stk - kun nærmeste familie (søsken og foreldre) på middag i etterkant. Vi giftet oss i utlandet.
Babi Skrevet 26. mars 2014 #18 Skrevet 26. mars 2014 Vi har lite familie begge to, da våre familier for det meste bor i utlandet. Så det blir vel ikke flere enn 20 gjester inkludert venner og forlovere regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #19 Skrevet 26. mars 2014 Nærmeste familie og venner er nettopp dét... For folk så varierer det. For en brud og brudgom som begge er en av søskenflokker på 2, eller eldst i søskenflokken, så blir det gjerne små fester. Men om man har mange søsken, er attpåklatt eller godt voksen så alle søsken er gift og kanskje har flere barn på hver, så kan nærmeste familie og et par-fire venner nærme seg 50 gjester. Det jeg legger i utrykket er foreldre (evt steforeldre), besteforelde, parets søsken (med evt partnere), og evt de som brudeparet er tante&onkel til, med mindre man vil ha det barnefitt. Deretter et par venner hver av brud og brudgom - de aller nærmeste vennene, liksom. Anonymous poster hash: 42de9...418
Gjest New_Girl Skrevet 26. mars 2014 #20 Skrevet 26. mars 2014 Vi var ca15 stk. Inviterte søsken og foreldre og besteforeldre og de tantene/onklene vi har nærmest forhold til. Ingen venner. Søsteren min var forloveren min og svogeren til min mann var hans forlover. Giftet oss i kriken og så hadde vi middag på et fint hotell i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå