Gå til innhold

Fortelle jeg er gravid når jeg skal ta abort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har da blitt gravid og skal for forskjellige grunner ikke bære fram barnet. Har ikke vært med barnefar lenge heller og jeg vet med 100% sikkerhet at han ikke vil at jeg skal bære det fram(vi har snakket om at dette er noe begge ikke vil osv, han har også allerede ett barn) Må/burde jeg likevell fortelle det? Tenker jeg ikke vil stresse han med tanken på abort for det er jo ingen koselig ting, men tenker også det er feil av meg å sjule det? er også redd for hvordan han vil reagere.. så om jeg er egoistisk er det lettest for meg å ikke si det.

kan gjerne spare dere for bruk prevansjon-kommentarene, dette er noe alle vet. men gjort er gjort.

takker for behjelplige svar :)

Anonymous poster hash: 1612b...da2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke egoistisk av deg å fortelle han om det. Det er du som må igjennom det hele, og kjenne på kroppen og smertene... Han burde vært der og støttet deg.

Anonymous poster hash: 5c9de...452
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville du likt å bli ført bak lyset?

Anonymous poster hash: 3649d...d0b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har da blitt gravid..........................

kan gjerne spare dere for bruk prevansjon-kommentarene, dette er noe alle vet. men gjort er gjort.

Men ikke du? :klo:

Anonymous poster hash: 3649d...d0b

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har da blitt gravid og skal for forskjellige grunner ikke bære fram barnet. Har ikke vært med barnefar lenge heller og jeg vet med 100% sikkerhet at han ikke vil at jeg skal bære det fram(vi har snakket om at dette er noe begge ikke vil osv, han har også allerede ett barn) Må/burde jeg likevell fortelle det? Tenker jeg ikke vil stresse han med tanken på abort for det er jo ingen koselig ting, men tenker også det er feil av meg å sjule det? er også redd for hvordan han vil reagere.. så om jeg er egoistisk er det lettest for meg å ikke si det.

Fortell det du. Er greit å ha noen som støtter deg når du skal igjennom dette. Om du ikke sier noe må du jo gå rundt å late som ingenting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at det kan være greit å få støtte, å ville derfor fortalt det. Er jo ille å gå rundt å skjule det også.

Anonymous poster hash: 3f7bd...68e
  • Liker 1
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Jeg forstår det slik at du er sammen med barnefar?

Om dere er et par synes jeg virkelig du skal fortelle det til han. Kan ikke skjønne hva han skal bli stresset for? Han vil jo bare bli glad for at du tar abort.

• Liker 1
Skrevet

Om dere er sammen fremdeles synes jeg ikke at det er et spørsmål en gang, selvsagt forteller du ham det.

Er det slutt derimot, så er jeg usikker på om jeg hadde fortalt ham det, tror det kommer an på hvor godt forholdet mellom meg og Eksen er, og hvorvidt man føler det naturlig/riktig å fortelle noen at de kunne ha blitt far, men ikke skal bli det likevel.

• Liker 1
Skrevet

Satte veldig pris at min kjære sa ifra så vi fikk snakket sammen, og jeg kunne prate med henne når hun trenge det. Og følge henne opp litt, med å vise litt ekstra hensyn og støtte henne.

• Liker 4
Skrevet

Man skal to til for å bli gravid. Skjønner tankegangen din med at det er lettere å ikke si noe, men likevel er det faktisk noe dere begge to burde gå igjennom sammen. Og så om han stresser litt med det? Det er din kropp som må gjennom en abort, og det er han sin sæd som har gjort deg gravid. Så ja, synes du burde si ifra, og ta imot det du kan av støtte. :) Lykke til. :blomst:

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg ville fortalt det til han, så forstår han kanskje hvorfor jeg er uttafor i en periode og kanskje han da vil være mer støttende og vise mer forståelse i etter kant. :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at det er viktig å ikke tie om dette for din partner... , det er et liv som spirer i magen din , og det bærer gener fra din partener like mye som fra deg.. jeg tenker han har rett til å vite om noe som også tilhører ham .

Anonymous poster hash: c987d...deb
Skrevet

Hvis du er sammen med han synes jeg du skal si det. Er det snakk om en eks hadde jeg nok ikke fortalt noe.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er sammen med han synes jeg du skal si det. Er det snakk om en eks hadde jeg nok ikke fortalt noe.

What she said

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du skal fortelle ham det siden det minner ham på at barn er følge av sex. Det er ikke sånn at menn skal slippe å ta byrden her.

• Liker 1
Gjest Evelynita
Skrevet

Jeg synes du skal fortelle ham det siden det minner ham på at barn er følge av sex. Det er ikke sånn at menn skal slippe å ta byrden her.

Veldig enig med deg her. Virker som så mange er interessert i å "skåne" partneren sin?? Og til og med ekser.
Gjest Gjest
Skrevet

Veldig enig med deg her. Virker som så mange er interessert i å "skåne" partneren sin?? Og til og med ekser.

Jepp, man er omringet av en hel haug av snille kvinner som gjør seg selv bjørnetjenester for å please menn.

Skrevet

Selv om jeg ikke ville hatt barnet så ville jeg satt pris på å vite det. Ikke for min egen skyld, men for jentas skyld slik at man kan støtte hun og være der når det trengs.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...