Gå til innhold

Salmer og soloinnslag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke å bestemme oss for sang som soloinnslag i kirken..

Er det mulig å ha mer enn én sang? Eventuelt, hvor mange?

Og hvor mange salmer er vanlig?

:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha 2 solistinnslag og 3 salmer

Skrevet

Vi skal ha 2 salmer og 2 solistinnslag (Ave Maria og From this moment)

Skrevet

Hei!

Vi skal ha to salmer, og et soloinnslag.

Da vi hadde samtale med presten, sa han at er vanlig med to-tre salmer, og noen har to-tre soloinnslag.

Håper dette hjalp det litt :-)

Skrevet
Hei!

Vi skal ha to salmer, og et soloinnslag.

Da vi hadde samtale med presten, sa han at er vanlig med to-tre salmer, og noen har to-tre soloinnslag.

Håper dette hjalp det litt :-)

Ja takk, det hjalp.. :P Har noen virkelig tre soloinnslag? Kunne godt tenkt meg to salmer og tre soloinnslag, men det sier de kanskje nei til... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hos oss blir det tre salmer:

Å leva er å elska

Kjærlighet fra Gud

Guds godhet sang i sinnet

og to soloinnslag med trompetist.

Skrevet
Vi skal ha 2 solistinnslag og 3 salmer

Vi og!

Salmer: No livnar det i lundar

Kjærlighet fra Gud

Å leva det er å elska

Solistinnslag: Så skimrande var aldri haver (Taube)

Säg det igjen (Lisa Nilsson)

Skrevet

Vi skal ha to salmer og to solosanger!

Salmer: Kjærlighet fra Gud og Å leva, det er å elska

Solosang: From this moment on og Det Vackraste

Skrevet

Hvis det er flere vielser samme dag der du skal gifte deg vil jeg anbefale å ikke ha så mye soloer... Det tar tid nemlig... Vi kom oss vekk fra kirketrappa bare åtte minutter før neste brud kom.......

Skrevet

I liturgien er det lagt opp til at man minst må ha 2 salmer og at man kan ha ett eller to soloinnslag. Hvor stor frihet dere får til å gå opp i antall avhenger vel helt av hvor god tid dere har. Hos oss er det vanligvis vielse hvert 45. minutt på lørdagsformiddager om sommeren, og da sier det seg selv at det kan bli vanskelig med for mye sprell. Andre steder har man god tid, og da er det opp til presten/organisten å bestemme.

Skrevet

Vi skal ha EN salme og TO soloinnslag. Det ene soloinnslaget er en salme, og regnes derfor som vanlig salme... så det blir "to fluer i ett smekk".... (synes vi da!)

blyg :)

Skrevet

Vi skal ha to soloinnslag og tre salmer, etter at presten (svigerfar) innstendig insisterte på at "så mye musikk må vi minst ha, siden det er dere"! Søte svigerfar!

Salmene er "Herre Gud, ditt dyre navn og ære" på melodi fra Mo i Rana, "Guds godhet sang i sinnet" og "Det strøymer ei livselv av lukke". Det blir et innslag på harpe og et vokalinnslag.

Skrevet

Vi valgte å bare ha en fellessalme: " Stor er din trofasthet" og *teller* tre sosloinnslag; "Som ein hjort", "Lær meg å kjenne dine veier", "Du kom til meg en dag". Men som Tex sier, er det lurt å begrense det litt i forhold til om det er vielse etter dere også.

LYKKE TIL!

Skrevet

Vi skal ha 2 salmer og ett solistinnslag

Skrevet

2 salmer, ett solistinnslag. Blir bra! Proffe musikere!

m

Skrevet

2 salmer og 2 soliststykker.

Skrevet

Dere som har bestemt dere for både salmer og solistinnslag....Kan dere skrive hvilke dere har valgt ? Jeg sliter litt med dette for tida nemlig.... :-(

(prøver ikke å kuppe tråden din....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...