AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hei! Jeg har laget en kostholdsplan. Målet med å lage den er for å kunne ha litt bedre kontroll over hva jeg spiser og når jeg spiser. Jeg Trener et par ganger i uka, og målet er å bli litt strammere i fisken. Jeg er det man kan kalle litt "tynnfeit", altså slank, men har en normal-høy fettprosent. Jeg er 175 cm høy og veier ca. 56 kg. Er relativt fornøyd med kroppen min som den er nå, og vil egentlig bare holde den slank og trent. Her er kostholdsplanen jeg har laget, dette er eksempel på en dag: Frokost: Havregrøt m. frukt + kaffe & appelsinjuice mellommåltid 1: en gullerot Lunsj: To grove knekkebrød. Et med egg og tomat og et med røkt kalkun, ost og paprika + Te og vann Mellommåltid 2: En neve usaltede nøtter og rosiner Middag: Kylling ticca-masala med fullkornsris & salat. + fun light saft Dessert: To søte havrekjeks m. brunost + kaffe Kvelds: en kopp natt-te Noen som har noen kommentarer/tips/råd på denne kostholdsplanen? Anonymous poster hash: 860c0...b70
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Om du jobber eller går på skole, så synes jeg du trenger mer til lunsj. To knekkebrød gir ikke mye energi. Anonymous poster hash: 6e220...5ad
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Du har allerede en lav vekt, så derfor burde du satse på å gå opp i muskelmasse. Kroppen din vil da bli strammere og mer markert. Med lite muskler, så vil du fort se dvask og utrent ut. Spis proteinrikmat og tren tung styrketrening. Om du bare trener kardio og for lite, så vil du bare bli en mindre versjon av deg selv. Du vil altså ikke bli trent og fit. Anonymous poster hash: 92295...d5e
Halkatla Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 BMI'en din viser undervektig. Hvor gammel er du? Frokost ville jeg tilsatt litt cottagecheese eller nøtter til havregrøten. Du burde også tilsatt litt mer fett til kostplanen, gjerne i form av Cocosa. Savner litt klokkeslett på middag og kvelds.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 BMI'en din viser undervektig. Hvor gammel er du? Frokost ville jeg tilsatt litt cottagecheese eller nøtter til havregrøten. Du burde også tilsatt litt mer fett til kostplanen, gjerne i form av Cocosa. Savner litt klokkeslett på middag og kvelds. Jeg er 22 -TS Anonymous poster hash: 860c0...b70
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Anonymous poster hash: 860c0...b70 Jeg er 22- TS Anonymous poster hash: 860c0...b70
Halkatla Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Da er du hvertfall utvokst, så jeg ville gått for mer protein og fett i kosten. Som nevnt over her vildu få en strammere kropp med litt mer muskler. Muskler veier mer enn fett, slik at du kan se rimelig slank ut selv om vekta øker. For å bygge muskler trenger kroppen proteiner, bruk derfor gjerne kesam og cottage cheese i måltidene dine.
mfe93 Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Du trenger å få i deg mer proteiner, sunt fett og fiber for å få mer energi, slik at du kan trene hardere. Her er kostholdsplanen din med noen endringer Frokost: Havregrøt m. frukt + og et stort glass vann mellommåltid 1: en gullerot + en neve nøtter Lunsj: 3 grove knekkebrød. Et med egg og tomat, et med røkt kalkun, ost og paprika, et med laks + Te og vann + 1 avocado Mellommåltid 2: En neve usaltede nøtter og rosiner Middag: Kylling ticca-masala med fullkornsris & salat. + vann med sitron Dessert: To søte havrekjeks m. brunost + Vann Kvelds: en avocado eller yoghurt med banan og musli + te med kamomille I tillegg til dette ville jeg drukket smoothie med blåbær og andre antioksidant kilder utover dagen + MASSE vann!!!!
Gjest Runforit Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Du er tynnfeit fordi du har for lite muskler på kroppen. Går du mer ned så vil du bare miste enda mer muskler og absolutt ikke bli strammere og fastere, men se mager og syk ut. Mer mat kombinert med trening vil gi deg en sunn, sterk og fit kropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå