Gå til innhold

Kalkunfilet som er gått ut på dato?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en prior kalkunfilet i stekepose som har gått ut på dato den 18 mars. Kan den spises nå? Eller er den dårlig? Jeg er ikke så hysterisk på holdbarhetsdatoer, men må man ikke være forsiktig med kylling og sånt?

Anonymous poster hash: d3909...6b7

Skrevet

Den er nok tilbredt på noe slags vis. Lukter den ille kaster du den. Bruk nesa, lukter den godt er den vel good to go. Var det ikke noe ala bedre før vs utgått i en artikken somewhere en stund tilbake?

Skrevet

Jeg er veldig nøye med datoene på kylling og kalkun. Så jeg hadde ikke spist den.

Skrevet

Bruk luktesansen. Mat er ikke plutselig ødelagt den datoen som står påpakningen. Har du oppbevart den kaldt så hadde ikke jeg vært redd for å brukt den.

AnonymBruker
Skrevet

Den er jo i stekepose, vet ikke hvordan jeg tilbereder den uten. Vil den lukte etter den har vært i ovnen hvis den er dårlig?

Skrevet

Regner med det skal klippes et lite hull i posen slik som når man bruker vanlige stekeposer, så da kan du lukte... Evt skifte stekepose.

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det skal klippes et lite hull i posen slik som når man bruker vanlige stekeposer, så da kan du lukte... Evt skifte stekepose.

Nei, den skal være lukket. Og så åpner den seg av seg selv etter 40 min.

Skrevet

Det pleier å stå "Siste forbruksdag" på pakken så jeg ville ikke spist den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...