AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Når jeg streamer tv serier på pcen pleier jeg å bruke en hdmi kabel for å få bildet over på tv skjermen. Er det noen muligheter for å gjøre dette trådløst? Er det for eksempel mulig hvis man har en smart tv eller Chromecast? Har lite peiling på dette så setter stor pris på all hjelp Anonymous poster hash: ebedb...2f0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Fra Mac til AppleTV går det an å bruke AirPlay. Anonymous poster hash: badfe...3b7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Fra Mac til AppleTV går det an å bruke AirPlay. Anonymous poster hash: badfe...3b7 Har ikke mac, kun vanlig bærbar pc... Anonymous poster hash: ebedb...2f0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Finnes ikke noen god standard for å få det til fra PC til TV trådløst. Apple er så store at de kan få det til for seg selv mens resten av gjengen kommer til å bruke 5-10 år på å krangle seg frem til en felles standard som kommer til å være utdatert allerede på lanseringsdatoen. Det beste er å skaffe seg en mediaspiller, feks en Sony Blu-Ray som kan spille av filer trødløst fra PCen din. Men da må du åpne filen fra blu-ray spilleren i stedet for fra PCen. Anonymous poster hash: 2efb4...932
Lutetium 71 Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Når jeg streamer tv serier på pcen pleier jeg å bruke en hdmi kabel for å få bildet over på tv skjermen. Er det noen muligheter for å gjøre dette trådløst? Er det for eksempel mulig hvis man har en smart tv eller Chromecast? Har lite peiling på dette så setter stor pris på all hjelp Anonymous poster hash: ebedb...2f0 Om tven din har innebygd wifi eller kan kobles til kablet nettverk, og den støtter DLNA, så har du den hardwaren du trenger allerede. Det eneste som mangler da er å starte en DLNA server på pcen din. Et program som har støtte for DLNA er Windows Media Player (den har du nok allerede) eller PS3 Media Server. (NB: Dette er ikke egnet for å vise pcskjermen på tv, kun for å streame filer du har lagret på pcen din. Det varierer fra tv til tv hvilke filer det gidder å spille av) Har du en "dummere" tv, er ikke Chromecast helt feil, men den er ikke egentlig lagd for å streame lokale filer, det er mer for streame ting fra nett, og bruke mobil eller pc som en slags fjernkontroll. Men det fins visstnok noen knep der også. Den direkte trådløse etterfølgeren til HDMI er dog Miracast. Men man må visst ty til windows 8 og nyere androidversjoner for å få bruke det (dog, ser ut til at det fins apper for eldre dingser). Man trenger også en dings med innebygd støtte for miracast, om ikke tv har støtte for teknologien. Men siden miracast i praksis er trådløs HDMI, skal alt som i dag funker med kabel HDMI funke også her.
Zzyzx Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Har du en "dummere" tv, er ikke Chromecast helt feil, men den er ikke egentlig lagd for å streame lokale filer, det er mer for streame ting fra nett, og bruke mobil eller pc som en slags fjernkontroll. Men det fins visstnok noen knep der også. Men TS sier jo streaming av TV-serier, så jeg tenker det er snakk om netflix eller tilsvarende. Og DET funker helt fint med chromecast. Den er i tillegg svært billig. 290 kroner på Elkjøp, f,eks. 1
Neket Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Jeg bruker Vuze til smarttv, men det funker vel bare på film/serier som er lagret på maskinen. Får ikke pauset dem eller spole. Kan man ikke streame fra TVen om den er smart? Man får jo skypet og slikt via den, feks...
Lutetium 71 Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Men TS sier jo streaming av TV-serier, så jeg tenker det er snakk om netflix eller tilsvarende. Og DET funker helt fint med chromecast. Den er i tillegg svært billig. 290 kroner på Elkjøp, f,eks. Point taken Ang pris; in your face, elkjip!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå