AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hvorfor tror noen godt voksne menn at jeg (kvinne 24) synes det er gøy å bli glodd på av dem? Jeg er ganske pen/søt hører jeg ofte og det er helt OK hvis hvem som helst sender et ekstra blikk diskret, men å sitte og stirre? Og da spesielt hvis man er over 20 år eldre enn meg. Skjønner de ikke at de er på alder med faren min, og sannsynligvis uaktuelle for meg? Synes jeg opplever det stadig vekk. Satt på toget før i dag og det var en fyr på sikkert 48 som satt og stirret og smilte sleskt og flørtende hver gang han fanget blikket mitt (vi satt med ansiktene vendt mot hverandre, så vanskelig å unngå). Jeg ble pinlig berørt og rødmet og det tolket han sikkert som interesse fra min side, så han glodde bare mer. Jeg prøvde å lese i et blad, men følte meg til slutt så forstyrret at jeg flyttet meg. Hva er greia?? Anonymous poster hash: acff9...171 6
DSilva21 Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 aner jeg en snev av innbilskhet Eh? Dette opplever unge jenter hele tiden. Burde ikke være noe veldig nytt. 20
Tarsan97 Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Hva er greia ? Så lenge en mann har disse voldsomme driftene de har er du en potensiell genbank for deres avkom. Sånn er instinktene i allefall. Om du ikke tåler det er jeg redd du må kjøpe en burka eller noe.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 aner jeg en snev av innbilskhet Ja, selvsagt Ingen jenter som tror de blir kikket på har rett. Ingen jenter som tror de ser ålreite ut er det. Alle er egentlig schtøgge burugler uten selvinnsikt. Sånn, da er vi ferdige med den regla, tilbake til TEMA! TS Anonymous poster hash: acff9...171 19
Marie90 Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Menn stirrer paa kvinner de finner attraktive, uavhengig av om de selv er attraktive. Om det bare er stirring er det meg likegyldig. Om det er kommentarer eller ekle glis er det verre. Dette er jo noe jenter blir vant med naar de naar puberteten. Fint om det var annerledes, men det er det ikke. Har hatt det slik siden jeg begynte aa bli voksen. Har musikk paa orene stort sett og tenker paa andre ting. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Hva er greia ? Så lenge en mann har disse voldsomme driftene de har er du en potensiell genbank for deres avkom. Sånn er instinktene i allefall. Om du ikke tåler det er jeg redd du må kjøpe en burka eller noe. Instinkter er én ting, men jeg reagerer på stirring. Man velger da selv hva man vil gjøre med disse instinktene? Jeg synes det er rart når middelaldrende menn stirrer på unge jenter. Altså ikke bare et kort beundrende blikk diskret, men blikkflørting. Hvor ofte skjer det at den unge jenta slår igjen boka hun leser, spaserer bort til ham og sier: "deg vil jeg gjerne bli bedre kjent med"?? Tilnærmet aldri vil jeg tro.. Skjønner altså ikke håpet/motivasjonen. TS Anonymous poster hash: acff9...171 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Har det på samme måte, ts - jeg overser det bare. Som Marie90 går også jeg med musikk på ørene hele tiden og unngår å møte blikket dems. Ignorer, ignorer og ignorer. They just want what they cant have Anonymous poster hash: ea604...b55 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Har det på samme måte, ts - jeg overser det bare. Som Marie90 går også jeg med musikk på ørene hele tiden og unngår å møte blikket dems. Ignorer, ignorer og ignorer. They just want what they cant have Anonymous poster hash: ea604...b55 I agree Anonymous poster hash: 0fe89...90f
Pysa Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Si at du aldri har hatt besteforeldre, og spør om han vil være reservebestefar. ;-) 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Instinkter er én ting, men jeg reagerer på stirring. Man velger da selv hva man vil gjøre med disse instinktene? Jeg synes det er rart når middelaldrende menn stirrer på unge jenter. Altså ikke bare et kort beundrende blikk diskret, men blikkflørting. Hvor ofte skjer det at den unge jenta slår igjen boka hun leser, spaserer bort til ham og sier: "deg vil jeg gjerne bli bedre kjent med"?? Tilnærmet aldri vil jeg tro.. Skjønner altså ikke håpet/motivasjonen. TS Anonymous poster hash: acff9...171 Håpet, eller motivasjonen, er det såkalte gubbesyndromet. En del eldre menn forventer at de skal ha sjans på yngre kvinner. Det har de aller fleste gubbene ikke men det skjønner de ikke selv av mangel på selvinnsikt og samfunnsksunnskap. Anonymous poster hash: ea604...b55 4
Pysa Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Si at du aldri har hatt besteforeldre, og spør om han vil være reservebestefar. ;-) Bare tuller. Ignorér, ignorér, ignorér. Det er ingenting annet å gjøre med idioter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Halvgamle gubber på min alder som stirrer på unge damer er bare patetiske. Problemet er at de ikke er i stand til å skjønne det, så det beste du kan gjøre er å prøve overse dem. Anonymous poster hash: e5d4d...1ea 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Det hjelper å konsekvent unngå blikkontakt med menn i den kategorien... Anonymous poster hash: 72e3d...998 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Bare å finne en strategi først som sist. Når du blir 40 selv er det 60-70 åringene som holder på Anonymous poster hash: 94c1e...312 10
Steinar40 Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Hvorfor tror noen godt voksne menn at jeg (kvinne 24) synes det er gøy å bli glodd på av dem? Jeg er ganske pen/søt hører jeg ofte og det er helt OK hvis hvem som helst sender et ekstra blikk diskret, men å sitte og stirre? Og da spesielt hvis man er over 20 år eldre enn meg. Skjønner de ikke at de er på alder med faren min, og sannsynligvis uaktuelle for meg? Synes jeg opplever det stadig vekk. Satt på toget før i dag og det var en fyr på sikkert 48 som satt og stirret og smilte sleskt og flørtende hver gang han fanget blikket mitt (vi satt med ansiktene vendt mot hverandre, så vanskelig å unngå). Jeg ble pinlig berørt og rødmet og det tolket han sikkert som interesse fra min side, så han glodde bare mer. Jeg prøvde å lese i et blad, men følte meg til slutt så forstyrret at jeg flyttet meg. Hva er greia?? Anonymous poster hash: acff9...171 Sannsynligvis?
Invicta Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 En ting som kan fungere er å feste blikket på et spesielt punkt i fjeset på vedkommende, uten å møte blikket, gjerne rett ved siden av nesen. Hver gang du ser på vedkommende, kikker du akkurat der. Så kan du gni litt på det punktet på deg selv. De fleste blir da litt ubekvemme, og en del vil etter hvert selv fokusere mer på det punktet enn på deg. Ellers støtter jeg forslag om ignorering og/eller bytte plass/gå et annet sted. 6
Gjest Heartbeat Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 aner jeg en snev av innbilskhet Her er det ikke lov å starte tråder som kan oppfattes som du selv tror du er attraktiv 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Invicta, on 23 Mar 2014 - 19:58, said: En ting som kan fungere er å feste blikket på et spesielt punkt i fjeset på vedkommende, uten å møte blikket, gjerne rett ved siden av nesen. Hver gang du ser på vedkommende, kikker du akkurat der. Så kan du gni litt på det punktet på deg selv. De fleste blir da litt ubekvemme, og en del vil etter hvert selv fokusere mer på det punktet enn på deg. Ellers støtter jeg forslag om ignorering og/eller bytte plass/gå et annet sted. Jeg er sterkt uenig! Dette er et problem som må bekjempes aktivt, og ingen kvinner skal finne seg i å måtte bytte plass for å unngå ubehagelighetene dette medfører. Slik stirring med eller uten sleske smil, er grov sjikane og seksuell trakassering. Dette er kriminell adferd som krever politianmeldelse. Slike menn bryter str.l. § 201, og de kan idømmes inntil ett års fengsel. Ingen som trakasserer kvinner på denne måten, må få slippe unna fornedrelsen ved å måtte sone en slik straff. Anonymous poster hash: 18f15...ad4
Invicta Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Dette er et problem som må bekjempes aktivt, og ingen kvinner skal finne seg i å måtte bytte plass for å unngå ubehagelighetene dette medfører. Anonymous poster hash: 18f15...ad4 Dette er jeg helt enig med deg i. Men hvordan tenker du at man i praksis skal gå fram i slike saker? Gå til politiet og si at en mann mellom 40 og 50 stirret på deg på bussen? Og kom med sleske glis? Jeg tror dessverre at jeg kan si med ganske stor sannsynlighet at en anmeldelse på et slikt grunnlag hadde blitt henlagt. Ikke alle føler det greit å konfrontere menn med slik oppførsel. Det er ingenting i veien for be folk trekke til seg øya, men samtidig vet man aldri om personen som sitter og glor er psykisk balansert, heller. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå