Gå til innhold

Teksting på NRK (Tekst-tv side 777) forsvinner. Hva med kabel-tv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjelp!

Teksting av programmer (tidligere side 777 på tekst-tv) vil nå forsvinne.

http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/1.7862839

Jeg har en i familien som er avhengig av denne tekstingen, men der hun bor, er det bare kabel-tv.

Blir hun nå nødt til å skaffe en eller annen form for tv-boks? Hun bor i en komunal leilighet (pleietrengende) og eier derfor ikke stedet selv. Jeg har ikke peil på om man kan få digital tv-boks "hvor som helst" ??

Noen som har råd?

Anonymous poster hash: 73fa9...3a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ingen boks, men bruker antenne. Jeg fikset teksten på tv innstillingene.

Anonymous poster hash: d95ed...1ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jøss. Ok! Takk for svar. Så selve tven kan ha de innstillingene? Eller... Fungerer vanlig antenne ennå altså? Sikker på at du ikke har et abonnement på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Ok! Takk for svar. Så selve tven kan ha de innstillingene? Eller... Fungerer vanlig antenne ennå altså? Sikker på at du ikke har et abonnement på noe vis?

Vil anta ganske sikkert at det er RiksTV-boksen som tilbyr samme funksjonalitet, altså teksting av programmer, men du bruker heretter ikke TekstTV (777), men en meny i mottakerboksen.

Nyere TVer har "boksen" innebygget, dvs en DVB-T mottaker, mener jeg det heter (RiksTV-boks).

Boks eller TV - begge bruker vanlig antenne.

Sikkert samme greia på KabelTV-boks, men du må høre med boks-leverandøren for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hørt med NRK nå. De vil ikke fjerne muligheten for teksting via tekst-tv på en god stund ennå. (Det vil bare virke for de som har analogt tv-signal. Sånn som f eks via kabel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hørt med NRK nå. De vil ikke fjerne muligheten for teksting via tekst-tv på en god stund ennå. (Det vil bare virke for de som har analogt tv-signal. Sånn som f eks via kabel.) Anonymous poster hash: 73fa9...3a0

Men på side 777 står det at det er slutt med teksttv via 777. Man må bruke mottakeren i stedet. Men den virker heller ikke. Så her sitter man.

Anonymous poster hash: b7b15...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er dårlige greier av NRK. Jeg har Canal digital, men den innebygde tekstingen virker ikke.

Anonymous poster hash: 40e44...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingen boks, bare en vanlig antenne som jeg kjøpte på clas ohlson for 299 ;)

Jeg fikset det på språk innstillingene på tv'n, tok vanlig norsk og norsk for hørselshemmede. Så nå kan jeg velge om jeg bare vil ha vanlig tekst altså som er oversatt fra et annet språk, og tekst for hørselshemmede.

Det er bare å gå inn på innstillingene på tv'n å prøve seg frem så finner du utav det :)

Anonymous poster hash: d95ed...1ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...