AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Noen ganger rister det i brystet. Har tatt EKG, legen mistenkte hjerteflimmer etter resultatene. Er det det jeg kjenner? Det er ikke tydelig, men vagt.. Og er det farlig? Er i tyveårene..Anonymous poster hash: 82fce...a3d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Noen ganger rister det i brystet. Har tatt EKG, legen mistenkte hjerteflimmer etter resultatene. Er det det jeg kjenner? Det er ikke tydelig, men vagt.. Og er det farlig? Er i tyveårene..Anonymous poster hash: 82fce...a3d Om det er farlig kommer muligens litt an på årsaken til at du har hjerteflimmer. Ble du henvist? Anonymous poster hash: 003a3...ab8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Fikk henvisning ja, men har ikke hatt timen enda. Så vet ikke årsaken, kan de finne ut årsaken ved ekg, eller tar de ekstraundersøkelser? (Ultralyd?)Anonymous poster hash: 82fce...a3d
reiseglad Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Atrieflimmer kan påvises ved EKG, gjerne i form av langtids-EKG på et døgn eller så lenge som en uke. Med ultralydundersøkelse kan man blant annet se på hjertet for å vurdere om flimmeren har pågått over tid og har påvirket hjertes pumpefunksjon. Når du sier "av og til", så kan det være det som beskrives som paroxystisk atrieflimmer, episodisk flimmer. Atrieflimmer er en risikofaktor for hjerneinfarkt, og det er ønskelig med behandling for det. Yngre mennesker kan få tilbud om ablatio (radiofrekvensbehandling som påvirker rytmereguleringen), ellers gjelder regelen fartsregulering og rytmeregulering (med medikamenter) og evt. blodfortynnende (antikoagulantia).
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Jeg går på blodfortynnende fra før av, men har nå hatt dette i godt over en mnd.Anonymous poster hash: 82fce...a3d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Det var snakk om 24-timers ekg ja.Anonymous poster hash: 82fce...a3d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Husk at det er veldig vanlig med atrieflimmer, og det er stort sett ikke farlig. Veldig bra du er under utredning Pass på å lytte til kroppens primærbehov, jeg får flimmer lettere hvis jeg er sulten, dehydrert, trøtt eller sliten. Anonymous poster hash: 4fb27...90f
reiseglad Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 Du bør jo purre på henvisningen, slik at du får en klar diagnose. Men når du allerede står på blodfortynnende, så er det bra. Ablatio-behandling er det lang ventetid på, det har iallefall vært år, og ikke måneder med ventetid. Tilbud om elkonvertering kan også være aktuell, hvis du har en flimmer som har påstått over noe mere tid. Men din oppleves osm anfallsvis, er det korrekt? Minutter, timer, dager? De som går med flimmer, opplever at de blir matte i kroppen og ikke klarer så mye som de kan når de ikke har flimmer. Hvordan flimmer påvirker hverdag og aktivitet, kan være med å avgjøre behandlingen videre.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Husk at det er veldig vanlig med atrieflimmer, og det er stort sett ikke farlig. Veldig bra du er under utredning Pass på å lytte til kroppens primærbehov, jeg får flimmer lettere hvis jeg er sulten, dehydrert, trøtt eller sliten. Anonymous poster hash: 4fb27...90f Jeg merker at hjertet sliter mer hvis jeg inntar koffein. Og jeg er mye sliten, har et lite barn som krever sitt, lite søvn og så videre, men jeg vt ikke helt, slik har det jo vært lenge og hjertet begynte å tulle veldig plutselig - kan ikke komme på noe jeg plutselig gjorde annerledes. Hmm. Du bør jo purre på henvisningen, slik at du får en klar diagnose. Men når du allerede står på blodfortynnende, så er det bra. Ablatio-behandling er det lang ventetid på, det har iallefall vært år, og ikke måneder med ventetid. Tilbud om elkonvertering kan også være aktuell, hvis du har en flimmer som har påstått over noe mere tid. Men din oppleves osm anfallsvis, er det korrekt? Minutter, timer, dager? De som går med flimmer, opplever at de blir matte i kroppen og ikke klarer så mye som de kan når de ikke har flimmer. Hvordan flimmer påvirker hverdag og aktivitet, kan være med å avgjøre behandlingen videre. Jeg har det hele døgnet, men merker mindre til det når jeg er i aktivitet, merker det best om jeg sitter eller ligger rolig. Timen er ganske straks heldigvis. Tror nok ikke abliatobehandling blir nødvendig, heller ikke elkonvertering, jeg tenker mer evt. betablokkere? Anfallene, om man kan kalle det det, går over timer. Men det får jeg se når jeg får på EKG apparatet. Jeg føler meg slapp og sliten, ja, men vet ikke om det kan være pga flimmeret. Har veldig mange ekstraslag, men legene brydde seg ikke om det, heller om "støyen" de så da jeg tok EKG. Forklarte at kurven skulle se ut som en "P", min så ut som bare masse hakking.Anonymous poster hash: 82fce...a3d
reiseglad Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Betablokkere kan være en av medikamentvalgene som "fartsregulerer". Mulig det er et riktig valg, men det avgjøres av funnene på en EKG registrering. Har du kjapp frekvens gjennom store deler av døgnet, er det et godt valg. Men det er ikke sikkert det er det riktige valget om du har en flimmer som er av normal frekvens, da kan pulsen din bli ubehagelig lav.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 Ok. Nei, jeg synes ikke jeg har rask puls, men vi får se... Håper de finner ut av det på første forsøk Anonymous poster hash: 82fce...a3d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #12 Skrevet 24. mars 2014 Jeg har hatt dette, som en reaksjon på et langvarig og vondt samlivsbrudd. Kom gjerne om natten, da kjente jeg hjertet galloppere av gårde i brystet. Ble selvsagt redd for hjerteinfarkt og blodpropp. Gikk til legen, tok EKG, og ble henvist til hjerteavdelingen på sykehuset. Der fant de ut at det var stress, det feilte ikke hjertet mitt noen ting. Da må jeg øve på avslapning og fokusere mindre på bekymringer. Ikke lett men jeg jobber med saken. Håper du får god hjelp! Det er ikke godt å være redd for helsen sin og ha symptomer som kan være mye forskjellig. Anonymous poster hash: edaab...317
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 Kom over denne: http://www.tv2.no/2014/03/24/underholdning/helse/god-morgen-norge/5437886#.UzCaQ_l5NAU "TV 2: Hei og velkommen til nettprat om hjerteflimmer! Tirsdag klokka 9 svarer Irene Grande Helland og kardiolog Dan Atar på det du lurer på. Du kan sende inn spørsmål allerde nå, men de vil ikke bli synlig i feeden før Helland og Atar er på plass. Vi snakkes!" Anonymous poster hash: 4fb27...90f 1
Gjest Silverstream Skrevet 24. mars 2014 #14 Skrevet 24. mars 2014 Jeg har/har hatt(begynner å bli en stund siden sist gang) noe som heter ekstrasystoler. Da kjennes det ut som om hjertet slutter å slå, for så at neste slag blir ekstra sterkt(kjenens som det hjertet banker to ganger rett etter hverandre). Det var helt ufarlig og vanlig hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har hatt dette, som en reaksjon på et langvarig og vondt samlivsbrudd. Kom gjerne om natten, da kjente jeg hjertet galloppere av gårde i brystet. Ble selvsagt redd for hjerteinfarkt og blodpropp. Gikk til legen, tok EKG, og ble henvist til hjerteavdelingen på sykehuset. Der fant de ut at det var stress, det feilte ikke hjertet mitt noen ting. Da må jeg øve på avslapning og fokusere mindre på bekymringer. Ikke lett men jeg jobber med saken. Håper du får god hjelp! Det er ikke godt å være redd for helsen sin og ha symptomer som kan være mye forskjellig. Anonymous poster hash: edaab...317 Jeg stresser mye, det gjør jeg,og det vet jeg at er et stort problem for meg. Jeg får nevne det for legen. Jeg har vært på endel EKG-undersøkelser tidligere, både i forbindelse med at jeg har opplevd dette tidligere, og i forbindelse med blodpropp, som jeg faktisk har hatt endel ganger. Burde jeg nevne det for legen? Jeg har vært mye syk, og er så lei av å være syk, så håper dette er noe som kan kureres enkelt. Kom over denne: http://www.tv2.no/2014/03/24/underholdning/helse/god-morgen-norge/5437886#.UzCaQ_l5NAU "TV 2: Hei og velkommen til nettprat om hjerteflimmer! Tirsdag klokka 9 svarer Irene Grande Helland og kardiolog Dan Atar på det du lurer på. Du kan sende inn spørsmål allerde nå, men de vil ikke bli synlig i feeden før Helland og Atar er på plass. Vi snakkes!" Anonymous poster hash: 4fb27...90f Takk, kanskje jeg skal sende inn der! Jeg har/har hatt(begynner å bli en stund siden sist gang) noe som heter ekstrasystoler. Da kjennes det ut som om hjertet slutter å slå, for så at neste slag blir ekstra sterkt(kjenens som det hjertet banker to ganger rett etter hverandre). Det var helt ufarlig og vanlig hvertfall. Jeg har ekstrasystoler ja, og da jeg tok EKG så legene det og sa at det har alle, mer eller mindre. Jeg har veldig mange da, i gjennomsnitt vil jeg si hvert 4-10.slag, og da føles det som om jeg har hjertet i halsen hver gang. Hoster pga det, og føler meg tett i halsen. De så som sagt ekstraslagene, men det de konsentrerte seg mest om var "støyen" mellom ekstraslagene, det så ut som masse små fjelltopper, de mente det kunne være en indikasjon på hjerteflimmer, at hjertet løper litt løpsk. Så får vi se hva spesialisten mener da, jeg har jo som jeg skrev over vært nok syk, orker ikke mer sykdom. Har legeskrekk og alt mulig etter vonde sykehusinnleggelser, det gjør ikke saken noe bedre Hadde vært fint om jeg fikk et brett piller som løste saken Anonymous poster hash: 82fce...a3d
reiseglad Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Regner med at legen din vet at du har hatt blodpropper tidligere? Det er jo en vesentlig opplysning, men litt avhengig av hvor du har hatt blodpropper, hvilken type. Hva slags type blodfortynnende bruker du da?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Jada, det var han som la meg inn jeg har ikke den farlige typen, heldigvis kan man si. Jeg går på piller, xarelto 20 mg. Anonymous poster hash: 82fce...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå