mats50001 Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Hva er det med norske kvinner? Hvorfor er de blitt så maskuline? Sjekk her:
Gjest Seajewel Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Fordi de må jobbe, ordne alt i huset, og alt med barna. Da blir det liten tid til egenpleie og umulig å få tid til å kunne gå i skjørt og høye hæler... 3
Gjest Corto Maltese Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har ikke merket meg at norske kvinner er så maskuline 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Noen må ha buksa på i samfunnet vårt og fordi menn blir mer og mer feminine blir det slik. Anonymous poster hash: bad79...12f 3
mats50001 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har ikke merket meg at norske kvinner er så maskuline Gro Harlem Brundtland.
Gjest Snuppi Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Hva er det med norske kvinner? Hvorfor er de blitt så maskuline? Sjekk her: Jeg har en teori: Det finnes alt for mange pinglete menn.... Menn som deg.
mats50001 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2014 Jeg har en teori: Det finnes alt for mange pinglete menn.... Menn som deg. Ja, du har helt rett. Jeg er en pingle og en femimann, men spørsmålet jeg innledet med må allikevel besvares.
Gjest Snuppi Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Ja, du har helt rett. Jeg er en pingle og en femimann, men spørsmålet jeg innledet med må allikevel besvares. Du har fått svar!
mats50001 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2014 Du har fått svar! Ohhhhhhh......your so hot!
Gjest Snuppi Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Ohhhhhhh......your so hot! Du har liksom ikke noe annet å gjøre enn å trolle på et Kvinneforum?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Fordi at om man kler seg kvinnelig , så tror man selv at man er så lekre og fine og skal jåle oss til, så da er det best å gjemme seg i vide gensere og store joggebukser Anonymous poster hash: fe112...737
skreppamedleppa Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Kunne glatt ha svart deg i en like tøysete og trollete tone som du selv ser ut til å ønske her i diskusjonen fordi jeg er virkelig ikke sikker på at et noenlunde seriøst svar er verken det du ønsker deg ts, eller noe vits i i det hele tatt, dette er det samme tåpelige svada som en ser i andre lignende diskusjoner.. Men jeg er dessverre ikke blitt klok av skade og prøver meg på litt mer enn fordi menn er pingler teorier.. Men hva er maskulinitet og femininitet da? I følge det norske leksikon vil noe av maskulinitet betegnes som dristighet, påståelighet, dominans, uavhengighet og instrumentalitet, lever disse egenskapene i penisen? Er det slik at fordi du har penis kan du få lov å være slik og har du vagina og er bærer av kromosomet XX er du sånn, ferdig arbeid. Som et menneske med vagina så kan du bare få lov til å like å stå på kjøkkenet, bake cupcakes, gå med foldeskjørt og være underdanig og ha en avhengighet til andre og er du et menneske med penis og XY kromosomet så skal du elske fiske, fotball, klø deg på ballene i offentlighet, være påståelig, dominant og dristig? Virkelig? , Nei jeg ønsker ikke å klø meg på ballene i full offentlighet, være dominant og elske fotball, være huleboermann alla 2014, ikke er jeg enig i at dette er spesielt maskulint heller, men jeg trakk det frem for å vise at definisjonene er ofte noe mer subjektive.. Når man sier "fordi menn er blitt mer pinglete, er feminine sider pinglete da? Noen vil kanskje mene det også, jeg vil ikke det. For meg handler maskulinitet om å vise styrke når det trengs. Ta ansvar. Ha sterk kropp og kjenne sine begrensninger. Tåle å la andre skinne, valgmulighetene du gir deg selv lov til å ha. Feminintet er ikke motsatt størrelse, men mye av det samme. Det vakre i en kvinnes styrke, skjønnhet og klokskap, å velge livet ditt slik du ønsker deg det. Jeg klarer f.eks ikke å forestille meg at noen fremstår som mye feminin om de aldri viser en form for styrke Det å være omsorgsfull er en typisk feminin egenskap, vil det si at det å være maskulin ikke innebærer noe form for omsorg, er du maskulin så er du også totalt blottet for følelser og godhet? Du bryr deg ikke om noen? Jeg opplever meg selv som en kvinne av kjønn og jeg har aldri sett på meg selv som verken jentejente eller guttejente, jeg er født kvinne og det har jeg tenkt å fortsette å være til jeg dør. Men jeg tror at det maskuline ikke bare tilhører mannen og at det feminine ikke bare tilhører kvinnen. Vi er alle besittere av begge egenskaper, så jeg tror ikke vi blir gitt en type egenskaper bare fordi vi har innover eller utovertiss. Jeg er så privilegert at jeg kan få velge hva jeg ønsker å gjøre og hvilken rolle jeg vil innta i samfunnet, jeg er en kvinne men jeg er fri til å like actionfilmer bedre enn romantiske filmer, jeg er fri til å velge bort cupcakes baking til fordel for fisketurer. Det privilegiet har jeg tenkt til å leve fult ut, yippie kay yay 4
Gjest Winza Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 Vil du heller dem skal være lubbne og fleskete?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #14 Skrevet 24. mars 2014 Fordi norske kvinner er friere enn i mange andre land. Da tenker jeg særlig kulturelt. Selv om en er kvinne av kjønn, så er det en person inni der. Anonymous poster hash: 3195d...3ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå