AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Da gikk den prlige prske-krangelen av staben! Min samboer sin familie har en "hyggelig liten familiehytte" uten strøm og innlagt vann. Familien hans er ski-entusiaster som stadig tar seg "små skiturer" på 5 mil. Jeg er elendrig på ski og kan knapt holde meg på benene. Jeg kommer heller ikke særlig godt overens med min svigermor, som syntes det er sjokkerende at jeg ikke liker å gå på toppturer på ski... Jeg begynnte i februar å grue meg til påske da det forventes at vi bruker mesteparten av tiden på dette ensomme fjellet. Siden vi bor mange timer unna svigerfamilien min (og nærme mine foreldre) så skjønner jeg jo at han vil tilbringe tid med dem, men jeg føler meg så utrolig ute av mitt element! Og nå er altså den evige hvor lenge skal vi være på hytta krangelen igang... Hvor lenge hadde du holdt ut i denne situasjonen? er jeg urimelig som ikke vil være der hele påsken? Anonymous poster hash: 8809f...94e
Tabris Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Jeg forstår deg godt - og forstår også at han har lyst å tilbringe tid med familien. Kan ikke du være der et par dager også reiser du hjem igjen, så kan han være lenger? 8
Tante-Sofie Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde gjerne bodd der, men det spiller jo ingen rolle for deg. Jeg synes Tabris sitt forslag var bra.
Gjest Tingelinling Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Et kaffebesøk hadde funket fint for meg. 8
SardintrollReturns Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde ikke ønsket å bruke en eneste dag som en huleboer, uansett hvem jeg var sammen med. Mulig jeg er bortskjemt, men strøm og vann er et "must" for meg. 3
Cathrine88 Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Jeg ville holdt meg hjemme og latt han dra alene. Eller vært der et par dager, men det blir kanskje vanskelig hvis man bor langt unna og deler bil. 7
Gjest Vevila Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Har dere felles barn? Jeg hadde takket pent nei til dette, bruker ikke ferien min på å gjøre noe jeg absolutt ikke har lyst til. Kan ikke de komme på besøk en og annen helg i stedet, eller omvendt?
Nanami Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Kanskje en helg? Hadde ikke giddet å bruke en hel ferie på svigers. 2
Gjest Chloe87 Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 MÅ du være med? Hvis jeg hadde blitt med så hadde jeg ikke blitt lenger enn en helg.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Jeg forstår deg godt - og forstår også at han har lyst å tilbringe tid med familien. Kan ikke du være der et par dager også reiser du hjem igjen, så kan han være lenger? Nå er jo selvsagt denne fjellhytten langt borte fra allfars vei... Så det er vanskelig å komme seg frem og tilbake uten bil og jeg og min samboer har bare en bil så vi er litt stuck sammen... Ellers så er jeg veldig enig i at han kunne vært lengre enn meg... Anonymous poster hash: 8809f...94e 1
Gjest Funky Punk Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Pleide å være 1-2 mnd på vår familiehytte hver sommer + 1 uke eller helg nå og da om vinteren. Jeg hater å stå på ski, så mens de andre var på tur så koste jeg meg med bok, kryssord e.l Eller så var jeg den som gjorde istand mat til de andre kom hjem. Var ingen strøm på hytta, men jeg syns ikke det er noen forskjell på hytte med strøm enn uten strøm. 3
LexSuperior Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Synes forslaget om at bare du kan dra etter litt tid var bra:)
Gjest Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Nå er jo selvsagt denne fjellhytten langt borte fra allfars vei... Så det er vanskelig å komme seg frem og tilbake uten bil og jeg og min samboer har bare en bil så vi er litt stuck sammen... Ellers så er jeg veldig enig i at han kunne vært lengre enn meg... Anonymous poster hash: 8809f...94e La han reise alene! Si at du ikke orker mas om skiturer og elendige hygeniske forhold. Og for at du skal greie å bevare et best mulig forhold til din svigermor, så er det en god ide å begrense samværet. 6
LexSuperior Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Nå er jo selvsagt denne fjellhytten langt borte fra allfars vei... Så det er vanskelig å komme seg frem og tilbake uten bil og jeg og min samboer har bare en bil så vi er litt stuck sammen... Ellers så er jeg veldig enig i at han kunne vært lengre enn meg...Anonymous poster hash: 8809f...94e Da ville jeg blitt med og heller tatt med noe å drive med som ikke involverer skigåing? Hvis ikke så kan du vel bare bli hjemme? 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Har dere felles barn? Jeg hadde takket pent nei til dette, bruker ikke ferien min på å gjøre noe jeg absolutt ikke har lyst til. Kan ikke de komme på besøk en og annen helg i stedet, eller omvendt? vi har ikke barn nei... denne hytten er halvveis mellom oss og svigers så det er liksom litt forventet at vi møter dem på halvveien... Syntes jo det er litt synd å "nekte han" å treffe sin familie som bor så langt unna, samtidig som vi har vært sammen så lange at det føles litt unaturlig å ikke tilbringe feriene sammen. Anonymous poster hash: 8809f...94e
Gjest tsejG Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Er det virkelig noen som har hytte uten ihvertfall strøm innlagt nå til dags? Vann er nå èn ting, men å stå opp til ei iskald hutrende hytte hver morgen trodde jeg ikke noen drev med lengre. Har selv en barndom med denne noe bohemske hyttekulturen i minnet, men i dag... Og ei hel påske sammen med svigers? Og tipper denne hytta ikke er veeeeldig romslig heller (ser for meg ei lita jaktkoie midt innpå snaufjellet, hehe....), nei, jeg skjønner godt at dette ikke frister over særlig mer enn et par dager. Du får bare si det som det er, at du heller vil prioritere ferien sammen med kun kjæresten, eller så får det bli han alene med sine foreldre. Såpass bør de tåle/skjønne... 1
Gjest Vevila Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 vi har ikke barn nei... denne hytten er halvveis mellom oss og svigers så det er liksom litt forventet at vi møter dem på halvveien... Syntes jo det er litt synd å "nekte han" å treffe sin familie som bor så langt unna, samtidig som vi har vært sammen så lange at det føles litt unaturlig å ikke tilbringe feriene sammen. Anonymous poster hash: 8809f...94e Ser at den er litt kinkig. Da hadde jeg rett og slett sendt ham opp alene, så får han bestemme selv hvor lenge han ønsker å være der. Synes ikke noe om å bo så tett på andre, og i allefall folk jeg ikke kjenner meget godt.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Ser at den er litt kinkig. Da hadde jeg rett og slett sendt ham opp alene, så får han bestemme selv hvor lenge han ønsker å være der. Synes ikke noe om å bo så tett på andre, og i allefall folk jeg ikke kjenner meget godt. Takk, jeg vurderer dette sterkt, tror ikke det er bra for svigermor eller meg å bo så tett på hverandre på et slikt sted. Samtidig så har jeg og min samboer vært sammen i 6 år og føler oss som en familieenhet, som burde tilbringe påsken sammen... Anonymous poster hash: 8809f...94e
Gjest Kaffekrus Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Bli hjemme du. Ingen vits å bli med dit kun for syns skyld. 2
JayGatsby Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Da gikk den prlige prske-krangelen av staben! Min samboer sin familie har en "hyggelig liten familiehytte" uten strøm og innlagt vann. Familien hans er ski-entusiaster som stadig tar seg "små skiturer" på 5 mil. Jeg er elendrig på ski og kan knapt holde meg på benene. Jeg kommer heller ikke særlig godt overens med min svigermor, som syntes det er sjokkerende at jeg ikke liker å gå på toppturer på ski... Jeg begynnte i februar å grue meg til påske da det forventes at vi bruker mesteparten av tiden på dette ensomme fjellet. Siden vi bor mange timer unna svigerfamilien min (og nærme mine foreldre) så skjønner jeg jo at han vil tilbringe tid med dem, men jeg føler meg så utrolig ute av mitt element! Og nå er altså den evige hvor lenge skal vi være på hytta krangelen igang... Hvor lenge hadde du holdt ut i denne situasjonen? er jeg urimelig som ikke vil være der hele påsken? Anonymous poster hash: 8809f...94e Jeg hadde gjerne dratt en uke da jeg liker å dra på fjellet Men dersom du ikke liker det så burde du droppe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå