AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 jeg syntes at kriminelle slipper latterlig billig unna her i landet! hvorfor kan vi ikke ha et rettsystem som de har i USA? 20 års fengsel for bankran på en celle med en fisende cellekamerat. hvilket parti må man stemme på for å få noe slik? tipper glisene til kriminelle forsvinner med den såre fiseringen... Anonymous poster hash: bf4cf...3a6
Gwen Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Det norske rettsystemet tror på rehabilitering, at lovbrytere får orden på livet sitt og deltar i samfunnet, i USA tror de på straff, fengslene deres er overfylte og sluker penger og de samme folka som slipper ut kommer inn igjen ganske kjapt. 20
Gjest Corto Maltese Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Det er nok av problemer med rettssystemet i USA også. De har strengere straffer ja men det er ikke et system jeg synes Norge burde etterlgine. Burde det være strengere straffer i Norge ja det burde det Burde vi følge det Amerikanske systemet nei det burde vi ikke. 6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Jeg synes ikke 20 år for bankran er rettferdig. Finnes andre ting som er langt viktigere å få opp straffen på
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Har de mindre kriminalitet i USA? Har de mindre gjengangere i fengslene i USA? Hvis svaret på det over ikke er et helt ubetinget ja, hva er vitsen med å adoptere det amerikanske systemet? Er målet å forhindre at folk blir kriminelle eller å straffe folk som er kriminelle? Hvis svaret er at løsningen er å straffe, hvorfor er det løsningen? Er det fordi vi som ikke er kriminelle skal føle oss så himmelsk mye bedre enn de kriminelle?
waco Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Straffelyst er et interressant fenomen. Og nyte å skade andre, kan tilstanden behandles er spørsmålet? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 Ikke så latterlig som å le av noe man overhode ikke forstår? Har du gått på spesialskole, TS? Anonymous poster hash: d6ade...06f 3
waco Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Har de mindre kriminalitet i USA? Har de mindre gjengangere i fengslene i USA? Hvis svaret på det over ikke er et helt ubetinget ja, hva er vitsen med å adoptere det amerikanske systemet? Er målet å forhindre at folk blir kriminelle eller å straffe folk som er kriminelle? Hvis svaret er at løsningen er å straffe, hvorfor er det løsningen? Er det fordi vi som ikke er kriminelle skal føle oss så himmelsk mye bedre enn de kriminelle? Blondie, du er for avansert for kvinneguiden, folk vil ikke forstå at det er en sadistisk tankegang å ønske mennesker vondt når de føler seg så snille og gode.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Blondie, du er for avansert for kvinneguiden, folk vil ikke forstå at det er en sadistisk tankegang å ønske mennesker vondt når de føler seg så snille og gode. Skulle ønske at folk kunne skille straff og konsekvens.
waco Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Skulle ønske at folk kunne skille straff og konsekvens. Ja for alle samfunn må ta ansvaret for all den straff den selv påfører sin egen befolkning. Ønsker man å skade mennesker og har samtidig en dyp forakt mot mennesker, ja da passer straffelyst perfekt. Dersom en er glad i mennesker, men misliker dårlige handlinger, ja da tilgir man mennesker istedet og gir dem amnesti istedet for straff og den tilsiktede pine som prof nils christie sier.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Ja for alle samfunn må ta ansvaret for all den straff den selv påfører sin egen befolkning. Ønsker man å skade mennesker og har samtidig en dyp forakt mot mennesker, ja da passer straffelyst perfekt. Dersom en er glad i mennesker, men misliker dårlige handlinger, ja da tilgir man mennesker istedet og gir dem amnesti istedet for straff og den tilsiktede pine som prof nils christie sier. Nå har du en virkelig gylden anledning til å forklare hva man skal gjøre med tyver, voldtektsforbrytere og svindlere. Forklar gjerne om vi skal håndtere dem forskjellig fra narkomane som stjeler for å finansiere sitt narkoforbruk. Jeg har sett mange av dine innlegg om hvor dumt og teit straff er, så nå er sjansen til å forklare.
waco Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Nå har du en virkelig gylden anledning til å forklare hva man skal gjøre med tyver, voldtektsforbrytere og svindlere. Forklar gjerne om vi skal håndtere dem forskjellig fra narkomane som stjeler for å finansiere sitt narkoforbruk. Jeg har sett mange av dine innlegg om hvor dumt og teit straff er, så nå er sjansen til å forklare. Jeg tror først og fremst på forsoning mellom offer og utøver, men dette her har jeg fortalt mange ganger før. Narkotika må bli legalisert slik at ingen behøver stjele for å finansiere sitt forbruk, ellers ønsker jeg bare å forby straff slik vi kjenner den idag, men akkurat det temaet blir også for avansert å diskutere her. Vi vet jo at fengsel passer best i samfunn med store velstandsforskjeller, altså et i-landsproblem de heldigvis slipper på stillehavsøyene hvor de faktisk ikke en gang tror på eiendomsrett slik at det å stjele blir et meningsløst begrep! =)
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Jeg tror først og fremst på forsoning mellom offer og utøver, men dette her har jeg fortalt mange ganger før. Narkotika må bli legalisert slik at ingen behøver stjele for å finansiere sitt forbruk, ellers ønsker jeg bare å forby straff slik vi kjenner den idag, men akkurat det temaet blir også for avansert å diskutere her. Vi vet jo at fengsel passer best i samfunn med store velstandsforskjeller, altså et i-landsproblem de heldigvis slipper på stillehavsøyene hvor de faktisk ikke en gang tror på eiendomsrett slik at det å stjele blir et meningsløst begrep! =) Forsoning mellom et voldtektsoffer voldtektsmannen, hvordan tenker du deg det? Hvordan ser du for deg at de mennene som voldtar igjen og igjen skal forsones med sine ofre? For du vet at de finnes? Jeg antar at du mener at vanesvindleren også skal forsones med sine ofte, hvordan? Narkotika politikken er som den er, hva skal vi gjøre frem til den er endret?
Tarsan97 Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Kansje man kan spare penger, ta fram øksa å bare kappe av dem hendene ? Slikt gjorde de før i Europa. Vanskelig å stjele uten hender. Skjønner frustrasjonen din, du er ikke alene. Engasjer deg politisk, bare der kan en påvirke noe. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Kansje man kan spare penger, ta fram øksa å bare kappe av dem hendene ? Slikt gjorde de før i Europa. Vanskelig å stjele uten hender. Skjønner frustrasjonen din, du er ikke alene. Engasjer deg politisk, bare der kan en påvirke noe. Førte dette til mindre kriminalitet? I de landene der de har offentlig pisking, kapping av hender, steining - etc - fører det til mindre kriminalitet?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Jeg tror først og fremst på forsoning mellom offer og utøver, men dette her har jeg fortalt mange ganger før.Narkotika må bli legalisert slik at ingen behøver stjele for å finansiere sitt forbruk, ellers ønsker jeg bare å forby straff slik vi kjenner den idag, men akkurat det temaet blir også for avansert å diskutere her. Vi vet jo at fengsel passer best i samfunn med store velstandsforskjeller, altså et i-landsproblem de heldigvis slipper på stillehavsøyene hvor de faktisk ikke en gang tror på eiendomsrett slik at det å stjele blir et meningsløst begrep! =) ????? Og skal en mor og far bare tilgi uten videre om ens datter eller sønn blir drept? -dust- Anonymous poster hash: 901d3...f78 2
waco Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 Forsoning mellom et voldtektsoffer voldtektsmannen, hvordan tenker du deg det? Hvordan ser du for deg at de mennene som voldtar igjen og igjen skal forsones med sine ofre? For du vet at de finnes? Jeg antar at du mener at vanesvindleren også skal forsones med sine ofte, hvordan? Narkotika politikken er som den er, hva skal vi gjøre frem til den er endret? Om du mener at straffelyst kan forhindre voldtektslyst så gjør du det. Jeg gjør ikke det. Kan vi ikke bare være enige om at du aldri vil forstå at straffelyst aldri kan forhindre voldtektslyst?
waco Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 ????? Og skal en mor og far bare tilgi uten videre om ens datter eller sønn blir drept? -dust- Anonymous poster hash: 901d3...f78 Om du mener at det blir mindre kriminalitet i et samfunn hvor narkotika er straffbart og forbudt så gjør du det. Ingen forhindrer deg, det er det som er så flott! =)
waco Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Forsoning mellom et voldtektsoffer voldtektsmannen, hvordan tenker du deg det? Hvordan ser du for deg at de mennene som voldtar igjen og igjen skal forsones med sine ofre? For du vet at de finnes? Jeg antar at du mener at vanesvindleren også skal forsones med sine ofte, hvordan? Narkotika politikken er som den er, hva skal vi gjøre frem til den er endret? Jeg skal forklare deg på en måte som gjør at du mulighetens vil forstå at man aldri kan forhindre voldtekt med bruk av straff som virkemiddel? Hvorfor? Fordi voldtekt er straff. Den samme lysten du har til å straffe voldtektsmenn vil aldri forhindre en voldtekt? Er du overtroisk eller noe sånt som mener at en straff etter en hendelse vil forhindre en hendelse før den skjer?
Gjest Kaffekrus Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Om du mener at straffelyst kan forhindre voldtektslyst så gjør du det. Jeg gjør ikke det. Kan vi ikke bare være enige om at du aldri vil forstå at straffelyst aldri kan forhindre voldtektslyst? Jeg lurte litt på hva du kom til å svare på de konkrete spm Blondie65 stilte deg. Jeg hadde rett, ingen fornuftige svar som vanlig...fordi du ikke aner hva du skal svare. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå